کنداکتور رنگین‌کمانی سیما در رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳/ ایرج طهماسب «مهمونی» دارد/ مذاکره با «فرزاد حسنی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۳
گزارش صبا از نشست خبری معرفی برنامه‌های نوروز 1403 در معاونت سیما

کنداکتور رنگین‌کمانی سیما در رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳/ ایرج طهماسب «مهمونی» دارد/ مذاکره با «فرزاد حسنی»

نشست خبری محسن برمهانی معاون سیما، صبح امروز ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور مهدی نقویان رییس سیمافیلم، سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، مجید اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری محسن برمهانی معاون سیما، صبح امروز ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور مهدی نقویان رییس سیمافیلم، سلیم غفوری قایم مقام معاون سیما، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، مجید اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ برگزار شد.

در ابتدای این نشست محسن برمهانی معاون سیما عنوان کرد: معمولا برنامه های ما برای نوروز برای ۱۳ روز برنامه ریزی می شد اما امسال برای ۳۰ روز برنامه داریم. امسال محمدحسین کشکولی مسؤولیت کمیته ماه رمضان و محمدرضا خوشرو مسؤولیت نوروز سیما را بر عهده دارند. امسال ۹ برنامه سحر و ۱۰ برنامه افطار داریم و علاوه بر اینها از آنجا که بیش از ۳۰ درصد برنامه های ترتیل خوانی را دنبال کرده بودند امسال هم ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات داریم.

او درباره ویژه‌برنامه «محفل» گفت: از برنامه‌های ویژه می‌توان به «محفل» اشاره کرد که باعث شد طیف رنگارنگی از مردم و قشری که شاید با مفاهیم قرآنی ارتباط کمتری دارد به واسطه این برنامه با این مفاهیم انس پیدا کند. از دیگر برنامه های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان برنامه «زندگی پس از زندگی» است که برنامه افطارگاهی شبکه چهار محسوب می‌شود. پویشی هم با همراهی سازمان تبلیغات داریم که مواجهه مردم با آیات خاص است و نامش «زندگی با آیه ها» است.

«زیرخاکی» و «نون.خ»/ «رستگاری» و «هفت سر اژدها»

برمهانی سریال‌های اصلی نوروز را تشریح کرد و بیان کرد: شبکه یک سریال «زیرخاکی» را تا روزهای قدر پخش می‌کند و بعد هم سریال «نون.خ» را روی آنتن داریم. از شبکه دو سریال «رستگاری» و از شبکه سه سریال «هفت سر اژدها» پخش می شود که کاری امنیتی سیاسی است.

او درباره فیلم‌های جدید گفت: ۱۹۰ فیلم جدید خواهیم داشت که شامل ۱۳ فیلم ایرانی می شود. تلویزیون به نفع سینما کنار کشیده است. فیلم های جدید ایرانی «هناس»، «مصلحت» و «ضد» برای اولین بار از تلویزیون پخش می شوند. فیلم های خارجی نیز از ۵۱ کشور به نمایش درمی آیند.

 

سال تحویل با اجرای پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، فلورا سام و محمد معتمدی، حامد سلطانی و فرزاد حسنی

برمهانی اذعان داشت: برنامه «ایران دوست داشتنی» برای تحویل سال پخش می‌شود. این برنامه در نوروز هم ادامه دارد و پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، فلورا سام و محمد معتمدی مجریانش هستند. برنامه افطار نیز «هلال» نام دارد که محمد دلاوری مجری آن است و برنامه سحر را حسن سلطانی اجرا می کند.

معاون سیما ضمن بیان اینکه برنامه تحویل سال شبکه دو «شب عید» نام دارد و برنامه های افطار و سحر هم ادامه دارد، عنوان کرد: مجری تحویل سال المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی هستند. همچنین پخش برنامه «شصتادیا» در سال جدید هم ادامه خواهد داشت و برنامه «هم‌وطنز» ویژه برنامه سال جدید خواهد بود.

برمهانی ضمن بیان اینکه اجرای برنامه تحویل سال شبکه سه را حامد سلطانی و فرزاد حسنی اجرای برنامه تحویل سال شبکه نسیم را برعهده دارد، گفت: در شبکه سه «پانتولیگ»، «معرکه»، «ماه من»، «شب خوش» روی آنتن خواهد رفت و همچنین در شبکه نسیم برنامه های «خوش‌نمک»، «برمودا» و «بگوبخند» ادامه دارد.

او بیان کرد: شبکه چهار سیما نیز با برنامه‌های «سرزمین شعر»، «زندگی پس از زندگی»، «شب فیروزه‌ای» و…، میزبان نگاه مخاطبان خواهد بود. همچنین شبکه افق نیز برنامه‌هایی نظیر «رخداد»، «جعبه سیاه» و… را روی آنتن می‌برد.

معاون سیما افزود: شبکه سلامت با مسابقه آدرنالین به خانه مخاطبان می‌آید و شبکه آموزش هم با برنامه «بومرنگ» به موضوع اهدای عضو می‌پردازد. «آرمان» و «محنا» نیز ویژه‌برنامه‌های سحرگاهی و افطار شبکه قرآن است که از قم پخش خواهد شد.

برمهانی عنوان کرد: شبکه مستند نیز در سال نو، مستندهای متنوعی دارد و از جمله این مجموعه مستندها می‌توان به مستند «هم رکاب» که باموضوع گردشگری و دوچرخه سواری است و «لحظه های وحشی» اشاره کرد.

او در پایان گفت: شبکه ورزش نیز با «جام رمضان» و «قهرمان ایران» کار خود را پیش می‌برد و شبکه جام جم با جنگ شبانه نوروزی روی آنتن می‌آید. در شبکه امید مسابقه «مجری نو» و «ایران سرود» و… پخش می‌شود و در شبکه کودک برنامه‌های «عروسک خانه»، «منم بچه مسلمان»، «پاشو پاشو قهرمان»، «ماجراهای نوید» و «مل مل» برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست سلیم غفوری قائم‌مقام معاون سیما، عنوان کرد: تلاش کردیه‌ایم برنامه ها با مضوعات مختلفی باشند و بر موضوعاتی نظیر خودسازی معنوی، معاد و مرگ، آگاهی و… توجه داشته باشیم و روی بحث تنوع موضوعی تاکید داشته‌ایم.

او افزود: همچنین تلاش کردیم که در برنامه شاد و مفرح نیز حتما به اقوام توجه کنیم و روستاها دیده شوند و چند برنامه با محوریت این موضوعات تولید شده است. همچنین مستندهای جدید و رئالیتی شوهای جدید را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم به طور نسبی رضایت مخاطبان را به همراه داشته باشیم.

غفوری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه مناجات خوانی را به شکل ضبطی هم خواهیم داشت و امیدوارم که در پایان نوروز امسال مخاطبان از برنامه های تامینی و تولیدی لذت ببرند. ویژگی برنامه‌های سال جدید این است که تلاش کردیم رعایت شود و آن هم تنظیم کنداکتور به کونه‌ای است که جلوی هم پوشانی‌ها گرفته شود.

پخش فیلم‌های «کارو»، «ضد»، «هناس»، «اخت الرضا»، «مصلحت»، «پری‌دریایی» و انیمیشن‌های «لوپتو» و «پسر دلفینی» و «سوییپر»

در ادامه محمدعلی غلامرضایی مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل، گفت: فیلم «کارو» تولید ۱۳۹۸ است که و اکران نشد و توزیع هم نشد و بنا بر اکران هم نداشتند، همچنین فیلم‌هایی همچون «هناس»، «ضد»، «اخت الرضا»، «مصلحت»، «پری‌دریایی» و انیمیشن‌های «لوپتو» و «پسر دلفینی» و «سوییپر» از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد.

او در پایان گفت: همچنین فیلم‌هایی که در فروردین سال گذشته پخش و بازپخش شدند و دیگر پخش نشدند مانند فیلم‌های «شماره ۱۰»، «های پاور» و «هوک» امسال نیز پخش خواهند شد. همچنین ۱۲ سریال و ۱۹۰ فیلم‌های خارجی سینمایی از جمله فیلم‌های «قاتلین ماه کامل»، «سریع و خشن ۱۰»، «گودزیلا» و … روی آنتن می‌آید.

همچنین در ادامه مهدی نقویان مدیر مرکز سیما فیلم عنوان کرد: چهار سریال برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی سیما فیلم تدارک دیده‌ شده‌است. «زیرخاکی» از ابتدای ماه رمضان تا شب‌های قدر ادامه پیدا می‌کند و سریال «نون خ» نیز امسال نیز ویژه نوروز پخش می‌شود. سریال «رستگاری» در ۳۰ قسمت روی آنتن می‌رود که بواسطه آن ژانر سریال‌های ماورایی احیا شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: شبکه سه نیز با سریالی که ژانرش بیشتر اجتماعی به امنیتی و پلیسی می‌چربد؛ به مفاسد اقتصادی  می‌پردازد که  از اوایل ماه رمضان ۵۰ قسمت روی آنتن خواهد بود. خوشبختانه آنتن از تولید عقب نیست و گمانه‌زنی برای دیگر سریال‌های دیگر وجود داشته است که ما دست به گزینش زدیم.

مذاکره اولیه با فرزاد حسنی برای اجرای برنامه سال تحویل

در ادامه محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم و مدیر کمیته برنامه‌های نوروز اذعان داشت: به سبب تقارن ماه رمضان و عید نوروز تلاش شده‌است، برنامه‌های سرگرم کننده با نگرش محتوایی در دلشان باشد و در قالب برنامه‌های سرگرمی و ترویج معاروف و دینی و قرآنی استفاده می‌شود. شبکه یک «ایران دوست داشتنی» را پخش می‌کند و پدرام کریمی، امیرحسین معتمدی و فلورا سام ویژه‌برنامه سال تحویل را اجرا می‌کنند.

او افزود: شبکه دو با برنامه «شب عیدی» به اجرای المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی روانه آنتن می‌شود که این ویژه برنامه برگرفته از صبحانه ایرانی با طراحی اختصاصی روی آنتن خواهد رفت.

خوشرو بیان کرد: ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه با اجرای حامد سلطانی پخش می‌شود که میزبان مهمانان متعددی از جمله هنرمندان طنز و غیرطنز، ورزشکاران و خوانندگان خواهد بود.

مدیر شبکه نسیم گفت: شبکه چهار نیز با نگاهی به کشورهای همسایه برنامه‌ای را تدارک دیده‌است. شبکه نسیم هم ویژه برنامه سال تحویل را با حضور مهمانان مختلف طراحی کرده‌است. اسم اولیه انتخابی این برنامه «نسیم سحری عید شد» است و مذاکرات اولیه‌ای با فرزاد حسنی برای اجرا انجام شده‌است.

او در پایان بیان کرد: برنامه‌های سال تحویل شبکه‌ها شامل شگفتانه‌هایی خواهند شد. شبکه تهران نیز با اجرای کامران تفتی میزبان مهمانانی از تهران خواهد بود.

در ادامه کشکولی مدیر کمیته برنامه‌های رمضان با اشاره به برنامه‌های رمضانی رسانه ملی بیان کرد: با توجه به استقبالی که از مناجات خوانی و ترتیل‌خوانی شده است به این سمت پیش خواهیم رفت. حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ برنامه سخنرانی داریم. ما برنامه‌ای چون «محفل» را داریم که خلاقیت در آن به کار گرفته شده است اما در برنامه‌های دیگر مدل‌های سنتی را هم خواهیم داشت.

ایرج طهماسب «مهمانی» دارد

در ادامه محسن برمهانی خاطرنشان کرد: در شبکه نسیم برنامه‌ای با عنوان «مهمانی» خواهیم داشت که تولید ایرج طهماسب است که در این برنامه، تلفیقی از عروسک‌هایی که آقای طهماسب در خارج از صداوسیما از آن‌ها استفاده کرده با عروسک‌هایی که در صداوسیما از آن‌ها بهره برده، حضور دارند. این برنامه در حال تولید است و انشاالله به نوروز خواهد رسید.

او ضمن بیان اینکه برندها مهم را رها نخواهیم کرد، در پایان گفت: هر سریالی تا زمانی که وارد پیش تولید نشود، نمی‌توان گفت این سریال در حال کار و انجام است اما تولید «پایتخت» یکی از کارهای در حال مذاکره است. نمی‌گویم در چه مرحله‌ای است چون تا وارد تولید نشود نمی‌توان اعلام کرد مثل بقیه پروژه‌ها که وارد تولید شدند و بعد درباره شان اطلاع رسانی شد.

در ادامه نقویان نیز درباره آمار سریال‌های اخیر بیان کرد: «بازپرس»، «گیلدخت» و «محرمانه» سریال‌هایی بودند که بیشتر از ۱۵ میلیون مخاطب داشتند.

همچنین رحیم لیوانی مدیر مرکز پویانمایی صبا در ادامه درباره تولیدات این مرکز بیان کرد: ۱۸ مجموعه در این مرکز تولید شده است که ۴ مجموعه آن جدید هستند. «دشت پر ماجرا»، «فیل کوچولو» و «چی شد که این رنگی شدم» از جمله این آثار هستند. «شکرستان» و «جوانمردان» هم از دیگر اثاری هستند که تولید و پخش آنها همچنان ادامه دارد.

 

پگاه زارعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000