هالیوود‌ تصویری دروغین از جنگ می‌سازد/ تام کروز و یک معامله غیرانسانی! | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۶
میشل کولون در گفت‌وگو با صبا؛ 

هالیوود‌ تصویری دروغین از جنگ می‌سازد/ تام کروز و یک معامله غیرانسانی! 

میشل کولون (فعال رسانه) گفت: سازمان‌ها و نهادهای امنیتی آمریکا برای ایجاد چهره‌ای غلط از جنگ در سناریوی فیلم‌های هالیوودی تغییر ایجاد کرده و با کنترل صنعت سینما سعی دارند، چهره‌ای غلط و دروغین از جنگ‌های مختلف ارائه دهند. 

به گزارش خبرنگار سینما صبا، میشل کولون (فعال رسانه) یکی از کاراکترهای بلژیکی‌تبار و مهم در فضای مجازی است که با تحلیل‌های آماری و گزارشی به بسیاری از معضلات رسانه در سطح جهان می‌پردازد. او پس از حضور در تحریریه صبا با خبرنگار سینما صبا، گفت‌وگویی داشته و به این معضلات پرداخت.

 

***آقای کولون در جامعه بین‌المللی چه عناصری بر تهییج افکار عمومی تاثیر می‌گذارد؟ لطفاً با مثال برایمان توضیح دهید. 

برای پاسخ به این پرسش به یکی از کتاب‌های خودم که اخیرا هم به زبان انگلیسی و هم فرانسه منتشر شده است، رجوع می‌کنم. در این کتاب یک سوتیتر وجود دارد. سو تیتری که می‌گوید: «امپراتوری‌ها مردم خود را در عین سرگرم کردن از یکدیگر جدا ساخته و بین‌ آن‌ها تفرقه می‌اندازد.» در غرب اف‌بی‌آی و پنتاگون از جمله سازمان‌ها و نهادهایی هستند که به مدد سینما به افکار عمومی رخنه کرده و برای ساختن تصاویر جعلی از جنگ تلاش‌های فراوانی می‌کنند.‌ هالیوود فیلم‌ها و پروژه‌های مختلف سینمایی در ژانر جنگی دارد‌. حال سازمان‌های مذکور به سناریوی این آثار نفوذ کرده و به شکلی دلخواه آن‌ها را تغییر می‌دهند. از آنجایی که فیلم‌های هالیوودی دارای مخاطبانی جهانی هستند، تاثیری به اصطلاح جهان شمول خواهند داشت. تغییر سناریوها توسط آمریکا و انگلیس گاهی کم است و گاهی هم زیاد. گاهی حتی یک سناریو کامل توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس نوشته شده و در اختیار هالیوود قرار می‌گیرد. این فیلم‌نامه‌ها به شکلی پژوهشی‌ با رویکردی پروپاگاندایی نوشته می‌شوند.

 

***نفوذ آمریکا و انگلیس دیگر در چه حوزه‌هایی بوده؟ شیوه آن به چه صورت است؟ 

آن‌ها به سریال‌هایی نفوذ کرده و ایدئولوژی خود را به مجموعه‌های تلویزیونی و استریم‌های پخش فیلم و سریال تزریق کرده‌اند. تمام کشورهایی که به نحوی با آمریکا و انگلیس خصومت دارند، در این آثار به شکلی منفی معرفی خواهند شد. در پژوهشی که من داشته‌ام، متوجه شدم که حتی فیلم‌های ضدجنگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند! و سیاست‌های امنیتی آمریکا و امثالهم به این گونه از آثار رحم نکرده و به نحوی از انحا در آن حضور داشته‌اند. در ادامه اگر بخواهم به شیوه نفوذ سرویس‌های امنیتیِ اف‌بی‌آی و پنتاگون به سینما بپردازم. باید به معامله‌‌ای که آن‌ها با تهیه‌کننده یک فیلم دارند اشاره کنم. ادوات، تجهیزات و اکسسوا‌ری که یک تهیه‌کننده نیاز دارد توسط این نهادهای امنیتی تامین شده و در عوض فیلم‌نامه با توجه به آرمان‌های تامین‌کنندگان تغییر می‌کند. از شخصیت‌هایی معروفی که در این معامله شرکت داشته‌اند می‌توان به تام کروز، بن افلک و جورج کلونی اشاره کرد. آن‌ها در آثار خود جنگیدن با کشورهایی مثل ایران، چین، ونزوئلا و غیره را وظیفه خود نشان می‌دهند. کشورهای مذکور در فیلم‌هایشان بد و خطرناک نشان داده می‌شوند. در نتیجه آمریکا به عنوان یک کشور ضدجنگ و صلح‌طلب می‌خواهد به آرامش را به منطقه برگرداند.

***وظیفه مطبوعات و رسانه‌ها در مواجهه با این دروغ‌ها و معامله‌های غیرانسانی چیست؟ 

باید از شبکه‌های اجتماعی برای نقد این آثار استفاده کرد. نقد درست، صریح و روشن. این فیلم‌ها پس از حضور در جشنواره‌های مختلف و پررنگ شدن، نباید به مسیر خود در افکار عمومی ادامه دهند. باید توسط شبکه‌های پربازدید روند رشد آن‌ها را متوقف کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰