به گزارش خبرنگار سینما صبا، در حالی که فیلم «دختربچه» در روزهای برپایی ونیز هشتاد و یکم حاشیههای بیشتری را به همراه داشته، کمترین میزان ستاره را در جدول منتقدان به خود اختصاص داده است. «سه دوست»، «ماریا» و «سوارکار را بکش» موفقتر از این فیلم بوده است.
فیلم کارگردان آرژانتینی درباره چیست؟
لوئیس اورتگا کارگردان آرژانتینی با فیلم سوارکار را بکش در ونیز حضور دارد که این فیلم شب گذشته روی پرده رفت. این یک کمدی-هیجانانگیز روانشناختی پر از رمز و راز بازیگوش، است که ممکن است بینندگانی را با ذوق سوررئالیسم قلقلک دهد. با این حال، دیگران ممکن است از تلاشهای شدید فیلم برای جذابیت احساس غمگینی کنند و ببینند که در پایان فیلم چنین ذهنیتی به سرعت پایین میآید. فیلم در طراحی هنری دهههای ۱۹۵۰ یا ۱۹۶۰ را تداعی میکند. فیلمی که داستانی عاشقانه را پیش میبرد.
امانوئل موره در «سه دوست» چه میگوید؟
حتی برای کسانی که با فیلمشناسی امانوئل موره آشنا نیستند، آخرین فیلم او، سه دوست (Trois amies)، بیشترین اهمیتش را از تصویر درگیریهای عاشقانه پیچیده میگیرد. این فیلم که توسط کارمن لروی (در اولین فیلمنامه نویسی او) نوشته شده است، داستان سه زن در لیون امروزی است که به نظر میرسد همگی در عشق کمی بدشانس هستند و درک آنها از این قضیه، هم موازی و هم متقاطع است. محور روایت درست در کوچه مورت است. جایی که ازدواجها به موقعیتهایی تبدیل میشوند که نیاز به فرار دارند و به غمهای آرامی که معمولاً شخصیت قهرمانان درامهای کمیک قبلی وودی آلن داشتند نزدیک میشود. فیلم همچنین تداعیگر هانا و خواهرانش (۱۹۸۶) یا عذابآورتر شوهران و همسران (۱۹۹۲) است.
جودلاو و فیلم «نظم»
جود لاو در نشست خبری فیلم نظم (جاستین کورزل) درباره این فیلمش گفت: این فیلم حس خانواده و اجتماع را برجسته میکند که باعث میشود مردم علیرغم جهتگیری سیاسی خود احساس امنیت کنند. فیلمساز احساس میکرد که این فیلم باید اکنون باید ساخته شود و آنچه جالب بود، تکیه بر اصالت او بود: چگونگی رابطه او با خانواده و مساله اعتیاد. در طول فیلمبرداری خواستم بارها او را در موقعیتی قرار دهم که مخاطب بپرسد: «آیا او میتواند این کار را انجام دهد؟»همچنین جورنی اسمولت ستاره فیلم «نظم» درباره اینکه چگونه میتوان از هنر به عنوان «آینه» برای انعکاس جامعه و جنبههای پیچیده بشریت استفاده کرد، گفت: این کار را انجام میدهیم تا «از آن بیاموزیم»
سریال آخرالزمانی توماس وینتربرگ
توماس وینتربرگ کارگردان «خانوادههایی مثل ما» (خارج از مسابقه) در مورد سریال آخرالزمانی خود: «به این فکر کردم که اگر پناهنده شویم چه اتفاقی میافتد؟» پاپریکا استین بازیگر این فیلم هم گفت: وینتربرگ همیشه چنین فیلمنامههای شاعرانه و تاثیرگذاری مینویسد. این سریال درباره احساسی است که هنگام مواجهه با دنیایی کاملاً جدید دارید و این سؤال که چگونه در آن زندگی خواهید کرد. حتی بیشتر از آن، این سریال بخشهای مختلف جامعه را در بر میگیرد و آنها را به شکلی بسیار تکان دهنده در هم میآمیزد.
ژیل للوش و یک ایفای نقش تازه
و فرزندانشان پس از آنها (به فرانسوی: Leurs enfants après eux) یک فیلم درام فرانسوی محصول سال ۲۰۲۴ به نویسندگی و کارگردانی لودویک بوکرما و زوران بوکرما است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته نیکلاس ماتیو در سال ۲۰۱۸ است. داستان بلوغ سه نوجوان در چهار تابستان در یک شهر کوچک غیرصنعتی در شمال شرقی فرانسه بین سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۹٫ ژیل للوش درباره فیلم اقتباسی «فرزندان پس از آنها» گفت: «در این فیلم شخصیتی را بازی میکنم که از افسردگی رنج میبرد… شعرهای زیادی در این شخصیت وجود دارد که هم خشن است و هم میخواهد دوست داشته باشد، اما شرایط آنطور که میخواهد نیست و این شرایط را دوست ندارد.»
برد پیت و جرج کلونی یک روز پیش از اکران فیلم گرگها در جشنواره ونیز
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است