به گزارش خبرنگار سینما صبا، چینش منطقی اکران در آغاز سال ۱۴۰۳ سبب شده تا در کنار یک فیلم کمدی رکوردشکن [تمساح خونی] مابقی فیلمهای روی پرده هم بالاتر از متوسط فروش فیلمهای سال گذشته قرار بگیرند.
این در حالی است که تراکم اکران فیلمهای کمدی در سال گذشته سبب میشد تا سانسهای کمتری به سایر فیلمها برسد و فیلمهای مهمی اصطلاحا دچار فیلمسوزی شوند.
بر اساس آمار ثبت شده در سمفا، فیلمهای اکران نوروزی [که کمفروشترین فیلم تا امروز هفدهم فروردین، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته است] از کل اکران ۳۰ فیلم سال پیش بالاتر بوده است.
بدیهی است تدبیر شورای صنفی نمایش و هدایت سازمان سینمایی میتواند با اضافه نشدن عجولانه فیلمهای کمدی جدید در اکران عیدفطر، سبب شود تا آثاری چون آسمان غرب، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز، پرویز خان و آپاراتچی مخاطبان بیشتری را جذب کنند و ماجرای جذب مخاطب فیلمهای مهمی چون جنگل پرتقال، تصور،چرا گریه نمیکنی؟و… در سال گذشته تکرار نشود…
راهکار درست مدیریت اکران بر اساس نظر کارشناسان باید بهگونهای باشد که فیلمهای غیرکمدی با افت فروش فیلمهای غیرکمدی به ادامه اکران بهار اضافه شوند و فیلمهای جدید کمدی نیز پس از افت فروش فیلم کمدی تمساح خونی روانه اکران شود تا هم فیلمسوزی، مثل دو سال گذشته رخ ندهد و هم ذائقه محاطبان سینما با گذشت زمان، به دیدن آثاری از ژانرهای مختلف در سالن سینما عادت پیدا کند.
آیا مسوولان سازمان سینمایی روی حرف خود [ایجاد بستر مطلوب موفقیت نسبی آثار سینمایی از ژانرهای مختلف در اکران عمومی به ویژه آثار مطرح مانده از جشنواره فیلم فجر در سه دوره گذشته] میایستند یا صرف جابهجا شدن آمار فروش فیلمهای کمدی و مانور روی عددهای درشت برایشان اهمیت بیشتری از موفقیت گیشهای بقیه سینمای ایران دارد؟
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است