به گزارش صبا، برنامه «نوروز دوستداشتنی» با اجرای فلورا سام، محمد معتمدی و امیرحسین مدرس در شبکه یک به فرهنگ و تاریخ و هنر و چهرههای اثرگذار شهرهای مختلف ایران اسلامی پرداخت. برنامه «شب عیدی» نیز با اجرای المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی، مجید یحیایی شبکه دو با شروع ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت به تکریم جایگاه خانواده پرداخت و فضای شاد و سرگرمکنندهای ایجاد کرد، شبکه سه سیما نیز با ویژهبرنامه «سال نو» با اجرای یوسف تیموری و حامد سلطانی فضای متفاوتی را رقم زد.
شبکه تهران نیز با ویژهبرنامه «بهار جان» با اجرای ابوالفضل آقاخانی، سپند امیرسلیمانی، مریم مؤمن به استقبال بهار رفت. اما در شبکه نسیم برخلاف سایر شبکههای تلویزیونی برنامه «آی نسیم سحری عید شد» به شکلی ضبطی و نه زنده پخش شد. فرزاد حسنی مجری بااستعداد و پر چالش سالهای دور تلویزیون نیز پس از چند سال دوری در این برنامه به اجرا پرداخت. مقایسه اجمالی ویژهبرنامههایی که در ساعات پایانی سال ۱۴۰۲ از سیما پخش شد حکایت از تفاوت محسوس نوع اجرا و برخورد با مهمان و استقبال مخاطبان از برنامهها دارد. فارغ از ادب و متانت سام و معتمدی و مدرس در «نوروز دوستداشتنی» مخاطب به دنبال چالش مجری با مهمان در یک فضای حرفهای است اتفاقی که با اجرای حسنی و تنوع کمنظیر مهمانان بازیگر و خواننده در برنامه «آی نسیم سحری عید شد» رقم خورد.
حسنی به دلیل نوع ادبیات، اطلاعات عمومی و دایره واژگان خوبی که دارد میتواند بهسرعت با مهمانان مختلف وارد گفتوگو شده و فارغ از یک فضای سرد مهمان را به چالش کشیده و مخاطب و مهمان را با بحث درگیر و همراه کند.
اتفاق عجیب و دور از انتظاری که در سیما افتاد، تکرار مهمان در برنامههای تلویزیونی بود. اگر مخاطب پیگیر تلویزیون بوده باشید شاهد تکرار و کوچ چند بازیگر از یک برنامه تلویزیونی به دیگر برنامه بودید که نشان از عدم خلاقیت تیم طراح برنامهها دارد که آنها را به یک گزینه مشترک و احتمالاً کم دردسرتر رسانده است!
بهعنوان نمونه میلاد کی مرام بازیگر تلویزیون و سینما دوشنبهشب مهمان برنامه «شب عیدی» بود و سهشنبهشب در برنامه «آی نسیم سحری عید شد» شرکت داشت. این اتفاق به یک نمونه محدود نشد، هادی حجازی فر نیز سهشنبهشب مهمان برنامه «شب عیدی» بود و هم زمان با لحظه سالتحویل در برنامه «آی نسیم سحری عید شد» شرکت داشت. با توجه به ضبطی بودن برنامه «آی نسیم سحری عید شد» و ضبط ۲۴ ساعت جلوتر تیم اجرای این برنامه به نظر میرسد تیم طراحی «شب عیدی» گوشه چشمی به مهمانان سایر برنامههای تلویزیونی داشتند و خواستند بهدوراز خلاقیت و کمترین ریسکی مهمانان سایر برنامهها را تکرار کنند. در چنین شرایطی طبیعتاً مخاطب برای برونرفت از تماشای مهمانان تکراری ناگزیر است مدام کانالهای تلویزیون را تغییر دهد تا مهمان جدید ببیند.
ایرج طهماسب امسال با برنامه «مهمانی» همه عروسکهایش را به شبکه نسیم برده است، به نظر میرسد تیم طراحی مهمان «شب عیدی» سعی داشته تا با آوردن مهمانان «آی نسیم سحری عید شد» انتقام محسوسی از کوچ خودخواسته ایرج طهماسب از شبکه دو به نسیم بگیرد.
There are no comments yet