هم‌اندیشی تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی در شبکه تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲

هم‌اندیشی تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی در شبکه تهران

ظهر امروز نشست هم‌اندیشی چگونگی ضبط، تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور جمعی از مدیران شبکه تهران، دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل فنی پخش شبکه‌های تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش صبا، محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما در این نشست به سرفصل‌های مهم و مرتبط به برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها اشاره کرد و گفت: سازوکار تولید و زمان‌بندی پخش برنامه‌های نامزد‌ها باید طراحی و به صورت دقیق اجرا شود تا حقی از هیچ یک از نامزدهای انتخابات تضییع نشود.
وی همچنین به نامزدهای انتخاباتی که از استان تهران معرفی شده‌اند اشاره کرد و افزود: تلاش شبکه تهران بر این است که تمام برنامه‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت دقیق و برابر تولید و روی آنتن برود.
مدیر شبکه تهران به تخصیص یک کانال تلویزیونی به نامزدهای انتخاباتی اقلیت‌های مذهبی خبر داد و تاکید کرد: برای هموطنان و همشهریان اقلیت‌های مذهبی در تهران نیز اختصاص یک کانال تلویزیونی پیش‌بینی شده است.
در ادامه محمد صالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی نیز در این نشست به ضرورت رعایت مساوات و برابری برای تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزدها تاکید و بیان کرد: برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای طراحی شده است که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود.
وی با اشاره به حضور حامیان نامزدهای انتخابات مجلس در فیلم‌های تبلیغاتی تصریح کرد: در هر برنامه تلویزیونی و تبلیغاتی، حامیان نامزدهای انتخاباتی می‌توانند حضور داشته باشند و دلایل حمایت خودشان را نیز تشریح کنند.
دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی افزود: هر نامزد می‌تواند برای تهیه و تولید فیلم تبلیغاتی دو مجری انتخاب کند. انتخاب مجری برای این مهم از طریق سامانه‌ای که سازمان صداوسیما پیش‌بینی و طراحی کرده است میسر خواهد بود.
به گفته مفتاح پخش آثار تبلیغاتی نامزدها به ترتیب حروف الفبا است و برای نظارت فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی، کمیته‌ای سه نفره در رسانه ملی نیز تشکیل شده است.
وی بااشاره به زمان فیلم‌های تبلیغاتی اظهار داشت: هر بسته تبلیغاتی ۲۰ دقیقه است و به طور تقریبی۵۰۰ بسته تبلیغاتی در مدت زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی روی آنتن شبکه‌های طراحی شده تماشایی می شود.
مفتاح در مورد محتواهای متنوع بسته‌های تبلیغاتی نیز گفت: در این فیلم‌های کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای، چند سوال ثابت با پاسخ‌های تک کلمه‌ای، چند سوال تشریحی و سوال‌های انتخاب شده از طرف نامزدها نیز وجود دارد.
همچنین مهندس محمد عرب لو مدیر کل فنی پخش درخصوص راه اندازی ۲۰۰ کانال تبلیغاتی تلویزیونی گفت: از مهرماه سال جاری طراحی این کانال ها آغاز شده است و برای تهران زیرساخت حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۶ کانال نیز تامین شده است.
وی افزود: تعداد دقیق کانال‌ها بستگی به تعداد نامزدهای انتخاباتی در تهران دارد، اما تلاش می‌کنیم از ۲۲ بهمن ماه کانال‌های تبلیغاتی روشن شود تا برنامه‌های متنوع انتخاباتی روی آن نمایش داده شود.
در این جلسه محمد باقر اعلمی، مدیر شبکه تهران سیما، مرتضی جاسبی، قائم مقام شبکه تهران سیما، محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی، عرب لو، مدیر کل فنی پخش و جمعی دیگر از مدیران شبکه تهران سیما حضور داشتند.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰