نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ سه روز تا پایان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۸
نمایشگاه ۳۵ در آینه صبا

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ سه روز تا پایان

هشتمین روز از سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۳ در حالی به پایان رسید که طرفداران دو چهره سیاسی و فرهنگی فضای نمایشگاه را شلوغ‌تر کرده بودند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی صبا، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه مصادف با هشتمین روز نمایشگاه میزبان محسنی اژه‌ای،رئیس قوه قضاییه، عاطفه خادمی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خالد قدومی، نماینده حماس در ایران، زینب سلیمانی و… بود.

[«پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران]

کتاب «پرونده مختارنامه» شامل تجربیات و حواشی ساخت سریال پرمخاطب مختارنامه در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

[۵ ناشر متخلف نمایشگاه کتاب حکم گرفتند]

هفتمین نشست از نشست‌های روزانه علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت برگزار شد.

سخنگوی نمایشگاه با اشاره به موضوع نظرسنجی از بازدیدکنندگان یعنی «قیمت کتاب‌ها رضایت‌بخش می‌دانید» اظهار کرد: ۷۲ درصد مردم اعلام کردند که قیمت کتاب‌های عرضه‌شده در بخش حضوری رضایت‌بخش نیست، ۵۱ درصد خیلی کم، ۲۶ درصد کم، ۱۶ درصد متوسط و ۹ درصد زیاد و ۲ خیلی زیاد رضایتخش می‌دانستند.

همچنین محدودیت ساعت بازدید به‌ویژه در صبح، قیمت بالای کتاب و شلوغی بیش از حد غرفه‌ها از نقاط ضعف و رمزینه‌هایی که در سر در غرفه‌ها تعبیه شده، سهولت دسترسی با مترو و نزدیکی غرفه امانات به در سالن از نقاط قوت نمایشگاه اعلام شده است.

سخنگوی نمایشگاه درباره بررسی تخلفات صورت گرفته در روز هفتم نمایشگاه نیز گفت: هیأت رسیدگی و نظارت بر تخلفات مجموعا ۵ رای صادر کرد که عمده تخلفات عرضه کتب غیر، عرضه کتب مغایر با ضوابط نماشگاه و ارئه تخفیف بالاتر از سقف مجاز در شیوه‌نامه بود. رأی صادر شده نیز به این شرح است: توبیخ با درج در پرونده، اخذ تعهد و رفع تخلف، تعطیلی غرفه و پنل مجازی از آرای صادر شده است. علاوه بر آن کسر ۵۰ درصد از متراژ سال آینده و محرومیت از تسهیلات حمایتی به مدت یک‌سال به برخی از ناشران متخلف در جلسه روز سه‌شنبه لحاظ شده است.

علی رمضانی درباره میزان فروش کتاب در این رویداد نیز گفت: تا پایان روز هفتم در بخش حضوری نمایشگاه فروش ۲۱۶ میلیارد تومانی داشتیم که ۱۴۲ میلیارد تومان آن از طریق درگاه‌های رسمی و مابقی از طریق درگاه‌های غیررسمی(کارت‌به کارت و نقدی) بوده است. در بخش مجازی نمایشگاه میز فروش ۹۶ میلیارد تومانی را تجربه کردیم که  ۶۵ میلیارد تومان  سهم ناشران از این میزان بود و ۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به کتابفروشان. در نهایت مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز هفتم به ۳۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

[بازدید سخنگوی قوه قضاییه از نمایشگاه کتاب]

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضایی  با حضور در نمایشگاه کتاب از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

جهانگیر همچنین با یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دیدارو گفت‌وگو کرد.

[نسل امروز به کتاب نیاز دارد]

رئیس قوه قضاییه کشور در هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مصلی تهران آمد. او در این بازدید ابتدا از غرفه انتشارات عروج – ناشر کتاب‌های مرتبط با اندیشه‌های حضرت امام خمینی(س) – بازدید کرد. 

محسنی اژه‌ای در ادامه بازدید خود از نمایشگاه، به غرفه انتشارات انقلاب اسلامی رفت.  او همچنین از غرفه‌های مکتب حاج قاسم، سروش، کتابستان معرفت، سایان، آموت، صدرا، سوره مهر بازدید کرده است.

رئیس قوه قضائیه در بخشی از این بازدید بر اهمیت برپایی نمایشگاه کتاب و توجه به سرانه مطالعه تاکید کرد و گفت: نسل امروز بسیار به مفاهیمی نیازمند است که به واسطه کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی اتفاق می‌افتد.

[عاطفه خادمی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد]

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی در هشتمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه پرداخت.

خادمی در حاشیه این بازدید گفت: در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه دغدغه بسیاری دارم و این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی پیگیری می کنم.

[جشن امضای  سیدعلی صالحی]

سیدعلی صالحی، شاعر پیشکسوت  برای جشن امضا آخرین مجموعه شعر خود، «لولی‌وش واژه‌ها» به نمایشگاه کتاب آمده بود طرفداران برای دیدار با او گرفتن امضایش می‌آمدند.

اردشیر رستمی ، علی‌اکبر رائفی پور از چهر‌ه هایی بودند که در نمایشگاه حاضر شده و از دحام صف طویلی برای دیدن آنها شکل گرفته بود.

[آیین‌ها و نشست‌ها]
از رویدادهای روزهشتم می‌توان به نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی، نشست زبان عامه در گزارش ورزشی، نشست روایت پیشرفت، نشست تخصصی طراحی گرافیک وتصویرسازی، نشست رخدادهای ادبی فلسطین، نشست رونمایی از اپلیکیشن کتاب الکترونیک، نشست نگاهی به چند اثر برجسته با موضوع شهید طهرانی‌مقدم، آیین رونمایی از کتاب جهان‌دیده‌ها، محفل شعرخوانی چهارشنبه خاتون، رونمایی از اپلیکیشن کتاب الکترونیک، نشست تخصصی دستاوردهای مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور، نشست هنر بصری، نشست الزامات راهبردی الگوی سوم زن در اندیشه امامین انقلاب، نشست استارتاپ‌های حوزه کتاب در ایران، نشست بررسی تعامل نویسنده و روانشناس در تولیدات ادبی، نشست روستاهای دوست‌دار کتاب، رونمایی از کتاب وعده صادق، میزگرد چالش‌ها و خلا‌ءهای توسعه نشر دانشگاهی، نشست نقد و ارزیابی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان‌ها، نشست رونمایی کتاب امت،نشست به ناگزیر نوشتم، آیین تکریم حمید حسام و… اشاره کرد.

[دو رونمایی در راه نمایشگاه]

کتاب «عملیات برای ادبیات» نوشته سیده فاطمه موسوی که توسط انتشارات لوح فکر منتشر شده امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

این کتاب نوشته سیده فاطمه موسوی که توسط انتشارات لوح فکر منتشر شده روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

مراسم رونمایی این کتاب، پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در غرفه انتشارات لوح فکر واقع در مصلی امام خمینی (ره)، سالن شبستان، راهروی ۲۰، غرفه ۴۶۶ برگزار می شود.

کتاب «مکتب شهدا» نوشته رمضان شعبانی سارویی که توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده، امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می شود.

«مکتب شهدا»، اولین کتاب تحلیلی توصیفی است که به روایت و نقل خاطره از سیره عقیدتی، اخلاقی، رفتاری و دانشی مهارتی از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم، شهدای عرصه امنیت و سلامت کشور در ۴۵۹ صفحه پرداخته است.

همانطور که پیشتر در خبرها آمده روزهای آتی (پنجشنبه، ۲۷ و جمعه، ۲۸ اردیبهشت) نمایشگاه یک ساعت بیشتر از روزهای عادی برقرار است و مخاطبان از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ می‌توانند از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    240/280/427/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    16/209/722/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    9/030/229/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/828/349/000
  • ببعی قهرمان
    5/851/018/000
  • آغوش باز
    1/736/845/000
  • کارزار
    225/330/000
  • لختگی
    82/120/000
  • نفرین آرتا
    15/800/000