گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ به سطوح پیش از همه‌گیری می‌رسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳

گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ به سطوح پیش از همه‌گیری می‌رسد

گردشگری بین‌المللی پس از گذر از سال ۲۰۲۳، در سال ۲۰۲۴ به خوبی در مسیر بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت.

به گزارش صبا، براساس نتایج اولین بارومتر سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴، گردشگری بین‌المللی سال ۲۰۲۳ را با دستیابی به ۸۸ درصد از سطوح گردشگران ورودی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا و ۱.۳ میلیارد ورودی به پایان رساند.

انتظار می‌رود که با رفع محدودیت‌ها، افزایش سفرهای هوایی و بهبود کیفی  وضعیت بازارها و مقاصد آسیایی، وضعیت گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۴ بهبود کامل پیدا کند.

میان تیتر: خاور میانه،  اروپا و آفریقا قوی‌ترین عملکرد را در سال ۲۰۲۳ داشتند

آخرین بارومتر سازمان جهانی گردشگری یک نمای کلی از عملکرد صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۳ را ارائه می‌دهد و میزان بهبود وضعیت آن صنعت را براساس شرایط مناطق جهانی، زیر منطقه‌ها و مقاصد ردیابی می‌کند.

داده‌های کلیدی عبارتند از:

*خاور میانه به عنوان تنها منطقه‌ای که با ورودی ۲۲درصدی بالاتر از میزان جذب گردشگر در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است، بهبود در شرایط نسبی را تجربه کرد.

*اروپا پربازدیدترین منطقه جهان با حمایت تقاضای درون‌منطقه‌ای و سفر از ایالات متحده، به ۹۴ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ رسید.

*آفریقا ۹۶ درصد از بازدیدکنندگان قبل از همه‌گیری ویروس کرونا را بازیابی کرد و میزان گردشگران ورودی قاره آمریکا به ۹۰ درصد از سطوح پیش از همه‌گیری رسید.

*آسیا و اقیانوسیه پس از بازگشایی چندین بازار و مقصد به ۶۵ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رسیده‌اند. البته عملکرد مناطق مختلف متفاوت است یعنی جنوب آسیا در حال حاضر به ۸۵ درصد از سطوح سال ۲۰۱۹ رسیده و شمال شرق آسیا به ۵۵ درصد از آن سطوح رسیده است.

داده‌های موجود نشان می‌دهند که چندین مقصد شامل مقاصد بزرگ، ثابت، کوچک و نو ظهور در میزان گردشگران ورودی بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، رشد ۲ رقمی داشته‌اند.

چهار منطقه فرعی اروپای مدیترانه جنوبی، دریای کارائیب، آمریکای مرکزی و شمال آفریقا از سطح ورودیه خود در سال ۲۰۱۹ فراتر رفتند.

زوراب پولولیکا شویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری می‌گوید: “آخرین داده‌های سازمان جهانی گردشگری بر انعطاف‌پذیری و بهبود سریع وضعیت صنعت گردشگری تاکید می‌کنند.”

میان تیتر: درآمد گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ به ۱.۴ تریلیون دلار رسید

آخرین داده‌های سازمان جهانی گردشگری نیز این موضوع را برجسته می‌کنند.

*براساس برآوردهای اولیه، درآمدهای بین‌المللی گردشگری در سال ۲۰۲۳ به ۱.۴ تریلیون دلار رسید و این حدود ۹۳ درصد از ۱.۵ تریلیون دلاری است که مقصدها در سال ۲۰۱۹ به دست آورده بودند.

*کل درآمدهای حاصل از گردشگری (شامل حمل و نقل مسافر) در سال ۲۰۲۳، ۱.۶ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که تقریبا ۹۵ درصد از ۱.۷ تریلیون دلار ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.

*برآوردهای اولیه درباره سهم اقتصادی گردشگری که در تولید ناخالص داخلی مستقیم گردشگری اندازه‌گیری می‌شود، به ۳.۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۳ یا ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی اشاره می‌کند.

نرخ اشغال جهانی موسسات اقامتی در نوامبر به ۶۴ درصد رسید.

میان تیتر: نگاهی به آینده صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۴

انتظار می‌رود گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ به طور کامل سطوح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا را بازیابی کند و برآوردهای اولیه حاکی از پیشرفت ۲ درصدی در مقایسه با سطح سال ۲۰۱۹ است.

برخی از ملاحظات کلیدی عبارتند از:

*هنوز فضای قابل توجهی برای بهبود وضعیت صنعت گردشگری در سراسر آسیا وجود دارد؛ بازگشایی چندین بازار مبدا و مقصد، بهبود را در منطقه و سراسر جهان تقویت خواهد کرد.

*انتظار می‌رود که گردشگری خروجی و ورودی چین به دلیل تسهیل در صدور روادید و بهبود ظرفیت هوایی در سال ۲۰۲۴ شتاب بیشتری بگیرد. چین اتباع فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی را برای یک سال یعنی تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ بدون ویزا می‌پذیرد.

*اقدامات تسهیل‌کننده ویزا و سفر همچون اجرای یک ویزای توریستی یکپارچه مشابه ویزای شنگن میان خاور میانه و آفریقا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، سفر به کشورهای آفریقایی چون کنیا و رواندا را رواج می‌دهد.

*انتظار می‌رود که اروپا در سال ۲۰۲۴ نیز به عنوان پر بازدیدترین منطقه جهان شناخته شود؛ رومانی و بلغارستان در ماه مارس به منطقه حرکت آزاد شنگن خواهند پیوست و پاریس در ماه‌های جولای و آگوست میزبان بازی‌های المپیک تابستانی خواهد بود.

*سفرها از ایالات متحده آمریکا با حمایت دلار همچنان برای مقاصد موجود در قاره آمریکا و فراتر از آن مفید خواهند بود.

*کمبود کارکنان همچنان یک مسئله حیاتی است‌ زیرا مشاغل گردشگری برای مقابله با تقاضای بالا کمبود نیروی کار دارند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۸۶/۳۲۹/۲۹۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۱/۰۵۷/۰۹۹/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۷۸/۵۰۸/۴۴۹/۰۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۵۱/۷۸۳/۳۱۶/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • ۷۰سی
    ۲۴/۱۱۷/۱۳۵/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۹/۳۳۵/۵۱۸/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۷/۰۲۹/۶۷۱/۵۰۰
  • شنگول منگول
    ۴/۰۷۵/۸۲۳/۰۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۶/۴۷۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۳۲/۸۵۵/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۹۲/۶۱۵/۰۰۰