تنور جشنواره؛ هر روز گرم‌تر از دیروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
گزارش صبا از روز چهارم چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

تنور جشنواره؛ هر روز گرم‌تر از دیروز

چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی برگزار شد که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور از کاخ جشنواره واقع در برج میلاد بازدید کرد و با برخی از رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، جشنواره امسال یک ویژگی بسیار مهم دارد که در دوره‌های اخیر کمتر شاهد آن بودیم. با بررسی آثار متوجه می‌شویم تنوع «جغرافیا» و «ژانر» در میان فیلم‌های این دوره چشمگیر است. موضوعی که رئیس سازمان سینمایی نیز به آن اشاره کرد. خزاعی در این‌باره گفت: «تنوع اقلیمی آثار در این دوره کاملا مشهود است و آثار متمرکز به تهران نیستند. یکی از نکاتی که همواره مطرح می‌شود تنوع ژانر است. در سال‌هایی که خود من هم در جشنواره بودم آثار معطوف به ۲ – ۳ ژانر می‌شد اما امسال می‌بینید که در همه ژانرها فیلم داریم. اینکه سطح آثار به چه شکلی است، بحث دیگری است. این مساله از انجمن سینمای جوانان شروع شد و خروجی‌های این اتفاق را امسال در سینمای ایران مشاهده می‌کنیم.»

در روز چهارم و طبق برنامه اعلام شده، ۴ فیلم به روی پرده رفت. انسیه شاه‌حسینی پس از سال‌ها با «دست ناپیدا» به سینما بازگشته است. فیلمی که همچون سایر آثار این فیلمساز در گونه دفاع مقدس ساخته شده است و ایده جذابی دارد.

«میرو» به کارگردانی حسین ریگی دیگر فیلم این روز بود. فیلمساز پیش از این و در آثار گذشته خود نیز، علاقه و توجه خود را به اقلیم سیستان و بلوچستان نشان داده بود و این بار هم فیلم تازه خود را در این منطقه مقابل دوربین برده است. عموما آثار او نه در نگاه مخاطبان و نه منتقدان، توفیقی به دست نیاورده‌اند و «میرو» نیز در همان حال و هوا ساخته شده است.

نوبت سوم اکران فیلم‌ها در جشنواره به «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی اختصاص داشت. فیلمسازی که در کارنامه او اثر ضعیفی دیده نمی‌شود. از ویژگی‌های اصلی آثار شعیبی، دارا بودن از قصه و روایت‌های مخاطب پسند است و «آغوش باز» نیز در همین راستا حرکت می‌کند. فیلم تازه او نسبت به ساخته‌های پیشین، بسیار متفاوت است و او نشان داده است می‌تواند فضاها و گونه‌های متفاوتی را تجربه کند.

سانس آخر روز چهارم، به نمایش فیلم پویانمایی «ساعت جادویی» اختصاص داشت. اثری که از تکنیک نسبتا مناسبی برخوردار بود و مخاطبان با آن همذات پنداری کردند‌.

شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مختلف نیز همه روزه در کاخ جشنواره حاضر هستند و به بازتاب اتفاق‌های گوناگون این رویداد می‌پردازند.

طبق معمول هر ساله، بخش‌های نشست خبری فیلم‌ها که پس از نمایش آثار برگزار می‌شود، همچنان پرحاشیه‌ترین بخش جشنواره است، تا جایی که سینماگران گاهی اوقات تصاویر تازه‌ای از درونیات خود را برای اهالی رسانه نمایان می‌کنند‌.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰