«یورو ۲۴» بر اساس ذائقه و هوش مخاطب امروز جلو رفت / انتقاد از شیطنت‌ها و حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
پویا خسروی در گفت‌وگو با صبا:

«یورو ۲۴» بر اساس ذائقه و هوش مخاطب امروز جلو رفت / انتقاد از شیطنت‌ها و حاشیه‌سازی‌ها در فضای مجازی

پویا خسروی تهیه‌کننده «فوتبال یورو ۲۴»، درباره وجه تمایز این ویژه‌برنامه و حواشی آن گفت. او همچنین نسبت به تقطیع حرف‌های برخی چهره‌های ورزشی این برنامه در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: شیطنت و حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها برای دیده‌شدن، متاسفانه به قیمت توهین به مخاطبان تمام می‌شود...

پویا خسروی تهیه‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره وجه تمایز ویژه‌برنامه «فوتبال یورو ۲۴» با دیگر ویژه‌برنامه‌های معمول فوتبالی، گفت: مبنای ما در تولید این برنامه، خلق تنوع در فرم و محتوا است. به لحاظ تنوع فرمی ما بخش‌های مختلفی را برای مخاطبان تدارک دیده‌ایم. یورو ۲۴ تنها ویژه‌برنامه‌ای است که امسال به کشور آلمان، میزبان مسابقات، گزارشگر اختصاصی اعزام کرده است. از طرف دیگر وجود بخش‌هایی مانند میز خبر و آنالیز لحظه‌ای هر بازی، به تقویت بار فنی برنامه کمک می‌کرد و آیتم‌هایی که در میان گفتگوها پخش می‌شد نیز دارای تنوع موضوعی و البته فرمی بودند. عمده تلاش و تمرکز گروه ما بر احترام به ذائقه طیف‌های مختلف و متکثر مخاطبان بوده است. در مجموع به لطف خدا بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کرده‌ایم و امیدواریم که مخاطبان از کلیت برنامه راضی بوده‌باشند. 

او درباره اتفاقات و حواشی اخیر صحبت‌های خداداد عزیزی در این برنامه، عنوان کرد: ایجاد حاشیه برای برنامه‌های پرمخاطب موضوع جدیدی نیست. در این مورد نیز تقطیع صحبت‌های کارشناس برنامه از روی شیطنت، باعث ایجاد سوءتفاهم برای گروهی از مخاطبان شد؛ در حالی که اگر برخی خبرگزاری‌های به ظاهر حرفه‌ای، به طور کامل گفتگوی صورت‌گرفته در آن بخش را پخش می‌کردند، چنین سوءبرداشت‌هایی صورت نمی‌گرفت. تلاش برخی رسانه‌های برای دیده‌شدن، متاسفانه به قیمت توهین به مخاطبان تمام می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: با توجه به این که برنامه یورو ۲۴ شبکه ورزش امکان پخش دیدارهای فوتبال به طور زنده را نیز نداشت، در زمینه انتخاب کارشناسان وسواس و دقت خاصی صورت گرفته و خروجی نهایی حاصل هم‌فکری گروهی از متخصصان و مدیران سازمان بوده است. حضور اشکان دژاگه برای اولین بار در قاب تلویزیون و همچنین خداداد عزیزی، نتیجه این تلاش و پیگیری مجدانه بوده است که در نهایت به رضایت بالای مخاطبان نیز انجامیده است.

خسروی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از معیارهای انتخاب کارشناس‌های برنامه، سابقه حضور و فعالیت حرفه‌ای آن‌ها در کشور آلمان، میزبان مسابقات بوده است. خداداد عزیزی از قدیمی‌ترین لژیونرهای ایران است که سال‌های زیادی از زندگی حرفه‌ای خود را در آلمان گذرانده است. اشکان دژاگه نیز زاده آلمان است و در سطح اول فوتبال اروپا توپ زده است. از این جهت به نظر می‌رسد که انتخاب این دو کارشناس کاملا منطقی بوده است. 

وی ادامه داد: برخی منتقدان از سویی سازمان صداوسیما را متهم به نگاه یک‌سویه می‌کنند و از سوی دیگر وقتی صدای متفاوتی شنیده می‌شود، شروع به ایجاد جنجال می‌کنند. اگر این منتقدان محترم جانب انصاف را نگه ‌می‌داشتند و برنامه را به طور کامل تماشا می‌کردند، متوجه می‌شدند که در کنار صحبت‌های آقای عزیزی، صحبت‌های دیگری نیز مطرح شده و به اصطلاح نوعی تضارب آرا اتفاق افتاده است؛ به نحوی که در نهایت مخاطب برنامه می‌تواند تصمیم بگیرد با کدام نقطه نظر موافق است و کدام را نمی‌پذیرد. این سطح از گفتگوی واقعی و بدون روتوش، با در نظرگرفتن هوش و ذائقه مخاطب، اتفاقاً موضوعی پسندیده و حرفه‌ای است. 

این تهیه‌کننده ضمن بیان اینکه جواد خیابانی لحظاتی پیش از صحبت‌های خداداد عزیزی داشت موعظه‌های انسانی می‌داد و هیچ کس آن را ندید، گفت: از طرفی آقای عزیزی هم یک سری نکات را که به نظر خودشان درست است، بیان کردند و برای ما هم قابل احترام است ، اما می‌گویم اگر بناست چیزی پخش شود هم بد و هم خوب آن را ببینیم؛ اگر من در آن برنامه به وجوه انسانی و موضوعاتی از این دست نمی‌پرداختم، دلم نمی‌سوخت. 

خسروی افزود: اگر می‌خواستیم به هر طریقی وایرال شویم، می‌توانستیم دست به اقدامات دیگری بزنیم اما این که برخی دوستان کم‌لطفی می‌کنند و یک سری برچسب‌ها به تیم برنامه وارد می‌کنند، برای ما ناراحت‌کننده است. برنامه «فوتبال یورو ۲۴» به اندازه‌ای نکات مثبت دارد که خودش به اندازه کافی دیده شده‌است و اگر می‌خواستم به هر قیمتی بازدید بگیرم مشخصاً در برنامه «فوتبال ۱۲۰» از این حواشی ایجاد می‌کردم.

او درباره برچسب زدن به عوامل این ویژه‌برنامه اظهار کرد: اگر کسی بیاید و با جواد خیابانی و خداداد عزیزی کار کند تازه متوجه می‌شود که این عزیزان صرفا نظرات خود را بیان می‌کنند و این که از جایی خط گرفته‌اند تا برخی سناریوها را پیش ببرند حقیقتا مضحک است.

رسانه‌های تخصصی فوتبال همه آیتم‌های برنامه را پوشش می‌دهند و این برای من کافی است، اما زمانی که یک سری پیج‌ها و یک سری صفحات بخشی از برنامه را برجسته می‌کنند و از نقاط قوت برنامه چشم‌پوشی می‌کنند تا بازدید بیشتری بگیرند ناراحتم می‌کند. ما تا به امروز موضوعاتی نظیر مسئولیت اجتماعی، پرهیز از خشونت و دعوا، فرزندآوری، تشکیل خانواده و … را مد نظر قرار دادیم و با توجه به ظرفیت خود فرهنگسازی کرده‌ایم؛ آن هم با کمک کارشناسان فوتبال؛ کارشناسان و  مجریانی برنامه که تحصیلات و مطالعات جدی در حوزه فوتبال و البته حوزه‌های دیگر از جمله جامعه‌‌شناسی دارند.

پگاه زارعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰