تلاش کردم مسیر بازیگری را آهسته و پیوسته ادامه دهم/ چالش‌های پیش‌رو برای بازی در «شور عاشقی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
شهره موسوی بازیگر فیلم «شور عاشقی» عنوان کرد:

تلاش کردم مسیر بازیگری را آهسته و پیوسته ادامه دهم/ چالش‌های پیش‌رو برای بازی در «شور عاشقی»

شهره موسوی می‌گوید: بازی در «شور عاشقی» یک فرصت درست و به جا برای من بود. البته این نقش کمی برایم ترسناک بود، چراکه باید در مقابل بازیگران پیشکسوت و باتجربه حاضر می‌شدم. افرادی که همواره داور جشنواره‌های محتلفی بودند که من در آن شرکت می‌کردم.

به گزارش خبرنگار سینماصبا، شهره موسوی بازیگر نقش اصلی فیلم «شور عاشقی» درباره این اثر و پیشنه خود در سینما در گفت‌و‌گو با برنامه استودیو هشت در رادیو نمایش گفت: اکران این فیلم از دهه اول محرم آغاز شده است و خوشبختانه تا کنون بازخوردهای مثبتی دریافت کرده‌ام. «شورعاشقی» اولین تجربه حرفه‌ای من به عنوان بازیگر نقش اول در سینما به شمار می‌رود. رشته تحصیلی من بازیگری است و من در ابتدا کار خود را از تئاتر آغاز کردم. پس از آن نیز تجربه‌هایی را در فیلم کوتاه، مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختص به گروه هنر و تجربه به ثبت رساندم. اما «شور عاشقی» اثری است که می‌تواند در کارنامه حرفه‌ای من بیش از باقی فیلم‌ها نقشی موثر داشته باشد.

موسوی افزود: من از مسیری که در بازیگری طی کردم بسیار راضی هستم. زمانی که سن کمی داشتم به تهران مهاجرت کردم و از همان ابتدا تصمیم داشتم به تدریج راه موفقیت را طی کنم و با توجه به انتخاب‌هایی که پیش رو داشتم از مسیری آهسته و پیوسته عبور کردم. البته در مواقعی بدشانس بودم که نمی‌توانستم دوستانی را پیدا کنم تا توانایی‌های خود را در عالم بازیگری به اثبات برسانم. طریقه معرفی من به پروژه‌های مختلف عمموما از راه تماشای آثارم در عالم نمایش و مشاهده فیلم‌های کوتاهی که در آن‌ها حضور داشتم اتفاق می‌افتاد. من سه سال پیش از «شور عاشقی» در جشنواره تئاتر فجر نیز کاندیدای بهترین بازیگر زن بودم.

موسوی درباره روند انتخاب خود برای ایفای نقش سلما در «شور عاشقی» گفت: قصه بازی من در نقش سلما بسیار عجیب بوده است و در اثر یک اتفاق رخ داد. من مدت‌ها منتظر چنین روزی بودم اما نمی‌دانستم چه موقع قرار است برای من اتفاق بی‌افتد و بسیار خوشحالم که با «شور عاشقی» وارد سینما شدم. زمانی که برای عقد قرار داد در دفتر این فیلم حضور پیدا کردم، نقش کوچکی در حد چند سکانس به من پیشنهاد شد و خودم متعجب بودم که چگونه بدون خواندن فیلمنامه بازی در این اثر را پذیرفتم. چند هفته بعد که برای تست لباس مجددا به دفتر تولید رفتم، به من اعلام کردند که چیزی در حدود دو ماه و نیم باید از تهران فاصله بگیریم و در طبس حاضر باشیم. برای من اتفاقی غیر معمول بود که تنها برای چند سکانس محدود بخواهم مدت طولانی در شهری دیگر زندگی کنم.

وی ادامه داد: زمانی که تست لباس انجام پذیرفت و آقای خلج تست گریم را شروع کردند، تست‌های مختلفی زده شد و با لطفی که آقای خلج به من داشتند احساس کردم پیرامون من صحبت‌هایی در جریان است. پس از چند ساعت آقای یاری به من گفتند که ما قصد داریم ایفای نقش سلما در «شور عاشقی» را به تو بسپاریم. من تنها چند هفته پیش از شروع فیلمبرداری به گروه اضافه شدم و چالش بسیاری را برای نزدیکی به نقش دشوار سلما تجربه کردم.

موسوی یادآور شد: بازی در «شور عاشقی» یک فرصت درست و به جا برای من بود. البته این نقش کمی برایم ترسناک بود، چراکه باید در مقابل بازیگران پیشکسوت و باتجربه حاضر می‌شدم. افرادی که همواره داور جشنواره‌های محتلفی بودند که من در آن شرکت می‌کردم. آقای یاری به من گفتند تو در «شور عاشقی» تنها کاراکتری هستی که با تمام شخصیت‌های دیگر برخورد داری و از من خواستند نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنم. من از صبح تا آخر شب در دفتر با عزیزان دیگر مشغول تمرین بودم. برای بازی در این نقش استرس زیادی به من وارد شد و باید کارهای مختلفی نظیر آموختن سوارکاری را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دادم، آن هم زمانی که نسبت به اسب فوبیا داشتم. البته شرایط به گونه‌ای پیش رفت که دیگر مسیر برگشت از لوکیشن به هتل را با اسب تردد می‌کردم! این فیلم باعث شد تا من با ترس‌های خود در زندگی رو‌به‌رو شوم، چراکه من از سرعت نیز بسیار وحشت داشتم که ریشه در کودکی من داشت اما در این فیلم مجبور بودم تا به تاخت سوارکاری کنم.

وی خاطرنشان کرد: البته در بخشی از کار پای من دچار آسیب شد، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های فشرده مجبور بودم تا همچنان کار خود را انجام دهم. من و گروه تولید با اثری رو‌به‌رو بودیم که در سخت‌ترین شرایط ممکن فیلمبرداری می‌شد و با آب و هویی بسیار گرم و همچنین لباس و گریم‌هایی بسیار سنگین کار خود را انجام می‌دادیم. همچنین دیالوگ‌های کار بسیار پیچیده بود اما با این وجود، خروجی این اثر نتیجه مقبولی را رقم زده است.

موسوی بیان کرد: من در پیش تولید فیلم دیگری آقای یاری را دیدم و ایشان من را برای نقشی در یک مجموعه تلویزیونی انتخاب کردند. اما زمانی که به سراغ شور عاشقی رفتند نیز از من دعوت به همکاری کردند. تلاش کردم به صورت مستفیم از روی کاراکترهای مشابه سلما کپی برداری انجام ندهم و تنها به مطالعه بپردازم. فیلم مورد علاقه من در این فضا «روز واقعه» است، اما به هیچ عنوان برای الگو برداری به آن گریزی نداشتم، چراکه دنیای ذهنی آقای یاری نسبت به فیلم‌های مذهبی بسیار متفاوت بود.

موسوی در پایان گفت: من علاقه بسیاری به سینمای کوتاه دارم. سینمای کوتاه در ایران و جهان می‌تواند حرفه‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد و به همین دلیل از سینمای کوتاه فاصله نگرفتم. پس از نمایش «شور عاشقی» در جشنواره فیلم فجر پیشنهادهایی داشتم، اما فعالیت خود را همچنان در فیلم کوتاه ادامه دادم.

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000