جشنواره سرود فجر زودبازده نیست / هدف؛ تقویت سرود و حمایت از استعدادهای ویژه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۹
گزارش صبا از نشست خبری نحستین جشنواره ملی سرود فجر

جشنواره سرود فجر زودبازده نیست / هدف؛ تقویت سرود و حمایت از استعدادهای ویژه

امیرحسین سمیعی گفت: تقویت سرود و شیوه آکادمیک هدف اصلی ما از جشنواره سرود فجر است. در این دوره تلاش می‌کنیم در حوزه آموزش، کشف استعداد و کیفیت اجرا شاهد ارتقای سطح کیفی باشیم.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا ، نشست خبری جشنواره سرود فجر صبح روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامد جلیلی مسئول سرود دفتر موسیقی و  حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره در محل جلسات دفتر موسیقی برگزار شد.

در ابتدای برنامه، حامد جلیلی گفت: مرحله ثبت نام این بخش از مهرماه آغاز و بعد از انتشار فراخوان و تمدید آن ۸۰۰ گروه در این بخش ثبت نام کردند که از میان این تعداد ۸۱ گروه به مرحله داوری در ۴ منطقه به رقابت پرداختند و در نهایت ۳۰ گروه به مرحله نهایی دست پیدا کردند.

او ادامه داد: خراسان رضوی، اصفهان، فارس، لارستان و تهران مناطق منتخب رقابت بودند که بنا به دلایلی ۲۹ گروه به مرحله آخر رسیدند. در حال حاضر مشغول تنظیم آثار برای ارکستر هستیم و رقابت از ۱۰ الی ۱۲ تیرماه داوری پایانی آغاز شده و ۱۴ تیرماه نیز اختتامیه را خواهیم داشت.

وی افزود: امسال شاهد رقابت ۲۰ گروه سرود، ۶ گروه کر و ۳ آکپلا هستیم. همچنین تندیس جشنواره، جایزه نقدی و یک لوح تقدیر به عنوان جوایز اهدا خواهد شد.

جلیلی همچنین گفت: هدف اصلی ما گروه‌هایی هستند که استعداد داشته اما امکانات لازم برای آن‌ها  فراهم نیست, در صدد هستیم تا سمت کشف استعدادها برویم. علاوه بر این از سال آینده در این جشنواره در حد توان گروه‌های بین‌الملل خواهیم داشت.

امیرحسین سمیعی در این نشست گفت: تقویت سرود و شیوه آکادمیک هدف اصلی ما است. در این دوره تلاش می‌کنیم در حوزه آموزش، کشف استعداد و کیفیت اجرا شاهد ارتقای سطح کیفی باشیم. سفرهای استانی که از هفته قبل آغاز شده برای این است که با سرپرست‌‌های گروه‌های سرود کر و اکاپلا نشست داشته باشیم، آنها را شناسایی کنیم و اگر استعداد جدیدی هست شناسایی شود و پل آشنایی با آنها سریع‌تر شکل بگیرد و بتوانیم شرایط را برای ارایه اثر در رسانه و اجرا مطلوب کنیم.

او‌ ادامه داد: در استان‌ها نیز با گروه‌های حرفه‌ای نشست داشته‌ایم که بازخورد خوبی گرفته‌ایم. منتهی در بعضی استان‌ها مربیان تکنیکی و خوبی داریم مثل شیراز که گروه‌های کر حرفه‌ای را پرورش داده بودند که این می‌تواند زمینه‌ای شود تا به شهرهای اطراف هم آموزش دهند. در تهران با همکاری مربیان و برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد شناسایی استعدادها و گروه‌‌ها مسیر جاری را طی می‌کند.

سمیعی همچنین گفت: درباره جشنواره تصور این است به یک دوران زودبازدهی ممکن است برسد اما اتفاقی که به لحاظ تکنیک و ارتقای سطح کیفی شاهد خواهیم بود اثرات آن را شاید یک سال آینده ببینیم. در همین بخش پایانی جشنواره هم تدبیر خوبی صورت گرفته که آثار تنظیم حرفه‌ای می‌شوند و اجرایی خوبی از آنها خواهیم دید. مقوله سرود هم افزایی ظرفیت‌های مردمی است حتی تاریخچه سرود را هم ببینید همه آن از جوشش‌های مردمی سرچشمه گرفته که از آن بی‌نصیب نخواهیم ماند.

رویدادِ ملی جشنواره سرود فجر به دبیری حامد جلیلی با هدف توجه به دستاوردهای خلاقانه هنری و قابلیت‌های ویژه گروه‌های سرود و جمع‌خوانی، نمایش و معرفی نمونه‌هایی از برترین آثار، ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل هنری، ارتقای دانش شنیداری و هنری جامعه نسبت به سرود و جمع‌خوانی و ارتقای کیفیت آثار تولیدی و انتشار آن در قالبی ارزشمند در جامعه، به طور رسمی فعالیت خود را از هفتم مهر ۱۴۰۲ آغاز کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰