برنامه‌های ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴ تشریح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۹
گزارش صبا از نشست خبری شصتمین دوسالانه هنر ونیز 2024

برنامه‌های ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴ تشریح شد

نشست خبری شصتمین دوسالانه هنر بنیال ونیز 2024 صبح روز دوشنبه 20 فروردین ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، این نشست در تشریح برنامه‌های این پروژه با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس پایون ، امیر عبدالحسینی دبیر هنری ارشد ، شعیب حسینی دبیر هنری، جعفر واحدی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای تجسمی ، محمد زرویی نصرآباد دبیر تجسمی حوزه هنری، عبدالحمید قدیریان و مرتضی اسدی هنرمند تجسمی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد خراسانی‌زاده ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه این برنامه گفت: باوجود تمام مشکلات و دشواری‌ها علی‌الخصوص در مبحث تامین ارز اما ایران توانست جایگاه خود را امسال در شصتمین دوسالانه هنر بینال ونیز به دست آورد. این برنامه از اردیبهشت تا آذر ماه به مدت ۷ ماه ادامه پیدا خواهد کرد و ایران پاویون رسمی خود را ونیز خواهد داشت.

او ادامه داد: در این برنامه ۵ هنرمند شرکت خواهند کرد که از دو نفر از این تعداد امروز در جلسه ما را همراهی می‌کنند، به طور‌حتم حضور بخش خصوصی می‌تواند تاثیر زیادی بر پویاتر شدن فضا کمک کند. لازم به یادآوری است که پاویون ایران نزدیک آبراه ونیز و ایستگاه سمسوئله خواهد بود.

عبدالحسینی دبیر ارشد هنری دومین سخنران این برنامه گفت: در این نمایشگاه که عنوان آن (بنی آدم اعضای یک پیکرند) نام داشته و بیشتر آثار با یکدیگر قرابت معنایی داشته و از نظر فرم اندازه واحد بوده و درباره کودکان غزه است. همچنین در این نمایشگاه بخش نور و صوت نیز به آن اضافه شده است.

مرتضی اسدی نقاش نیز در این نشست گفت: به نظر من ماجرای امسال در مقایسه با دیگر دوره‌ها تفاوت زیادی داشت ، نسل کشی که فلسطین رخ داد به قدری فاجعه باری بود که من به شخصه جرات دیدن تصاویر آن را ندارم. از سویی دیگر نتوانستم راحت از کنار این مسائل عبور کنم و در نتیجه با کشیدن آثاری با این مضمون بتوانم نقشی در این زمینه ایفا کنم گرچه از اینکه مجبورم قلمم را در بیان نسل کشی به کار ببرم بسیار غمگینم.

عبدالحمید قدیریان یکی دیگر از سخنرانان این برنامه طی توضیحاتی گفت: کارهای من به قصد نمایشگاه آماده نشده بود و بعد انتخاب شد. به‌نظر می‌رسد باید وارد تبیین‌های جدید شویم. مثل اینکه در بحث‌های حقوق بشری دیگر پوشش تزیینی دنیا  افتاده و کاملا دست یهود در همه سیستم ها نمایان شده است. از قبل هم می‌دانستیم سیستم تئوریک هنر به دست یهود است و اینها جوامع را به سمت اومانیست و پوچگرایی برده است، بالاخره داستان غزه تمام می‌شود اما اثرات فرهنگی آن نشست می‌کند اگر تولید تئوریک نداشته باشیم و اندیشمندان باهم به شور ننشینند، اتفاقی نمی‌افتد.هنر باید از ازادی بی بند و بار نجات پیدا کند، هنر والاترین ارزش انسانی است، حیف است در یک ابهام بدون چهارچوب دست یهود اضمحلال یابد.تابلوی من هم درباره کودکان غزه و شهدا است و سعی کردم ایمانی که در کودکان غزه دیده می‌شود و نورانیتشان را در فطرت ها نمایان کرده ، نشان دهم.

رضا زروئی نصرآباد آخرین سخنران نشست گفت: همه هنرمندانی که در زیر چتر هنر متعهد و انقلابی فعال هستند همیشه حمایت ما را خواهند داشت، در این چند وقت هم ارتباط ما با بخش هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ و مستمر بوده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰