حسینیه‌ها و تکیه‌ها در «تکیه فرهنگ» معرفی می‌شوند/ پخش خاطرات روضه‌خوانی‌های قدیمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۶

حسینیه‌ها و تکیه‌ها در «تکیه فرهنگ» معرفی می‌شوند/ پخش خاطرات روضه‌خوانی‌های قدیمی

تهیه کننده برنامه محرمی رادیویی «تکیه فرهنگ» از احیای سنت روضه خوانی خبر داد که به معرفی اماکن مذهبی در شهرهای مختلف اختصاص دارد.

به گزارش صبا و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آزاده شاهرخ نیا، تهیه کننده برنامه «تکیه فرهنگ» گفت: « تکیه فرهنگ» قطاری است که با هدف معرفی اماکن مذهبی همچون تکیه‌ها، حسنیه‌ها و مساجد که در آن مراسمات مذهبی را انجام می‌دهند به شهرهای مختلف سفر می‌کند.

شاهرخ نیا ادامه داد: در ابتدای برنامه به مخاطبان می‌گوییم که اگر همراه ما باشند قرار است به کجا سفر کنیم، همچنین از آن‌ها می‌خواهیم که نام شهر و روستای خودشان را به ما بگویند و از آداب و رسوم منطقه خودشان در ماه محرم صحبت کنند و اینکه در شب‌های محرم، نذری به عزاداران حسینی چه می‌دهند؟ و در شب‌های محرم چه اتفاقاتی برای‌شان رخ می‌دهد؟

وی افزود: «تکیه فرهنگ» از آمبیانس مداحی و محیط بهره برده است و تمام برنامه به صورت نمایش پخش می‌شود. ضمن اینکه در آیتمی آداب و رسوم محرم، معرفی می‌شود.

این تهیه کننده ادامه داد: در بخشی نذری‌های ماه محرم و افرادی که این نذری‌ها را انجام داده‌اند، معرفی می‌شوند و در قالب بسته‌هایی کوتاه به مخاطب خود می‌گوییم که نذری فقط به معنای ارائه مواد غذایی نیست، بلکه نذر فرهنگی همچون اهدای کتاب، کارهای جهادی و فعال بودن در محیط زیست هم وجود دارد.

وی با اشاره به پخش پیامک‌های مردمی و تلفن‌های مخاطبان در خلال برنامه ادامه داد: معرفی آیین‌هایی که در آن منطقه وجود دارد از دیگر بخش‌های این برنامه است.

شاهرخ نیا گفت: وقتی به انتهای برنامه نزدیک می‌شویم از شنونده‌های‌مان می‌خواهیم که نماز را اول وقت بخوانند بعد در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت کنند.

وی با اشاره به بخش «مونولوگ نمایشی» تصریح کرد: شنونده‌ها، خاطرات روضه‌خوانی قدیمی‌ها را با ما در میان گذاشته که در این بخش این خاطرات  که به سنت روضه‌خوانی اشاره می‌کند، تنظیم رادیویی و به صورت مونولوگ نمایشی پخش می‌شود.

شاهرخ نیا به وظیفه و مسئولیت برنامه ساز در انتقال مفاهیم مذهبی به مخاطبان خود اشاره کرد و گفت: معتقدم برنامه ساز، مسئولیت مهمی در انتقال مفاهیم مذهبی به مخاطبان خود دارد چون با توجه به تاثیری که رسانه روی مخاطب، به ویژه مخاطب جوان و نوجوان دارد، خیلی راحت می‌تواند مفاهیم را منتقل کند در حین اینکه مخاطب را با آداب و رسوم آشنا کند و نقش موثری داشته باشد. وقتی مخاطب همراه برنامه شود، مشتاق تر به انجام فرایض مذهبی خود می‌شود.

«تکیه فرهنگ» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ الی۱۹ به مدت یک ساعت با تهیه کنندگی آزاده شاهرخ نیا، بازیگری ارسلان جولایی، نویسندگی سهیلا خدادادی و عارفه فتحی و گویندگی نگین خواجه نصیر و رضا شجاعی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰