نقش آفرینی روابط عمومی سیما در دوره تحول / روابط‌عمومی فرآیند اطلاع‌یابی را کامل می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۷
یادداشت مدیر روابط عمومی معاونت سیما به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی

نقش آفرینی روابط عمومی سیما در دوره تحول / روابط‌عمومی فرآیند اطلاع‌یابی را کامل می‌کند

رسانه ملی در دوره تحول رویکرد جدیدی را با عنوان «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» انتخاب نموده است که به نوعی نقشه راه برای تمامی بخش‌های سازمان صدا و سیما است.

به گزارش صبا، متن یادداشت مدیر روابط عمومی معاونت سیما به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است:

رسانه ملی در دوره تحول رویکرد جدیدی را با عنوان «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» انتخاب نموده است که به نوعی نقشه راه برای تمامی بخش های سازمان صدا و سیما است.
روابط عمومی سیما نیز با توجه به این مهم، تلاش دارد تا با بهره گیری از ایده‌های خلاقانه و هنرمندانه تلاش همکاران خود را در شبکه‌های مختلف و بخش‌های متعدد سیما بازتاب دهد و درگاهی باشد میان تلویزیون و تمام مردم ایران.
روابط عمومی سیما مخاطب مدار و مخاطب محور بوده و در این راستا علاوه بر نقش آفرینی در بسترهای رسانه ای، با بهره گیری از روش های نوین ارتباطی در فضای مجازی نیز حضور داشته تا بتواند ارتباط موثری با مخاطبان تلویزیون داشته باشد، تقویت ارتباط هم افزا با اصحاب رسانه نیز از اولویت های دوره جدید بوده و همچنان در دستور کار خواهد بود.
یکی از مواردی که این دوره را به دوره های گذشته متفاوت کرده، جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمنان و شبکه های معاند است که بدنبال ایجاد یأس، ناامیدی و سیاه‌نمایی هستند از این رو نقش روابط عمومی‌ از گذشته جدی‌تر و موثرتر خواهد بود.
ما در روابط عمومی معتقدیم کارکرد روابط عمومی تنها اطلاع رسانی نیست بلکه مکمل فرآیند اطلاع‌یابی است. در واقع روابط عمومی از طریق اطلاع یابی تلاش می کند در راستای تولید برنامه های تلویزیونی در اثربخشی پیام موثر و با آسیب شناسی دقیق در روند تولید نیز اثرگذار باشد.
تغییر رویکرد از تصدی گری به سمت تولی گری و ایفای نقش به مثابه یک قرارگاه سیاستگذار رسانه ای شتاب دهنده وتسهیل گرِ تولیدات رسانه ای نیز از مهمترین اقداماتی بوده که در روابط عمومی سیما در این دوره مورد توجه است.
تغییر رویکرد از تمرکز برحوزه برودکست به ایفای نقش پرنگ و فعال در حوزه برود بند، در کنار حفظ و گسترش مزیت های موجود در حوزه برودکست نیز از بخش هایی است که در روابط عمومی سیما نیز در دوره جدید مورد توجه است.
با وجود محدودیت های جدی ساختاری در روابط عمومی و فضای مجازی به عنوان دو بازوی مکمل و هم افزا در حوزه تخصصی اطلاع رسانی و ارتباطات ، همکاران من در ۱۶ شبکه و کانال تلویزیونی، ۵ مرکز و روابط عمومی ستاد معاونت سیما، همچنان با انگیزه به مثابه نرم افزاری شتاب دهنده، تمام تلاش خود را برای تحقق و پیاده سازی اهداف سند تحول در حوزه خطیر روابط عمومی دنبال خواهند کرد.

حامد فاتحی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    239/956/417/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    15/992/917/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    8/882/882/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/663/664/000
  • ببعی قهرمان
    5/470/898/000
  • آغوش باز
    1/697/575/000
  • کارزار
    223/835/000
  • زودپز
    پیش‌فروش 150/365/000
  • لختگی
    80/180/000
  • نفرین آرتا
    14/180/000