برگزیدگان سه بخش «پژواک» شناخته شدند/ ضرورت حل مشکلات معیشتی رادیویی‌ها / پژواک۴ بین‌المللی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
گزارش صبا از آیین افتتاحیه جشنواره پژواک

برگزیدگان سه بخش «پژواک» شناخته شدند/ ضرورت حل مشکلات معیشتی رادیویی‌ها / پژواک۴ بین‌المللی می‌شود

آیین افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» امروز، ۴ اردیبهشت ماه در استودیو شماره یک رادیو برگزار شد و برگزیدگان سه بخش این دوره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در آیین افتتاحیه این رویداد پس از پخش سرود ملی و قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، پیمان طالبی مجری این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حضار، سالروز رادیو را تبریک گفت. در ادامه اولین بخش از اهدای جوایز صورت گرفت و در بخش مستندنگاری، شاهید مظفری رییس طرح و بودجه سازمان صداوسیما و امیر پارسی بازیگر و گوینده بر صحنه رفتند و جوایز را تقدیم برندگان این دوره کردند.

دیپلم افتخار و هدیه نقدی به طلیعه سادات وند برای نگارش مستند «باورهای اصیل یک کودک کش» از رادیو ایران رسید و همچنین دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مریم هدیه‌لو تعلق گرفت. در ادامه «تکیه گاه» از صدای مرکز فارس برگزیده دیپلم افتخار و جایزه نقدی اثر هاجر کوشکی شد. همچنین در بخش مستندنگاری، سمیرا شرافتی نژاد نیز لوح تقدیر وجایزه نقدی گرفت و لوح تقدیر و جایزه نقدی به جمیله توکلی شاندیز رسید.

در ادامه تندیس صدای طلایی، جایزه نقدی و دیپلم افتخار به حسن حیدرزاده برای نگارش «کوچک، بزرگ، بزرگ تر» از رادیو معارف تعلق گرفت.

در ادامه محمدرضا قربانی، نماینده هیات داوران سومین جشنواره ملی رادیویی مستند پژواک به ارائه سخن پرداخت و بیانیه‌ای را خواند. همچنین در بخش مستندهای مستمر با موضوع انقلاب اسلامی، جایزه بهترین مستند، تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مجتبی محمدی برای مستند «خط مقدم» از رادیو معارف تعلق گرفت.

در ادامه جایزه بهترین مستند، تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و هدیه نقدی در موضوع عفاف و حجاب به مهدی میرزایی برای رادیو معارف رسید. جایزه بهترین مستند در موضوع قهرمان ایرانی، به همراه تندیس صدای طلایی نیز به فرانک سعیدی آریا از رادیو معارف رسید.

همچنین جایزه بهترین مستند در موضوع محیط زیست، همراه دیپلم افتخار و هدیه نقدی به سیما پاتیمار رسید و در بخش جایزه مستند مستمر در موضوع فرهنگ و هنر لوح تقدیر و هدیه نقدی به همراه تندیس صدای طلایی به انسیه شمس‌الهی از رادیو صبا رسید. در بخش موضوع آزاد نیز جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس صدای طلایی به محسن شاهمرادی از رادیو فرهنگ تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم نمایش رادیویی «خاک حاصلخیز» توسط امیر عضد و امیر پارسا اجرا شد. برگزیدگان بخش نویسندگی اعلام شدند. در این بخش دو انتخاب توسط هیات داوران وجود داشت که  دیپلم افتخار و تندیس صدای طلایی و هدیه نقدی به فاطمه شهبازی برای «زیست بوم» از رادیو سلامت رسید و همچنین تندیس صدای طلایی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم محمدرضا حاج حیدری شد.

در بخش خلق شخصیت نیز تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی مجنونی برای «تهران من» از رادیو تهران رسید. همچنین در بخش گزارشگری نیز دو انتخاب توسط هیات داوران صورت گرفت که دیپلم افتخار و هدیه نقدی به زهرا متقیان برای «روزی نو» از رادیو اقتصاد
تعلق گرفت و تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به گیتی محمدی برای «سلام صبح بخیر» از رادیو ایران رسید.

در ادامه برگزیدگان بخش صدابرداری معرفی شدند که دیپلم افتخار این بخش و جایزه نقدی به محمد خاتونی برای «بوستان ولایت» از رادیو قرآن تعلق گرفت و تندیس صدای طلایی، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مجید آیینه برای برنامه «صبح جمعه با شما» رسید.

جایزه بهترین گوینده زن همراه با تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به آرزو جعفرپور برای برنانه جوانی مجاز از رادیو جوان تقدیم شد.

جایزه بهترین گوینده مرد همراه با تندیس صدای طلایی لوح تقدیر و هدیه نقدی را به مهبد قناعت پیشه «شما و صبا» از رادیو صبا تعلق گرفت و جایزه بهترین گوینده مرد همراه با تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهبد قناعت پیشه برای دو برنامه در رادیو صبا و پیمان طالبی برای برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان تعلق گرفت.

بخشی‌زاده: امیدوارم سال بعد، پژواک بین‌المللی شود

در ادامه این مراسم علی بخشی‌زاده معاون رادیو، هشتاد و چهارمین سالروز رادیو را تبریک گفت و عنوان کرد: امروز افتتاحیه سومین جشنواره پژواک را شاهد بودیم. سال گذشته، سال با شکوهی برای رسانه به خصوص رادیو بود و باتوجه به فضای رقابتی و سنگین رسانه‌ای، رادیو امسال در مقابل سال گذشته افزایش مخاطب داشته است و صمیمانه به عنوان خادم شما از شما بزرگواران تشکر می‌کنم.

او افزود: روزی که برای احیای این قالب فراموش شده یعنی این قالب مستند، دور هم جمع شدیم، یک نبض گیری بر سال گذشته کردیم و متوجه شدیم در آن سال تعداد مستند از تعداد انگشتان دست کمتر بود و حیف بود این قالب تاثیرگذار که پیشرفت کشور و موضوعات مختلف را تببین می‌کند، کنار گذاشته شود.

معاون صدا عنوان کرد: جشنواره اول پژواک برگزار شد و در جشنواره دوم به حد بالندگی رسید و مساله آموزش جدی گرفته شد و چهره های جدید معرفی شدند. اکنون همکاران در تدارک سومین جشنواره هستند و ضمن تشکر قلبی از ریاست سازمان امیدوارم سال دیگر به شرط حیات چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی برگزار شود و تمامی قالب‌های برنامه‌سازی را پوشش دهد.

او در پایان خاطرنشان کرد: شدت گرفتن رقابت رسانه‌ای، اثربخشی و عمق بخشی، محدودیت‌های منابع مالی، بهره گیری از دانشکده مرکز تحقیقات و ذائقه‌شناسی مخاطب، وضعیت معیشتی همکاران رادیو از چالش های پیش روی ماست که به دستان خودمان و مدیران حل خواهد شد.به لطف پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی بودجه گرفته شد تا سنوات همکاران اعمال شود و خوشبختانه این کار انجام شد. به هرحال یکی از متولیان زبان فارسی، رسانه ملی است و شوربختاته در آنوضع خوبی نداریم و همه باید این مساله را جدی بگیریم. رویکرد امسال رادیو مبتنی بر امیدآفرینی خواهد بود.

افتخاری: اهالی رادیو، صدای لحظه‌ها هستند

حمیدرضا افتخاری، دبیر جشنواره با یادی از شهید تهرانی مقدم گفت: این شهید افتخار و سربلندی ما در اجرای عملیات تنبیهی وعده صادق بود.
وی افزود: به عنوان کسی که ۲۸ سال از زندگیش را در رادیو گذرانده این روز را به اهالی رادیو تبریک می‌گویم. ما صدای لحظه‌ها هستیم. رادیو این توان را دارد که به روز و در لحظه صدایش را به گوش مخاطب برساند.
افتخاری در ادامه از افزوده شدن بخش جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در یک ماه باقیمانده یک بخش ویژه به اختتامیه جشنواره اضافه کردیم و قرار است مستندهایی که با محوریت عملیات تنبیهی وعده صادق پخش شده، اختصاص بدهیم.
دبیر جشنواره پژواک در پایان صحبت هایش یاد هنرمندان و پیشکسوتان رادیو را که امروز در میان ما نیستند، گرامی داشت و بیان کرد: یاد عزیزان درگذشته گرامی و آرزوی سلامتی برای استاد مسعود اسکویی داریم که در بستر بیماری هستند.

در ادامه برگزیدگان برنامه های مستند معرفی شدند و در بخش مسابقه، تندیس صدای طلایی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به منصوره جاویدپور برای مسابقه «چوب چرخ» رادیو جوان تعلق گرفت و در بخش محتوای مردمی، تندیس صدای طلایی به الهه سلحشور برای برنامه «شما و صبا» از رادیو صبا رسید.

همچنین در بخش برنامه ترکیبی، تندیس صدای طلایی به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا نیمایی برای برنامه «تهران من» از رادیو تهران تقدیم شد. در بخش بهترین برنامه صبحگاهی نیز هیات داوران سه انتخاب داشتند که به ترتیب دیپلم و هدیه نقدی به مجتبی حسنی برای برنامه «جوان ایرانی سلام» از رادیو جوان و امیر اکبری برای برنامه «صبح صبا»از رادیو صبا رسید و تندیس صدای طلایی، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به امیرحسین ثقفی برای «شهر آفتاب» رادیو تهران تعلق گرفت.

در پایان افتتاحیه سومین جشنواره ملی رادیویی پژواک لوح تقدیر و تندیس صدای طلایی به رادیو معارف رسید و مهدی حجتمندی آن را دریافت کرد.

 

[برگزیدگان بخش مشاغل]


٭٭٭فهرست برندگان گویندگی مرد
برگزیده: مهبد قناعت پیشه / نام برنامه: شما و صبا/ شبکه: رادیو صبا
برگزیده: پیمان طالبی / نام برنامه: جوان ایرانی سلام / شبکه: رادیو جوان

٭٭٭فهرست برندگان گویندگی زن
برگزیده: آرزو جعفرپور / نام برنامه: جوونی مجاز / شبکه: رادیو جوان

٭٭٭فهرست برندگان گزارشگری
برگزیده: گیتی محمدی / نام برنامه: سلام صبح به خیر / شبکه: رادیو ایران
دیپلم افتخار: زهرا متقیان / نام برنامه: روزی نو گروه ۱ / شبکه: رادیو اقتصاد

٭٭٭فهرست برندگان برگزیدگان بازیگری
برگزیده: مهدی مجنونی / نام برنامه: تهران من / شبکه: رادیو تهران

٭٭٭فهرست برندگان نویسندگی
برگزیده: محمدرضا حاج حیدری / نام برنامه: سرزمین من / شبکه: رادیو فرهنگ
دیپلم افتخار: فاطمه شهبازی / نام برنامه: زیست رو / شبکه: رادیو سلامت

٭٭٭ فهرست برندگان صدابرداری
برگزیده: مجید آینه / نام برنامه: یک دو صدا / شبکه: رادیو قرآن
دیپلم افتخار: محمد خاتونی / نام برنامه: بوستان تلاوت / شبکه: رادیو قرآن

[برگزیدگان برنامه‌های مستمر]

٭٭٭ فهرست برندگان برنامه‌های صبح‌گاهی مستمر

برگزیده: امیرحسین ثقفی/ نام برنامه: شهر آفتاب/شبکه: رادیو تهران دیپلم افتخار: امیر اکبری/نام برنامه: صبح صبا/ شبکه: رادیو صبا
دیپلم  افتخار: مجتبی حسنی/ نام برنامه: جوان ایرانی سلام/شبکه: رادیو جوان

٭٭٭ فهرست بخش برنامه های مستمر ترکیبی
برگزیده: مینا نیکانیک/نام برنامه: تهران من/شبکه: رادیو تهران

٭٭٭ فهرست بخش برنامه های مستمر مسابقه
برگزیده: منصوره توحیدلو/ نام برنامه: چوبخط/شبکه: رادیو جوان

٭٭٭فهرست بخش برنامه های مستمر تولید محتوای مردمی
برگزیده: الهه سلحشور/ نام برنامه: شما و صبا/ شبکه: رادیو صبا

[فهرست برندگان بخش مستندنگاری]

برگزیده: حسن حیدرزاده/ نام برنامه: کوچک، بزرگ، بزرگتر/ شبکه: رادیو معارف
منتخب: جمیله توکلی شاندیز/ نام برنامه: زخمه های عاشقی/ شبکه: مرکز خراسان رضوی
دیپلم افتخار: سمیرا شرافتی نژاد/نام برنامه: طنین کوهساران/ شبکه: مرکز خراسان شمالی
دیپلم افتخار: مریم هدیه لو/نام برنامه: باورهای اصیل یک کودک کش/ شبکه: رادیو ایران
دیپلم افتخار: طلیعه السادات کمالی/ نام برنامه: بازنمایی خانوار در شبکه های اجتماعی/رادیو: ایرانصدا
دیپلم افتخار: هاجر کوشکی/ نام برنامه: تکیه گاه/ شبکه: مرکز فارس

٭٭٭ فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
برگزیده: مجتبی محمدی/نام برنامه: خط مقدم/ شبکه: رادیو معارف

٭٭٭فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع حجاب و عفاف
برگزیده: مهدی میرزایی/ نام برنامه: مثل مریم/ شبکه: رادیو معارف

٭٭٭فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع قهرمان ایرانی
برگزیده: فرانک سعیدی آریا/ نام برنامه: فرزند ایران/ شبکه: رادیو معارف

٭٭٭فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع محیط زیست
دیپلم افتخار: سیما پاتیمار/ نام برنامه: آوای زمین/شبکه: رادیو ایران

٭٭٭فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی – اسلامی
برگزیده: انسیه شمس اللهی/ نام برنامه: موسیقی کبیر/ شبکه: رادیو صبا

٭٭٭فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع آزاد
برگزیده: مهدی حجت پناه/ نام برنامه: سرزمین امام باره ها/شبکه: رادیو معارف
دیپلم افتخار: محسن شاهمرادی/نام برنامه: آسیا در جام/شبکه: رادیو ورزش

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    239/956/417/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    15/992/917/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    8/882/882/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/663/664/000
  • ببعی قهرمان
    5/470/898/000
  • آغوش باز
    1/697/575/000
  • کارزار
    223/835/000
  • زودپز
    پیش‌فروش 150/365/000
  • لختگی
    80/180/000
  • نفرین آرتا
    14/180/000