به گزارش صبا، آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) با معرفی ایدهها و محصولات برتر حوزه نوآوری تربیتی و آموزشی با حضور چهرههای این عرصه و وزیر آموزش و پرورش در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد.
در ابتدای این آیین سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ، با اشاره به اتمام دوره دوم این رویداد گفت: پس از یک پروسه ۶ ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی، جذب سرمایه ۹ میلیارد تومانی توسط ۱۷ تیمهای نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت صورت گرفت.
او ضمن اشاره به اینکه هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالشهای حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتیبان است و گفت: توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم، اما هنوز جای کار وجود دارد.
نوربخش در پایان اذعان داشت: ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعههای حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری، شبکه آموزش سیما، سازمان بسیج مستضعفین، و .. بتوانیم این اهم را رقم بزنیم و سال به سال این تیمهای نوآور موفقتر در زیست بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.
در این آیین علاوه بر قدردانی از برگزیدگان، حامد عسگری به روایت دو داستان پیرامون جنگ غزه و حادثه تروریستی اخیر کرمان پرداخت و مخاطبان به شنیدین قصه زندگی افرادی که در حوزه تربیت و آموزش فعال و موفق هستند، پرداختند. از نکات جالب اختتامیه رویداد ملی ستآپ، این بود که رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با درخواست سعید شهبازی مجری این آیین، روی نیمکتهای مدسه نشست و به ادای سخن پرداخت.
رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش که در پایان مراسم حاضر شد، درباره رویدادهایی از این دست که به فناوری و کارآفرینی در بخش آموزش و تربیت میپردازد، گفت: اگر در گذشته بمانیم حتماً محکوم به شکست هستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه میکنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند. امروز خلائی بین معلمان و دانشآموزان وجود دارد و آن خلأ ادراکی است. عموم معلمان ما به شکل سنتی آموزش دیدند و معلم که سنتی آموزش دیده است نمیتواند به شیوه مدرن آموزش دهد. عموم معلمان ما به شکل کنترلی آموزش دیدند و کنترلگر بار آمدند در حالی که در کلاس درس دیگر نباید کودک را کنترل کرد.
او با اشاره به اینکه معلم نباید صرفاً آموزش دهنده علم باشد؛ گفت: وظیفه دیگر معلم این است که پرورش دهنده استعدادها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.
مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند؛ گاهی دانش بیشتری به کودکان میدهیم که باز هم در سطح پایین علم است. اما فناوریهایی که به کاربرد دانش کمک میکنند و تلاش میکنند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش به اولویت اول کشور بدل شود میتوانیم گرههای آینده این کشور را حل کنیم. مسئله ما این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود. بسیاری از آموزشها را باید به کودکان قبل از سن هفت سالگی ارائه کنیم. زمینه چنین تحولی در دولت رئیسی وجود دارد؛ ما باید آموزش را از ۴ سالگی شروع کنیم و دیپلم را در ۱۵ سالگی بدهیم و فرد در ۱۸ سالگی لیسانس بگیرد.
صحرایی در پایان بیان کرد: ترکیب این دانشها مورد نیاز ماست. ان شاءالله در اولین نشست مدیران سراسر کشور این امکان را ایجاد میکنیم که همه برگزیدگان رویداد ملی ستاپ فرصت ارائه محصولات خود را در آموزش و پرورش پیدا کنند.
اولین جایزه تاب آوری در حوزه آموزشی_تربیتی با عنوان جایزه حازم به تاب آورترین کارآفرین زیست بوم تعلیم و تربیت، حازم فریپور اعطا شد. این جایزه از امسال به جوایز ویژه رویداد ملی ستاپ اضافه شد.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است