به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی رادیویی پژواک، مجید آیینه صدابردار برگزیده جشنواره با بیان اینکه جشنواره پژواک بر روند احیای مستندسازی در رادیو تاثیر گذاشته، گفت: هنگام ارسال آثار شاهد این بودم که در محیط رادیو چقدر برنامهسازان دنبال این هستند که آثار خود را تولید و برای جشنواره ارسال کنند. این نشانه پیشرفت مستند در برنامهسازی رادیو است.
آیینه با بیان اینکه صدابرداری جزو ارکان اصلی یک برنامه رادیویی است، ادامه داد: صدابرداری در برنامههای مستند به دو صورت انجام میشود. در روش اول صدا باید سر صحنه ضبط شود که این موضوع به تبحر صدابردار بستگی دارد که صداهای اضافه را ضبط نکند. تعدادی از مستندها، آرشیویی هستند و باید صداهایی را از آرشیو استخراج کرده و بعد از میکس در دل مستند بهره برد. به نظرم صدابرداری مستندهای رادیویی سختتر است.
آیینه تصریح کرد: پیشنهاد میکنم دوستانی که قصد دارند کار مستندسازی را به صورت حرفهای انجام دهند باید تا جایی که میتوانند از دستگاهها، امکانات و تجهیزات حرفهای استفاده کنند و زمان لازم را بگذارد.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است