دست پُرِ «از سرگذشت» برای مخاطب باهوش امروز / ترکیبی از صداقت، سادگی و خلاقیت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
یک برنامه محرمی با امتیازات ویژه

دست پُرِ «از سرگذشت» برای مخاطب باهوش امروز / ترکیبی از صداقت، سادگی و خلاقیت

اگر عناصر موفقیت داخلی یک برنامه مناسبتی را اتاق فکر خلاقانه، مجری توانمند، دکور ایده‌محور و از همه مهم‌تر تیم نویسندگان بدانیم، برنامه تلویزیونی «ازسرگذشت» نمره قبولی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، اگر عناصر موفقیت داخلی یک برنامه مناسبتی را اتاق فکر خلاقانه، مجری توانمند، دکور ایده‌محور و از همه مهم‌تر تیم نویسندگان بدانیم، برنامه تلویزیونی «ازسرگذشت» به طور کامل نمره قبولی می‌گیرد. البته موفقیت یک برنامه علاوه بر ۴ عامل داخلی، ۴ عامل خارجی هم دارد. شبکه یا پلتفرم پخش کننده، روز، ساعت پخش و بازپخش، تبلیغات و اطلاع رسانی.

تیم سازنده برنامه ازسرگذشت که سال گذشته اولین فصل از این برنامه گفت‌وگو محور مناسبتی را روی آنتن بردند در فصل جدید آن باز هم دست به نوآوری و خلاقیت زده اند و برخلاف بسیاری از برنامه‌های اینچنینی دست به تقلید از ورژن قبلی خود نزدند و تلاش کردند با حفظ شاکله و ساختار اصلی برنامه، جزییات را تغییر دهند. اتاق فکر از سرگذشت آنقدر هوشمندانه عمل کرده که طی تنها چند قسمت پس از پخش عیار برنامه مشخص شده است.

خوش فکری تیم سازنده باعث شده مخاطب حرفه ای تلویزیون سخت بتواند دکمه کنترل را موقع دیدن این برنامه عوض کند. تکامل اجرای علی اکبر قلیچ به فاصله یکسال هم کاملا مشهود ملموس است. او دیگر آن جوان کار اولی سال فصل اول نیست. اجرای پخته تری دارد و میزبانی اصولی را بلد است. تکریم مهمان را به درستی انجام می‌دهد و دل به روایت گوینده می‌دهد. برگ برنده ازسرگذشت علاوه بر موارد ذکر شده دکور بی‌نظیر آن است.

یک حسینیه با صفا و قدیمی و یک کلاه خود فوق العاده. تیم سازنده دکور این برنامه یک شاهکار را خلق کرده‌اند. بیش از ده‌ها هزار قطعه زنجیر که به همدیگر وصل شده و یک کلاه خود غول پیکر را ساخته است. کف این کلاه خود را هم به یاد خاک مقدس کربلا، شن پوشانده است. سوالاتی که مجری از مهمان‌ها می‌پرسد و خط و ربطی که به روند برنامه می‌دهد از نکات قابل توجهی است که به کمک تیم نویسندگان برنامه رقم خورده است. ازسرگذشت برنامه اختصاصی شبکه نسیم برای محرم و صفر امسال است. مدیریت این شبکه با اعتماد کامل کار را به کاردان سپرده است. ترکیب برنده‌ای که هرچه بسازد مخاطب دارد. چه برنامه محرمی باشد و چه یک برنامه سرگرم کننده مانند «برمودا». غنیمتی که بعید است حالاحالاها مدیران شبکه نسیم و سازمان صداوسیما دست به تغییر آن برنند. شاید اگر تایم بهتری برای پخش این برنامه از سوی مدیران شبکه اختصاص داده می‍ شد، مخاطبان این برنامه رکورد می‌زدند. مخاطبانی که البته همین حالا هم آنقدر فن ازسرگذشت هستند که در نظرسنجی‌ها غیر رسمی رضایت بالای خود را از این برنامه اظهار داشتند. ازسرگذشت بدون پول‌پاشی‌های ناجوانمردانه در شبکه‌های مجازی و انواع و اقسام بداخلاقی‌هایی که هیچ تناسبی با برکت ماه محرم ندارد، توانسته سبد مخاطبان وفاداری را برای خود به دست بیاورد.

بیینده امروز بسیار باهوش است. او به درستی می‌فهمد کدام برنامه، خود در حال وایرال و پخش گسترده بریده‌های برنامه است و کدام برنامه مصداق «مشک آن است که خود ببوید». «ازسرگذشت» یک برنامه محترم محرمی است. بدون ادا و اطوار، بدون لکنت و خالی از پز دادن با مهمان‌های شاخ! روایت سر راستی از سوژه‌ها ارائه می‌دهد و سعی دارد ذهن مخاطب را با میل خود اودرگیر مسئله امام حسین (ع) و مرام حسینی کند. به قول شهید آوینی: یقه مخاطب را نمی‌گیرد و مضمون را به زور به او نمی‌خوراند. شاید رمز موفقیت و همراهی طیف گسترده مردم از مذهبی‌ها و هییتی‌ها تا قشر خاکستری از این برنامه همین روراستی و سادگی آن باشد.

ساناز طاهایی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000