«قهرمان ایران» در ایستگاه پایانی/مردم برترین‌ها را انتخاب کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
مراسم اختتامیه سومین جشنواره «قهرمان ایران» برگزار شد

«قهرمان ایران» در ایستگاه پایانی/مردم برترین‌ها را انتخاب کردند

مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره بزرگ «قهرمان ایران» به میزبانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با محوریت شبکه ورزش و با همکاری وزرات ورزش،کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی با رویکرد حمایت از قهرمانان ورزش ایران در در سال ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا ، اختتامیه‌ جشنواره بزرگ «قهرمان ایران» با پخش سرود ملی ایران، تلاوت آیات قرآن کریم و خوشآمدگویی توسط مجری برنامه «پیمان یوسفی» به مهمانان ویژه، حضار و بینندگان شبکه ورزش صدا و سیما آغاز شد.

در ابتدا با پخش ویدیویی به نام «داستانِ قهرمان ایران» جشنواره، هیئت داوران و استقبال مخاطبان در ارائه آرای انتخاب برترین ورزشکاران ایران از میان نامزدهای اعلامی هر رشته‌ی ورزشی در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

در ادامه پس از قدردانی مجری برنامه از استقبال مردم ایران ، ویدیویی مستند در خصوصی بعد روانی ورزش و ورزشکار نمایش داده شد.

سپس با دعوت «الناز دارابیان» کسب کننده‌ی مدال طلای مسابقات پارالمپیک بر روی صحنه جهت تقدیر و دریافت جایزه‌ی ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی ، مراسم با پخش فیلمی از سخنرانی رهبری معظم در خصوص واژه ورزش ادامه پیدا کرد.

در ادامه از تیم ملی فوتبال ایران قدردانی شد که «مهدی محمد نبی» به نیابت از تیم ملی فوتبال به روی صحنه آمد و مراسم با دعوت نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران «ناصر ابوشریف» و صحبت‌های او در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و سخنرانی وزیر ورزش «سید حمید سجادی»  ادامه یافت. او در سخنان خود به افتخار آفرینی قهرمانان ورزشی ایران در سال ۱۴۰۲ و ضرورت حفظ توان ورزشی کشور با همین قدرت و توجه به پیشکسوتان و استعدادهای ورزشی کشور ، توسعه ورزش همگانی و اقدامات پیش‌رو وزارت ورزش در سال جاری، اشاره کرد.

در ادامه با اجرای ترانه‌ «ایران» توسط «حسین حقیقی» مراسم به بخش انتخاب مردمی رسید.

با اعلام آرای مردمی در خصوص عناوینی چون  «زیباترین صحنه ورزشی» ، «زیباترین گل» ، «بهترین تیم ملی» ، «برترین های پارالمپیک» در ابتدای این بخش، اولین اعلام نتایج در مورد «بهترین گل» اتفاق افتاد که تندیس و جایزه‌ی نقدی به گل «سید مهدی میرجلیلی» به تیم «تاهیتی» در فوتبال ساحلی تعلق گرفت.

در بخش بعدی جایزه‌ی «بهترین صحنه‌ی ورزشی» به دو بخش تقدیر و برترین از دید آرای مردمی تقسیم شد که جایزه‌ی نقدی بخش تقدیر ۵۰ میلیون تومان و بخش برترین از نگاه مردم جایزه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده بود. در بخش تقدیر جایزه‌ی نقدی ۵۰ میلیون تومانی به «ساره جوانمردی» اهدا شد و در بخش برترین «صحنه‌ی ورزشی» به انتخاب مردم ایران زمین به صحنه‌ی«پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ژاپن» تعلق گرفت و «وحید امیری» به نیابت از تیم ملی، جایزه‌ انتخاب مردمی را دریافت کرد؛ در بخش اعلام نتایج «برترین تیم ملی» ؛ دیپلم افتخار به «تیم هاکی بانوان» اهدا شد و «برترین تیم ملی» سال از نگاه مردم به تیم ملی «فوتبال ساحلی» تعلق گرفت. سپس جایزه‌ی افتخار تاریخی به «کاروان فرزندان ایران» اهدا شد.

در بخش برترین های پارالمپیک «رزا ابراهیمی» پارا تکواندو کار کشورمان دریافت‌کننده‌ جایزه‌ی این بخش بود.

ادامه‌ی مراسم «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی گفت: تقویت هویت ملی و قهرمان های ورزشی ملی در افتخار آفرینی برای ایران بسیار مثمر ثمر است.

وی افزود:صاحبان اصلی کشور مردمان هستند و استقبال مردم در این جشنواره ، افتخار بزرگی برای رسانه‌ی ملی است.

جبلی بیان کرد: ستاره بودن در ورزش کافی نیست با اینکه در نهایت تلاش یک ورزشکار سبب ستاره شدن است، هدفش افتخار آفرینی برای پرچم ایران‌زمین است که مهم ترین فعل ورزشکار است و ورزشکاران، نمایندگان ملی ما در عرصه‌ی جهانی ورزش هستند.

جبلی در پایان صحبت هایش گفت:  تقدیر از ورزشکاران به دلیل تاکید بر عناصر هویتی کاری است که ما باید انجام بدهیم. از ورزشکارانی که با نمادی چون چفیه وارد زمین می‌شود و آنها که انزجار خود را نسبت به نظام پلید صهیونیستی اعلام می‌کنند تقدیر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که بیانگر حرف و دغدغه‌ی‌ مردم در رسانه‌ی ملی ایران زمین باشیم.

در ادامه‌ی اختتامیه‌ی ویژه برنامه‌ی «قهرمان ایران» با رسیدن به بخش دوم اعلام نتایج یعنی اعلام انتخاب های مردمی مواردی چون : «قهرمان فردا» ، «برترین سرمربی» ، «بانوی ورزشی ایران» ، «آقای ورزش ایران» ، نخست در انتخاب برترین «قهرمان فردا» تقدیر و دیپلم افتخار به «محمد بیرانوند» تیرانداز جوان داده شد؛ و جایزه‌ی مردمی به «امیررضا معصومی» کشتی‌گیر کشورمان تعلق گرفت.

سپس نوبت به «بهترین سرمربی‌» سال رسید که از «حسین عبدی» سرمربی فوتبال تقدیر و جایزه‌ی اصلی به«علی نادری» سرمربی تیم فوتبال ساحلی تعلق گرفت.

در انتخاب «برترین بانوی ورزش» ایران که جایزه‌ی ویژه ۱۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و در تنگاتنگ ترین رقابت در میان تمامی بخش‌های جشنواره، جایزه‌ی این بخش به «ناهید کیانی» تکواندوکار میهن‌مان اهدا شد.

در بخش آخر اعلام نتایج اختتامیه‌ی جشنواره‌ی «قهرمان ایران» یعنی «برترین اقای ورزش» ایران جایزه‌ی ویژه ۱۵۰ میلیون تومانی به «امین میرزا‌ زاده» کشتی گیر شایسته‌ی وطن تقدیم شد.

پس از اعلام نتایج آرای مردمی ، میان برنامه‌ای کوتاه‌ از ورزش باستانی زورخانه‌ای اجرا شد.

در ادامه در قسمت دوم اعلام نتایج یعنی اعلام آرای کارشناسی جشنواره «قهرمان ایران» ، در بخش جایزه‌ی «فرهنگی» «فدراسیون برتر» به «فدراسیون جانبازان و توان‌یابان» اهدا شد.

سپس جایزه‌ی بخش «رشد» به «فدراسیون تنیس روی میز» اهدا شد.

و اما «فدراسیون برتر» ورزش کشور سال ۱۴۰۲ «فدراسیون کشتی» شناخته شد که ورزشکارانش در تمامی رده‌های سنی به قهرمانی جهان دست یافتند.

در بخش بعدی اختتامیه در این بخش جایزه‌ی «برترین داور» در سال ۱۴۰۲ به «رضا پیکرآرا» داور ورزش شمشیربازی کشورمان تقدیم شد.

در ادامه با قدردانی از سه خانواده‌ از شهدای حرم ، مراسم ادامه پیدا کرد.

در این بخش نشان شهید «ابراهیم هادی» به خانواده‌ی شهید «احسان بابایی» تعلق گرفت و در بخش پایانی مراسم جایزه‌ی «یک عمر فعالیت ورزشی» به نشان از «میر مهدی ورزنده» به خانواده‌ی مرحوم «محمد مهرآیین» تقدیم شد.

 

برگزیدگان جشنواره قهرمان ایران ۱۴۰۲ به انتخاب مردم در یک نگاه

🏅«نشان حاج قاسم سلیمانی» در بخش داخلی به الناز دارابیان و در بخش خارجی به هواداران تیم سلتیک اسکاتلند رسید.

🏅نشان «یار ایرانی جبهه مقاومت» به تیم ملی فوتبال ایران رسید.

🏅جایزه «زیباترین گل» به سید مهدی میرجلیلی از تیم ملی فوتبال ساحلی رسید.

🏅جایزه «زیباترین صحنه ورزشی» به پیروزی تیم ملی فوتبال در مقابل ژاپن رسید.

🏅دیپلم افتخار «زیباترین صحنه ورزشی» به ساره جوانمردی رسید.

🏅دیپلم افتخار «برترین تیم ملی» به تیم هاکی بانوان رسید.

🏅جایزه «برترین تیم ملی» به تیم ملی فوتبال ساحلی رسید.

🏅جایزه «افتخار تاریخی» به کاروان فرزندان ایران (ورزشکاران پارالمپیک ایران) رسید.

🏅جایزه «برترین ورزشکار پارالمپیک» به رزا ابراهیمی رسید.

🏅دیپلم افتخار «قهرمان فردای» ورزش به محمد بیرانوند رسید.

🏅جایزه «قهرمان فردای» ورزش به امیررضا معصومی رسید.

🏅لوح تقدیر «برترین مربی» به انتخاب مردم ایران به حسین عبدی رسید.

🏅 جایزه «برترین مربی» ورزش به علی نادری سرمربی تیم فوتبال ساحلی رسید.

🏅جایزه «بانوی ورزش ایران» به ناهید کیانی رسید.

🏅جایزه «آقای ورزش ایران» به امین میرزازاده رسید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    86/444/224/500
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • زودپز
    ۵۴/۶۴۷/۰۶۱/۵۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • مفت بر
    20/561/320/600
  • ببعی قهرمان
    19/330/267/000
  • قلب رقه
    11/568/752/500
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    9/366/693/500
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۲۴۹/۲۵۷/۵۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۳۴/۵۰۵/۰۰۰