نسل زدی که پرچم‌دار است/ صیانت نه فقط هدایت و حمایت | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷
یادداشت حمید امامی مدیر عامل پلتفرم نوجوان «دیدیمون»؛

نسل زدی که پرچم‌دار است/ صیانت نه فقط هدایت و حمایت

پرچم‌دار خیلی از اتفاقات این روزهای ایران نوجوانان و جوانان دهه هشتادی یا همان نسل z هستند. نسلی که نسل X و Y آن‌ها را با نام یاغی یا طغیانگر می‌شناسند. طغیانی که اگر در مسیر درست قرار گیرد، می‌شود اتفاق ملی- میهنی این روزها؛ که حال خوب همه‌ی مردم ایران به ثمره تلاش آن‌ها گره خورد.

به گزارش صبا، حمید امامی مدیر عامل پلتفرم نوجوان «دیدیمون» در یادداشتی به مخاطبان این پلتفرم پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است: «پرچم‌دار خیلی از اتفاقات این روزهای ایران نوجوانان و جوانان دهه هشتادی یا همان نسل z هستند. نسلی که نسل X و Y آن‌ها را با نام یاغی یا طغیانگر می‌شناسند. طغیانی که اگر در مسیر درست قرار گیرد، می‌شود اتفاق ملی- میهنی این روزها؛ که حال خوب همه‌ی مردم ایران به ثمره تلاش آن‌ها گره خورد.

مبینا نعمت زاده، آرین سلیمی، سعید اسماعیلی، علیرضا مهمدی، رحمان عموزاد، امیرعلی آذرپیرا بخشی از این نسل پر هیجان «زد» هستند که انرژی و فکر آن‌ها در مسیر درست توسط جامعه، خانواده، حاکمیت، آموزش و … قرار گرفت: تا ۵۰ درصد مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نام این نسل، یعنی دهه هشتادی‌ها تمام شود.

نسلی که دیگر نگاه سلبی و باید و نبایدی را برنمی‌تابد و به دنبال بزرگتر نیست. این نسل نیاز به یک منتور، همراه یا یک رفیق پایه برای تمام لحظات تلخ و شیرین خود دارد، تا به باورپذیری و یقین برسد.  چیزی که این روزها از نسل‌های قبل خود یا حاکمیت دریافت نمی‌کند؛ تا جایی که اتفاقات معاصر ۱۴۰۱ با بی تدبیری مسئولان و عدم شناخت این نسل، تبدیل به بحران ملی شد.  بحرانی که فقط به دلیل عدم شناخت این نسل رقم خورد. تصمیم‌گیران حوزه نوجوانان و جوانان فراموش می‌کنند نوع مطالبه‌گری و جنس کنش‌اجتماعی، نسل به نسل متفاوت است و با نسخه واحد نمی‌توان برای همه‌ی دهه‌ها، نسخه پیچید.

حاکمت باید الهام بخش نسل  Z باشد و نیازهای این نسل را متناسب با دگرگونی زمان تشخیص دهد. امیدوارم متولیان امر، بعد از سپری کردن اتفاقات ۱۴۰۱ به این درک رسیده باشند که همیشه پای این نسل عصیانگر وسط است و حال باید تصمیم جسورانه‌ای بگیرد  و مشعل تصمیم‌گیری این حوزه را از باشگاه پیرمردها و پیرزن‌ها بگیرد و به دونده‌های دو میدانی چالاک و جوان تحویل دهد.

این دونده‌ها که فاصله کمتری با نسل قبل خود دارند، درک و شناخت بهتری از این نوجوانان دارند و رفتار سلبی را به سمت تشویقی و راهکاری می‌برند؛ چراکه دهه هشتادی‌ها نابودی‌های بسیاری را از نزدیک شاهد بوده‌اند. از قرنطینه‌های کرونا گرفته تا اقتصاد آنلاین و هزاران اتفاق ریز و درشتی که زیست آنها را تغییر داده است و انسان متفاوتی را از آنها ساخته که امروز به آنها نسل بومی دیجیتال (Digital Natives)  نیز می‌گویند. نسل زد چیزی را در اینترنت جستجو می‌کند؛ اما پدرخوانده‌های تصمیم‌گیر در مسیر معکوس آنها حرکت می‌کنند و فیلترینگ و محدودیت به آنها هدیه می‌دهند.

وظیفه ما نه صیانت است و نه نظارت! آن‌چه برای این نسل مهم است فقط و فقط حمایت و هدایت است. آنها با این دو پارامتر راه درست را پیدا خواهند کرد. ممکن است خطا و اشتباه کنند؛ اما در مسیر درست قرار خواهند گرفت که لازمه آن اعتماد است که بگذاریم این نسل کار خود را انجام دهد.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰