سالاری: هنرهای تجسمی در بافت و سبک زندگی مردم نقش دارد/ حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه پروری در عرصه هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸

سالاری: هنرهای تجسمی در بافت و سبک زندگی مردم نقش دارد/ حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه پروری در عرصه هنر

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه شهر بجنورد دیدار و از ظرفیت‌های هنری این استان سخن گفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در اختتامیه سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان وارد استان خراسان شمالی شد، به دعوت نماینده ولی فقیه خراسان شمالی حجت الاسلام والمسلمین نوری در نماز جمعه بجنورد حضور یافت و بعد از آن با ایشان در دفتر امام جمعه بجنورد دیدار کرد.
سالاری در این دیدار در خصوص برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد: برداشتن بار جشنواره‌های ملی و سراسری امری دشوار و مهم است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی این کار را انجام داده و از این نظر قابل تقدیر است.
وی ضمن تشکرو تقدیر از امام جمعه بجنورد برای حمایت از امور فرهنگی در استان درباره اهمیت هنرهای تجسمی اظهار کرد: هنرهای تجسمی مادر هنرها است و در تمام محیط زندگی و پیرامون ما وجود دارد؛ بنابراین در بافت سبک زندگی مردم نقش دارد. از این رو برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان دارای اهمیت ویژه‌ای برای هنر کشور است.
مدیرکل هنرهای تجسمی نیز در این دیدار، نقش استان خراسان‌‌شمالی در برگزاری این جشنواره را برجسته شمرد و گفت: این دوره جشنواره علیرغم اینکه مصادف با انتخابات و تغییر دولت بود، اما رکورد حضور هنرمندان در این اتفاق شکست شد و هزار و ۲۳۳ نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال متقاضی حضور در این رویداد شدند.
خراسانی‌زاده جشنواره تجسمی جوانان ایران را تنها رویداد مبتنی بر اقامت هنری در ایران معرفی کرد و افزود: جشنواره‌های هنری مبتنی براقامت در سطح دنیا مشهورند و هنرمندان در آن طی یک‌ دوره زمانی به خلق اثر هنری و تعامل با یکدیگر می‌پردازند و طرفداران متخصص زیادی دارند.
مدیرکل هنرهای تجسمی، بهره‌گیری از چهار استاد بومی استان خراسان‌شمالی را در راستای استفاده از ظرفیت‌های این استان دانست و عنوان کرد: از سطح استان خراسان شمالی چهار نفر از اساتید مدیریت چهار کارگاه جشنواره را برعهده داشتند و در بین شرکت‌کنندگان هم هنرمندانی از استان حضور داشتند. جشنواره در دانشگاه بزرگ بیرجند با همکاری دکتر شیخ‌زاده و دانشکده هنر و پشتیبانی اقای صادقی مدیرکل اداره ارشاد با میزبانی شایسته استان برگزار شد.
سپس، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: هنر قالب بسیار زیبایی است که اگر همراه با محتوای مناسب شود تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت. ما اگر بتوانیم از ظرفیت هنرهای تجسمی که زبان هنر است استفاده کنیم، در مسئله معرفی انقلاب و حتی موضوعاتی همچون سبک زندگی و ورزش موفق خواهیم بود.
حجت‌الاسلام نوری، بهره‌گیری از ظرفیت هنراموزان جوان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را یک ضرورت دانست و افزود: هنرهای تجسمی دامنه بسیار گسترده و وسیعی را شامل می‌شود که با بهره‌گیری از آن حتمأ سبک زندگی ما اصلاح خواهد شد. امیدواریم هنرمندان جوان جشنواره با استفاده از محتواهای خوب و غنی که برآمده از فکر و اندیشه است بتوانند در سبک زندگی تاثیر بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با تاکید براینکه انتظار داریم جشنواره‌ها موجب رونق زیرساخت‌ها در مراکز استان‌ها شوند تا میزبانی دیگر جشنواره‌ها صورت گیرد، عنوان کرد: اگر در استان‌‌ها مثلاً سالن‌های خوبی وجود داشته باشد، امکان میزبانی از جشنواره‌های نمایشی و تئاتر نیز محقق خواهد شد.
در این دیدار هوشمند معاون این مرکز، صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی، شیخ زاده رییس دانشگاه بجنورد، پاک مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و عین بیگی رییس شورای اسلامی بجنورد نیز حضور داشتند.

*** حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه پروری در عرصه هنر

محمود سالاری عصر جمعه در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: آینده کشور با هنرمندان خلاق رقم می خورد و در این زمینه پرورش جوانان خلاق در عرصه هنر اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه درام ۲ عامل قفل زمان و موقعیت دلیل جذابیت است و این عوامل در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان وجود داشت، گفت: بخشی از جذابیت جشنواره نیز ارائه اثر خلاقانه در زمان کوتاه است که هنرمندان شرکت کننده در جشنواره تجسمی این فرصت را دارا بودند.
سالاری در خصوص خلق اثر در موقعیت نیز خراسان شمالی را در زمره استان هایی دانست که موقعیت های خوبی برای خلق اثر در موقعیت در رشته‌هایی مانند عکاسی دارند.
وی همچنین از حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه پروری در عرصه هنر خبرداد و اظهار امیدواری کرد: این اتفاق در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران مشهود و مزیت نسبی کشور ما بوده است و ما مجدد پرچم دار فرهنگ، هنر، اخلاق و معنویت در منطقه و جهان باید باشیم.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین با تبیین فرایند منسجم خلق آثار هنری در کارگاه‌های سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، گفت: هنرمندان در ۱۱ رشته در این رویداد هنری به خلق اثر پرداختند که نتایج آن بر دیوار دانشکده به نمایش درآمده است.
محمد خراسانی زاده شکسته شدن رکود این دوره با مشارکت هزار و ۲۳۳ متقاضی را در کنار مواجه شدن استادان با چالش جدی انتخاب اثر از اتفاق های خوب این رویداد عنوان کرد و وارد شدن برگزیدگان به فرایند نخبه پروری را از دیگر اتفاقات این دوره دانست.
مینا صدری، دبیر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز در این آیین گفت: امیدوارم این روبداد یکی از به یادماندنی ترین جشنواره‌ها در ارزیابی آثار و زمینه ساز جشنواره های موفق بعدی باشد.

سی‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان پس از رقابت سه روزه کارگاهی، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این‌ رویداد ملی که با حضور ۱۷۴ هنرمند از ۱۹ شهریورماه جاری در ۱۱ رشته هنری در دانشکده هنر بجنورد فعالیت خود را آغاز کرد، پس از سه روز تولید اثر و بررسی آثار از سوی داوران عصر جمعه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000