«عروسکخونه» محمل بروز و ظهور استعدادهای جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸

«عروسکخونه» محمل بروز و ظهور استعدادهای جوان

ساخت برنامه برای قشر کودک و نوجوان همیشه از دغدغه‌های فرهنگی بوده و در جایی که نسل امروز با انبوهی از محتواها در فضاهای مجازی و سایت‌ها روبرو است تولید آثار ایرانی و اصیل که مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد بیش از پیش مورد تاکید کارشناسان و دغدغه‌مندان آینده کشور است. 

به گزارش صبا، در چنین شرایطی برنامه «عروسکخونه» که دومین دوره از جشنواره خود را به همت مرکز سیمرغ پشت سر می‌گذارد محملی برای تولید آثار و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه تئاتر و نمایش کودک و نوجوان شده است.

این برنامه در دو دوره از عمر خود که البته دومین دوره آن در حال اجرا و برگزاری است، توانسته در سامانه‌های آموزشی اختصاصی دانش‌آموزی از جمله شاد رای ۲۰ میلیون دانش‌آموز کشور را در سنین مختلف درباره نمایش‌های تولید شده در حوزه کودک و نوجوان داشته باشد که این امر به خودی خود یک رکورد بسیار قابل توجه برای یک برنامه کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

این ظرفیت میلیونی از دانش‌آموزان علاقه‌مند، نشان می‌دهد چنانچه محتوای قابل تامل و جذاب برای مخاطب تولید شود او برای تماشای آثار داخلی و بخصوص عروسکی گرایش دارد و با توجه به این رقم از مخاطب، باید از ظرفیت‌های پیش آمده به واسطه «عروسکخونه» به درستی استفاده کرد.

از نگاهی دیگر تولید تئاتر برای کودک و نوجوان با نگاه عروسکی و… موجب شده علاقه‌مندان به تولید نمایش برای کودک و نوجوان دست به کار شده و برای این دوره از جشنواره ۷۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کنند.

قشری که امروز به واسطه نگاه اقتصادی، دیگر جایی در تماشاخانه‌ها ندارد، فرصتی برای عرضه فعالیت‌های خود به واسطه «عروسکخونه» پیدا کرده و در این میانه، هنرمندان فعال در این عرصه از سراسر کشور با ارسال آثار به نخستین و دومین دوره این جشنواره، نشان دادند آمادگی تولیدات موثر و قابل تامل برای کودکان و نوجوانان ایرانی و فارسی زبان را دارند.

تولید محتواهای سنتی ایرانی که در آثار ادبی وجود دارد در کنار آموزه‌های اخلاقی متناسب با نیاز امروز جامعه از جمله ویژگی نمایش‌های ارائه شده در «عروسکخونه» است. تولیداتی که هر شب یکی از آنها از شبکه نهال پخش و سپس روی سامانه شاد قرار می‌گیرد، هر یک خوارک فرهنگی جامعه‌ای که قرار است آینده کشور را بسازد را تامین می‌کند.

با توجه به ظرفیت «عروسکخونه» و استقبال دانش‌آموزان از نمایش‌هایی که در قالب این برنامه از شبکه نهال پخش می‌شود، بنظر می‌رسد باید بیش از پیش به این برنامه و برنامه‌های اینچنینی توجه کرد و این برنامه را محدود به بازه فروردین ندانست.

هنرمندان با مشارکت در این دوره از جشنواره که فراخوان آن از اسفند منتشر شد با ارسال ۷۰ اثر نشان دادند که ظرفیت تولید آثار بیشتری را در طول سال دارند و می‌توان «عروسکخونه» را در طول سال به صورت فصلی ادامه داد.

تولید محتواهای ارزشمند اخلاقی با زبان هنر و بخصوص نمایش، یک هوشمندی است که شبکه کودک با راه‌اندازی «عروسکخونه» توانسته به آن دست یابد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۷/۳۷۹/۳۳۵/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۱/۳۱۲/۱۴۴/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۳/۵۵۶/۱۷۳/۰۰۰
  • استاد
    ۸۸۸/۵۲۵/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۶/۴۵۲/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۲۴۳/۱۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۴۲/۷۲۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۱۸/۹۳۵/۰۰۰