جشنواره فیلم فجر نباید مختص به جریانی خاص باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
هادی حاجتمند در گفت‌وگو با صبا:

جشنواره فیلم فجر نباید مختص به جریانی خاص باشد

هادی حاجتمند، کارگردان سینما گفت: جشنواره فیلم فجر هیچگاه نباید به صورت کامل در اختیار گروهی خاص باشد حال ‌آن بخش می‌خواهد اصلاح‌طلب‌ها یا روشنفکرها باشد یا اینکه سینمایی انقلابی در آن حرف اول را بزند. در سینمای ایران همه سینما با رعایت و پایبندی به منافع ملی باید بتواند کارش را به نمایش درآورد.
هادی حاجتمند، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینماصبا، درباره جشنواره چهل‌و‌دوم فیلم فجر گفت: این رویداد یک اتفاق ویژه در سینمای ایران است که جریان‌سازی خود را روی کل آثار سینمایی دارد اما معتقدم این فستیوال می‌توانست به شکلی پرشورتر برگزار شود. منظور اینکه رنگارنگی را بیشتر دیده و بتوانیم حضور آدم‌های مختلف را در آن حس کنیم.
وی افزود: وقتی در جشنواره‌های سینمایی نگاهی تک بعدی به وجود می‌آید سینمای زیرزمینی شکل خواهد گرفت چون وقتی فیلمسازی فرصت کار کردن پیدا نمی‌کند مجبور می‌شود فیلمی را تولید کند که بدون مجوزهای قانونی جلوی دوربین رفته و اجازه پخش ندارد. از نگاه من سینمای انقلاب باید دامنه و گستره خود را بسیار وسیع کند تا همه اهالی سینما بتوانند در سایه آن کار کنند.
هادی حاجتمند تاکید کرد: جشنواره برای اینکه بتواند جریان‌سازی و تاثیرگذاری گذشته خود را مجدد احیا کند باید بتواند تاثیراتش را روی اکران نیز داشته باشد یعنی فیلم‌هایی در فجر موفق هستند بتوانند در گیشه نیز این موفقیت را تکرار کنند. این اتفاق در گذشته رخ می‌داد اما متاسفانه چند سالی است این موضوع رنگ باخته است برای همین پیشنهاد می‌کنم برای رقم خوردن اتفاق‌های بهتر در سینما جشنواره فیلم فجر را به اکران نزدیک‌تر کنیم. رسیدن به این خواسته نیز از طریق همان رنگارنگی که از آن حرف زدم رخ می‌دهد.
این کارگردان تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر هیچگاه نباید به صورت کامل در اختیار گروهی خاص باشد حال ‌آن بخش می‌خواهد اصلاح‌طلب‌ها یا روشنفکرها باشد یا اینکه سینمایی انقلابی در آن حرف اول را بزند. در سینمای ایران همه سینما با رعایت و پایبندی به منافع ملی باید بتواند کارش را به نمایش درآورد. این موضوع ویژگی مهم است که متاسفانه سالهاست به آن توجه جدی نمی‌شود.
وی تاکید کرد: این فاجعه‌ای برای سینمای کشورمان است که بالاترین میزان تماشاگر ما ۵ میلیون است. این میزان برای کشوری ۸۰ میلیونی به‌هیچ‌وجه خوب نیست البته این رقم ۵ میلیون هم مختص به فیلم‌های طنز است وگرنه دیگر آثار این اجازه را ندارند. نگاهی به رقم فیلم‌های پرفروش سینما بیندازید آیا فیلم‌هایی که هم‌اکنون مقام اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند جایی در جشنواره دارند. این امر به نظرم اتفاقی ناخوشایند است که باید برای آن سیاستی اندیشیده شود.
وی در انتها سخنانش تاکید کرد: آخرین فیلمی که از من روی پرده رفت «مدیترانه» نام دارد. درصدد هستم در صورت مهیا شدن شرایط کار جدیدم را جلوی دوربین ببرم اما تا زمان قطعی شدن پیرامون آن حرفی نمی‌زنم.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰