بازدیدکنندگان رصتا نظرشان درباره این نمایشگاه چیست؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

بازدیدکنندگان رصتا نظرشان درباره این نمایشگاه چیست؟

الهه رضایی مجری برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون، افشین محمودیان مدیرکل امور مالیاتی مودیان متوسط و سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن بازدید از نمایشگاه رصتا در این باره گفت‌وگو کردند.

به گزارش صبا و به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، الهه رضایی که به عنوان مجری برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون شناخته می‌شود به نمایشگاه «رصتا» آمد و از سکوهای مختلف نمایشی کشور بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید به خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه گفت: خیلی اوقات دوست داشتم در پلتفرم کار کنم اما خیلی صاحبان سرمایه با برنامه‌ها و کارهای نمایشی کودکانه استقبال نمی‌کنند. چقدر خوب است که این نوع اتفاقات بیشتر بیفتد و ما شاهد توجه بیشتر شبکه نمایش‌خانگی به حوزه کودک و نوجوان باشیم.

رضایی تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها همیشه اتفاق خوبی بوده و هست. این نمایشگاه هم در راستای شناساندن بهتر رسانه‌های مختلف صوت و تصویر فراگیر ضرورت دارد اما این دیده شدن نیازمند حضور گسترده‌تر مردم و مخاطبانی است که این پلتفرم‌ها را به عنوان مصرف‌کننده بازدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است ساترا خیلی زودتر از این‌ها به فکر تبلیغات و معرفیِ «رصتا» باشد. این دیده شدن مستلزم این است که مردم حضور داشته باشند و مطلع شوند که اصلاا چنین اتفاق بزرگی می‌افتد.

رضایی افزود: من این درخواست را از ساترا دارم بیشتر حواس‌شان به کودکان باشد. البته که از مادران و پدرام هم این درخواست را دارم اما ساترا باید خیلی دقیق‌تر و ظریف‌تر محتواها را مورد بررسی قرار دهد. امروز کمتر خانواده‌ها نگران آسیب‌های فضای‌مجازی باشند.

مدیرکل امور مالیاتی مودیان متوسط: «رصتا» اتفاق بزرگی است

افشین محمودیان مدیر کل امور مالیاتی مودیان متوسط با حضور در مرکزخدمات رسانه ساترا که امسال با شروع «رصتا» کار خود را رسما آغاز کرد از شروع همکاری با ساترا گفت که اتفاق مهمی است و همه تلاش‌مان را می‌کنیم اتفاقات مختلفی در حوزه شفاف‌سازی مالی و چرخه اقتصادی سکوهای نمایشی بیفتد تا شاید بتوانیم سهم هرچند کوچکی در تعادل بازار رسانه‌ای کشور داشته باشیم.

وی افزود: به نظر من نمایشگاه «رصتا» و حضور این همه فعال رسانه‌ای و بازیگران اصلی و حمایت‌های دستگاه‌هایی همچون سازمان امور مالیاتی نشان‌دهنده رشد و اهمیت این عرصه است؛ ما تلاش کرده‌ایم باشیم تا کمک کنیم.

محمودیان خاطرنشان کرد: بسیار از تشکیل این مرکز خدمات رسانه خوشحال شدم که لازم بود نیازسنجی‌های سکوهای نمایشی اتفاق بیفتد که چه مشکلاتی دارند. همه ما در حال تلاشیم این چرخه راحت‌تر و با امکانات بهتر حرکت کند. چون فعالان اقتصادی توجه ویژه به مسائل پیرامونی ندارند قاعدتا با یک تأخیر زمانی اتفاق می‌افتد و شش ماه بعد ادعایی را مطرح می‌کند. اما وقتی بستری مثل چنین نمایشگاهی فراهم می‌شود با مقررات و قوانین، امتیازات و وظایف موجود آشنایی پیدا می‌کنند دیگر همه‌چیز درست‌تر پیش می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه «رصتا» بهترین امتیازی است که در اختیار شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه قرار گرفته و یک نوع گارانتی برای کسب و کار فعالان این صنعت به حساب می‌آید که به کسب و کارشان در صورت عدم آشنایی با قوانین و مقررات آسیب وارد نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: «رصتا» و ساترا همه باید در خدمت محتوای سالم باشند

سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن بازدید از نمایشگاه و غرفه‌های مختلف این نکته را یادآوری کرد: نفس برگزاری نمایشگاه هم برای شناساندن، تبیین و هم‌افزایی حضور همه فعالان عرصه و تنظیم مسیر حرکت آینده است. این نمایشگاه می‌تواند همکاری‌ها و دامنه تعاملات را گسترش بدهد و مسیر را برای همکاری‌های بیشتر تسهیل کند.

وی افزود: وقتی فعالان این صنعت در محیط نمایشگاه کنار هم قرار می‌گیرند و تبادل تجربه دارند و به ضوابط قانونی ابلاغ شده در کشور توجه می‌شود آن‌گاه می‌دانند به مرّ قانون عمل کنند مشکلی نخواهند داشت و هیچ مشکل و مانعی هم بر سر راهشان نخواهد بود. اما وقتی منافع بخش خودشان را فقط درنظر بگیرند منجر به آسیب خواهند شد.

یزدی‌خواه تأکید کرد: به نظرمن در کنار امتیازات و امکانات فراوانی که در نمایشگاه رصتا برای فعالان این حوزه وجود دارد قوانین و مقررات و هشدارهاییهم به صورت آموزشی به فعالان این حوزه داده می‌شود تا کارها بهتر از گذشته پیش برود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم ساترا و «رصتا» و همه اتفاقات این چنینی باید در خدمت محتوای سالم باشند؛ استفاده از نیروهای خلاق و جوان، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و ظرفیت‌هایی که در نهادهای دیگر نهفته است  باید به میدان بیایند و در تولید محتوای فاخر و ارزشمند کنار سکوهای نمایشی و ساترا باشند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰