به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نوروز ۱۳۹۰ شبکه یک سیما با پخش سریال «پایتخت» تا ۶ نوروز مردم را پای تلویزیون میخکوب کرد موفقیت پایتخت چنان بود که به نظر میرسید مدیران جدید صداوسیما نخواهند تاوانست به این آسانی آن اقبال عمومی را تکرار کنند. سریال پایتخت هم به لحاظ فرهنگی و هم از نظر اجتماعی چنان پیوندهای محکمی با مخاطب برقرار کرد که اقدامات بعدی برنامه سازان نوروزی تلاشهایی در راستای تکرار آن موفقیت بود.
برررسی کارنامه سیما در نوروز ۱۴۰۳ نشان میدهد ویترین سازمان صداوسیما با اعمال برخی تغییرات توانسته است تا اندازه زیادی انتظارات مخاطبان را برآورده کند.
نوروز امسال به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان از حساسیت بیشتری نیز برای برنامه سازان برخوردار بود به همین دلیل شبکههای مختلف سیما با پخش ۱۹۰ فیلم سینمایی از سینمای ایران و جهان، مجموعه های نمایشی، مستندها، پویانمایی ها، مسابقههای جذاب، برنامههای مفرح و سرگرم کننده، برنامههای معارفی ویژه ماه مبارک رمضان از جمله ویژههای سحر و افطار، ترتیل خوانی، مناجات خوانی و سخنرانی به استقبال این دو مناسبت رفتند.
[شبکه یک سریال ساز بی رقیب سیما]
شبکه یک سریالهای «زیرخاکی» و «نون خ» را روی آنتن فرستاد. مرور شبکههای اجتماعی نشان میدهد «نون خ» با کارگردانی سعید آقاخانی توانسته است نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند، شبکه یک همچنین برنامه «مناجات خوانی» و شبهای ماه مبارک از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را با اجرای سلحشور ساعت ۰۳:۰۰ بامداد و حاج منصور ارضی بعد از نماز صبح و ظهر روی آنتن فرستاد که مورد استقبال قرار گرفت.
اجرای گروههای موسیقی نواحی با هدف آشنایی مخاطب باهنرهای اصیل ایرانی و اسلامی در برنامه «کرشمه» با اجرای محمود رضا قدیریان نیز نشان داد این شبکه تمام سلیقهها را در نظر گرفته است.
[شبکه دو؛ خانواده ایرانی در اولویت]
شبکه دو با برنامههای «از مامان بگو»، «هموطنز» و مسابقه «شصتادیا» به استقبال نوروز و ماه مبارک رفت اما با برنامه «کافه بازی» که به معرفی و نقد بازیهای رایانهای خارجی و ایرانی میپرزدازد و نیز مسابقه «صد در صد» نشان داد برنامه ریزی ویژهای برای خانوادههای ایرانی تدارک دیده است.
[شبکه ۳؛ چشم به جادوی سلبریتیها]
شبکه ۳ محمدرضا گلزار، مهران غفوریان و جواد رضویان را برای اجرای مسابقههایی فراخواند که انتظار میرفت توجه بیشتری از مخاطبان خود دریافت کند با این همه به نظر میرسد نه گلزار و نه جواد رضویان هیچکدام نتوانستند انتظارات را برآورده کنند هرچند برنامه ترکیبی «شب خوش» با اجرای مهران غفوریان با دعوت ازکمدینها، فضای شادی را در ماه رمضان و عید نوروز برای بینندهها فراهم کرد.
[طوفانِ نسیم در نوروز ۱۴۰۳]
نگاهی به فهرست متنوع برنامههای شبکه نسیم نشان میدهد این شبکه برنامه ریزی گسترده و دقیقی برای جلب مخاطب و بیننده ایرانی در دستور کار خود قرار داده است.
نسیم ایرج طهماسب و عروسکهای جذابش را به سیما بازگرداند و نشان داد بلد است چطور با چسب نوستالژی مخاطب را پای تلویزیون بشاند.
برنامه گفتگو محور «برمودا» با اجرای کامران نجف زاده و باحضور مهمانانی که از شخصیتهای فرهنگی اجتماعی وسیاسی به مرور بهتر شد و علیرغم نقدهای منفیای که در ابتدا دریافت کرد در نوروز خوب ظاهر شد. برنامه «خوش نمک» که مسابقه افراد با نمک و چالشهای پیرامون آنها و افراد معمولی و بازی با آنها را نشان میدهد انصافا بامزه از کار درآمده و «نسیم آوا» نیز روزنهای جدید در برنامهسازی برای موسیقی باز میکند.
شبکه نسیم برنامههای «بی انتها» و «نسیم رمضان» را برای ایام ماه مبارک در نظر گرفته که مشاهدات میدانی حاکی از اقبال خوب بینندگان به این برنامه ها است.
There are no comments yet