خداداد جلالی در گفتوگو با خبرنگار سینما صبا گفت: فیلم سینمایی «دختری با لباس ارغوانی» دومین فیلم از سهگانه عاشقانه اینک ابدی و ریتم هیچ است که پس از ۲ سال تکاپو و تحقیق و پژوهشهای فراوان پس از پایان فیلمبرداری پلانهای ویژوال به واحد جلوههای ویژه بصری سپرده شد تا با نهایی شدن مراحل صداگذاری و موسیقی گامهای نهایی برای حضور در جشنوارههای بینالمللی را طی کند.
این کارگردان در ادامه از نحوه نگارش این فیلمامه و دشواریهای آن گفت: حدود یک سال روی فیلمنامه این فیلم کار کردم تا سهگانه عاشقانه و جهانهای موازی را پلکانی به نمایش درآورم و برایم مهم این بود که بتوانم مانند فیلم قبلی عشق را به زیبایی به تصویر بکشم.
این کارگردان مولف درباره داستان فیلم گفت: اتوبوسی به سوی مقصدی نامعلوم در حال حرکت است و در بین راه مسافرانی را با خود همراه میکند، هر یک از مسافران در زمانی نامعلوم داستانی مشترک دارند و در چالشهای روزمره خود داستانهایی را پدید میآورند که زنجیروار عشق و سفر مشترک همه آنها را در زمانهای موازی نشان میدهد.
وی افزود: در این فیلم قهرمان، ضد قهرمان، زمان، مکان، هدف و… وجود ندارد اما درام در حال رخ دادن است.
این هنرمند تاکید کرد: «دختری با لباس ارغوانی» دومین فیلم از سهگانهای سینمایی با مضمون عاشقانه است. «زنی با ارابه چوبی» اولین قسمت از این سهگانه بود که عشق دانشجوی فلسفه به شاعری به نام ستاره آفاق را به تصویر کشید که از جهان موازی به این جا سفر کرده بود. حالا در قسمت دوم تعریف دیگری از مفهوم عشق روایت شده است. در این فیلم سینمایی بخش عمده اثر در یک اتوبوس در حال حرکت فیلمبرداری شده است که در همان لحظه در جهانی موازی همه شخصیتها در قطاری با یکدیگر حضور دارند و بیننده را با چالش عشق و عرفان و جهان موازی رودررو میکند.
خداداد جلالی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی«دختری با لباس ارغوانی» درباره ساخت اثر گفت: این فیلم جلوههای ویژه بصری خاصی دارد که توسط حسن پیلهور انجام خواهد شد و نیاز بود که پلانهایی مخصوص این مرحله طبق نظر متخصصین جلوههای ویژه و با نماهای چندگانه برداشت و ضبط شود و در نهایت فیلمبرداری آخرین پلان عبور قطار جلوههای ویژه در ایستگاه قطار بنه کوه گرمسار با حضور حسن پیلهور به پایان رسید.
وی همچنین افزود: پس از مراحل نهایی صداگذاری توسط علیرضا علویان و ساخت موسیقی توسط داریوش تقیپور و بازدید نهایی کار، طبق برنامهریزیهایی که انجام دادیم برای حضور در جشنواره بینالمللی فیلم فجر و جشنوارههای خارجی آمادهایم.
این کارگردان در ادامه با توجه به جایگاه سینما و هنر در شناساندن ایران در جهان تصریح کرد: هر وسیله و یا هنر و موضوعات مختلف که بتواند ایران و سرزمین کهن با فرهنگمان را به جهانیان بشناساند یک وسیله مهم در جهت معرفی ایران و فرهنگ ایرانی اسلامی ما ایرانیان و برترین شیوه برای تبلیغ در جهت رشد و تعالی ایران عزیز خواهد بود. من قطعا در این شرایط تلاش خواهم کرد که فرهنگ و هنر ایران اسلامی را در همه زمینهها به اهالی سینمای جهان معرفی کنم.
جلالی با توجه به حضور فیلم «زنی با ارابه چوبی» (ساخته قبلی او) در جشنواره ونیز ایتالیا و جشنوارههایی از استرالیا، سوئیس، آمریکا و هند در آیندهای نزدیک یادآور شد: حضور در این جشنوارهها قطعا تجربیاتی در پی خواهد داشت که این تجربیات را به کشورم منتقل و سعی خواهم کرد از این تجربیات به نحو احسنت در توسعه و رشد سینمای ایران استفاده کنم.
وی تاکید کرد: تلاش خواهم کرد با ساخت آثاری متفاوت در سینمای کشور نمادی از یک ایرانی هنرمند و با فرهنگ را به نمایش بگذارم که قطعا با این شیوه، گامی هر چند کوچک در راه اعتلای فرهنگ ایرانی برخواهم داشت. حضور هر ایرانی در جشنوارههای بینالمللی سینمای جهان شناساندن فرهنگ غنی ایران زمین برای همه جهانیان خواهد بود و من هیچگاه به هدف شخصی در جشنوارهها شرکت نمیکنم و تنها هدف من هدف معرفی ایران به آحاد مردم جهان خواهد بود. من به نیابت از فرهنگ و هنر ایران در جشنوارههای بین المللی شرکت خواهم کرد و تمام تلاشم این خواهد بود که از نام و فرهنگ سرزمین مادریام دفاع کنم. ما باید سیاهیهایی را که علیه ما در جهان ایجاد کردهاند، از بین ببریم و راهی برای نسل نوین سینمای ایران بگشاییم تا با معیارهای سینمای جهان هم سو شده و بتواند سینمای ایران را در سکوهای برتر جهان قرار دهد.
جلالی در پایان خبر داد که آخرین ساختهاش فیلم «زنی با ارابه چوبی»، متقاضی شرکت در جشنوارههای مختلف بینالمللی همچون ونیز، لوکارنو، بوسان، دهلی، توکیو، عشق آمریکا و… است و امیدوار است که بعد از آن، اکران خوب و موفقی در ایران را نیز تجربه کند.
او همچنین به تازگی فیلمنامه فیلم سینمایی «قصه آخر میجان» را نوشته که آخرین فسمت از سهگانه عاشقانه اوست و قرار است در فرانسه و فیلیپین فیلمبرداری شود.
به گزارش صبا، سامان صفاری، سمانه نصری، علیرضا استادی، رضا یزدانی، قربان نجفی، نیکی مظفری، علیرضا جلالی تبار، فریبا متخصص، شهین تسلیمی، مانی جلالی و با معرفی ماهرخ رضاپور بازیگران فیلم «دختری با لباس ارغوانی» بودند که جلوی دوربین جلالی به ایفای نقش پرداختند.
عوامل سازنده فیلم «دختری با لباس ارغوانی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: خداداد جلالی، تهیه کننده: محمد نشاط، مجری طرح: هزاره هنر هفتم و خداداد جلالی، جانشین مجری طرح : جلیل رضاپور، مدیر تولید : ناصر مقدس، مدیرصدابرداری: عباس رستگار پور، مدیر برنامه ریزی : فرانه نصری، مدیر فیلمبرداری : شاهین طوفان، طراح گریم : مهری شیرازی، طراح صحنه و لباس فاز اول: اسماعیل مقصودی، فاز دوم: خداداد جلالی، طراح جلوه های ویژه بصری : حسن پیله ور، دستیار اول کارگردان: جعفر نامنی، دستیار دوم کارگردان و برنامه ریز: سمیه سنقری، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح نور: حسن رحیمی، تدوین : حمید نجفی راد، موسیقی متن: داریوش تقی پور، طراح حرکات موزون : زهرا شعبان نژاد، مدیران تدارکات :مجید منفرد، مهدی شاهمرادی، منشی صحنه: معصومه موسوی، پشتیبانی فنی: استودیو پیروزگستر، مدیر صحنه : شاهین کمیلی، دستیار تولید : نسیم علوی، دستیاران کارگردان : مهدی سلیمی، خاطره معدنچی، عکاس صحنه :محمد راه دار، سهیلا جعفری، مدیر رسانه ای پروژه: مهدی یوردخانی.
در بخشی از دیالوگ این فیلم میخوانیم: «ما اگر هزار سال هم این جاده مستقیم رو بریم باز هم مجبوریم آخرش بزنیم به جاده خاکی ، پس بیا همین الان از جاده خاکی بریم…»
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است