نخستین جشنواره «اتقان» به ایستگاه پایانی رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸

نخستین جشنواره «اتقان» به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان با اهدای جوایز، عصر دوشنبه ۲۶ شهریور برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، آیین اختتامیهنخستین جشنواره ملی «اتقان» با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگیو اجتماعی وزارت کار، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا باقری، دبیر جشنواره ملی اتقان و جمعیاز اهالی فرهنگ و هنر عصر دوشنبه، ۲۶ شهریور در سالن سوره حوزههنری برگزار شد.

برنامه با تلاوت قرآن کریم آغاز شد. بعد پخش سرود ملی، مجری با خواندن شعری از محمدعلی بهمنی، از این شاعر مرحوم یاد کرد.

از فراخوان تا به سرانجام رسیدن «اتقان» از زبان دبیر جشنوار

بنا براین گزارش، در ادامه برنامه محمدرضا باقری ضمن خوشامدگویی بهحضار و مسئولان فرهنگی و نمایندگان مجلس حاضر در این مراسم گفت: از واپسین روزهای اسفند ماه سال گذشته، درباره جشنواره‌ اتقان تصمیمگرفتیم و فراخوان صادرشد. بعد ازآن بیش از ۲ هزار و ۵۴۰ اثر بهجشنواره  رسید و جشنواره در رشته های مختلف هنر‌های تجسمی(پوستر، کارتون و عکس) طنز (شعر، نثر و استندآپ کمدی) شعر وداستان (داستانک و داستان کوتاه) و هنر‌های نمایشی (تئاترخیابانی،تئاتر کوتاه صحنه‌ای برگزار شد.

وی افزود: به خیلی از بخش های دیگر چون فیلم کوتاه و .. هم فکر کرد امادر این زمان کم، سنگ بزرگ نشانه نزدن بود و آن‌ها را دوره‌های بعدگذاشتیم. در این دوره، ۷۸ نفر برگزیده جشنواره هستند که از آنها تقدیرخواهش شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از دبیران بخش‌ها و دواران جشنواره، گفت:اماتشکر ویژه ما از مدیران محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ویژهدکتر چکشیان است که حقیقتا یاری و دلسوزی ویژه‌ای را در به سرانجامرساندن این برنامه انجام داد.

امیدواریم که پایان این جشنواره، آغازی برای نمایش برای نمایش آثارفاخر این رویداد در کارخانه ها و ادارات باشد و ما بتوانیم قدم کوچکی دراصلاح کار و فرهنگ کار برداریم.

فرهنگ کار را جدی بگیرید

در ادامه این آیین اختتامیه، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی گفت: لازم است از کار حکیمانهو مبدأنه جناب دکتر چکشیان و  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکرمی‌کنم

این جشنواره، ابتکار ارزنده‌ای بود و من به یاد ندارم که پیش از اینهنرمندان و ادبا فرهنگ کار را در جشنواره‌ای ارائه دهند و باید به وزیرمحترم کار فعلی و وزیر قبلی دولت شهید رییسی برای چنین اقدامی تبریکبگوییم.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در اسلام دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای استبه تلاوت آیاتی از قرآن که به کار و  فرهنگ کار در آن اشاره شد،ه پرداختو اظهار داشت: واژه‌ «عمل» ۳۶۶ مرتبه ، واژه «کسب» ۶۶ مرتبه، واژه«سعی» ۳۰ مرتبه، واژه «جهد» با مشتقاتش ۴۱ مرتبه، واژه «فعل» ۱۰۷ مرتبه و واژه «شغل» با مشتقاتش دو بار در قرآن ذکر شده است و این‌هاکلیدواژه‌هایی هستند که می‌توان در آنها تأمل کرد.

وی ادامه داد: ببینید چقدر متعدد از کار و تلاش و فعل و سعی در قرآن یادشده، این تاکید و یادآوری است که می توان در روایات و احادیث نیزدرباره طلب معیشت و طلب حلال می‌توان مشاهده کرد، به عنوان مثالروایت داریم که عبادت ده جز دارد و نُه تای آن مربوط به کسب روزی حلالاست

وی بیان داشت: بحث مهمی را روشنفکران و متفکران جهان اسلام در ۱۵۰ سال اخیر مطرح کردند  که علل انحطاط مسلمین چیست و چرا مامسلمان‌ها که دور‌ه‌ای تمدن اسلامی را در اختیار داشتیم و کشورهایدیگر از ما تاثیر می گرفتند، عقب افتادیم. برخی از متفکران و نظریهپردازان که یکی از آنها مهندس بازرگان بود علت آن را بیان کردند.

خسرو پناه در ادامه اظهار داشت: من به خاطر دارم مرحوم مهندسبازرگان قبل از انقلاب در فرانسه سخنرانی داشتند که در بخشی از آنگفتند: من بسیار بررسی کردم و متوجه شدم علت عقب ماندگی مامسلمانان تنبلی و کار نکردن است. رئسای ما و کارگرها و دانشجویان وما تنبل هستند.

 خسروپناه ادامه داد: کار شما در اینجا خیلی بارازش است و باید ادامهداشته باشد اما در نظر بگیرید‌، این امر صرفا با تبیین و بخش‌نامه حلنمی شود بلکه اگر هر کسی در مسئولیتی دارد کارش را درست انجام دهدخیلی از مسائل قابل حل است و رفع می شود.

وی در پایان تاکید کرد: فرهنگ کار را جدی بگیرید و کنارش اخلاق کار راقرار دهید.

چهار راهبرد اساسی را در ترویج فرهنگ کار

در ادامه این آیین اختتامیه، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعیوزارت کار  اظهار داشت: اموری چون وجدان کاری، مسئولیت پذیری،منزلت کار، تعاون کارگروهی و بسیاری از مولفه‌های  فرهنگ کار به عواملموثر در فرهنگ کار  مربوط است و مسائلی چون سبک رهبری مدیران،هویت شغلی و ررابطه تلاش و دستمزد و بسیاری از متغیرهایی که اثر آنهادر ارتقای فرهنگ کار جدی و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر ما درک دقیقی از فضا و مدل مفهومی فرهنگکار داشته باشیم، می‌دانیم که در چه مواقعی باید مداخله کنیم تا فرهنگ وباور در جهت ارتقای فرهنگ کار تغییر کند، لذا در این راستا وزارت کارتلاش کرد حوزه فرهنگ کار را به عنوان موضوع اصلی خود قرار دهد، میزتخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک دبیر این شورا؛ جنابآقای خسرو پناه برقرار شد.

تصویب سند راهبردی فرهنگ کار در شورای عمومی و ابلاغ به همهدستگاه‌ها و ذیل این دو اقدام تشکیل نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار برایعملیاتی کردن این راهبردها و برنامه انجام شد.

وی ادامه داد: ما چهار راهبرد اساسی را در ترویج فرهنگ کار دنبالکردیم، اول پشتوانه فکری و نظری برای پاسخ به سوالات اساسی فرهنگکار، اینکه چه مسائلی در فرهنگ کار اثر دارد و تغییر در کدام بخش میتواند فرهنگ کار را ارتقا دهد.

دوم ایجاد جریان فرهنگی هنری رسانه‌ای و تولید محتوای هنری رسانه ایبرای مخاطب در جهت گفتمان‌سازی عمومی، سوم الگوسازی و نمونه‌سازیبرای تبدیل ذهنیت به عینیت برای درک دقیقی از مولفه‌های فرهنگ کار وچهارم نهادسازی و شبکه سازی ذیل حوزه فرهنگ کار.

درواقع، این راهبردهایی بود که ما امروز ذیل راهبرد جریانسازی فرهنگیهنری رسانه‌ای با نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان برگزار کردیم تابا تولید محتوای فرهنگی هنری رسانه ای جریانی را در کشور ایجاد کنیم و امیدواریم که ادامه پیدا کند و آغازی باشد برای ارتباط بیشتر هنر وادبیات با حوزه کار و فرهنگ کار. و نکته پایانی پاسخ به این سوال که چرافرهنگ کار؟ و پاسخ اینکه چون از الگوی کار  به اشتغال و  فرصت هایشغلی به سمت مسأله اشتغال‌زایی حرکت کردیم.

در آیین اختتامیه این جشنواره، جوایز به برگزیدگان بخش‌هایمختلف اهدا شد که مشروح آن در ادامه می‌آید

بخش تئاتر خیابانی:

در بخش طراحی فضا و صحنه، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصدمیلیون ریال به مهدی حبیبی برای نمایش «یه لقمه حلال» از ملایر و پژمانشاهوردی برای نمایش «زمین پدری» از بروجرد تقدیم شد.

در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال بهعلیرضا داوودی برای نمایش «زمین پدری» از بروجرد رسید.

در بخش بازیگری زن، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغیکصد و پنجاه میلیون ریال به فاطمه پارسافرد برای نمایش زمین پدری ازبروجرد اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به نجمهمهرابی برای نمایش «سوژه» از مریوان رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به نرگسخاککار برای نمایش «یه لقمه حلال» از ملایر اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهمبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال به مصطفی کولیوندی برای نمایش «اندراحوالات اتقانِ کاری محمدتقی» از دهلران رسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به صورتمشترک به سیدمهرداد کاوسی برای نمایش «سی و پنج میلی متر سوختهدر دمای صفر درجه» از تهران و میثم سرآبادانی  برای نمایش«سیاهکاری» از تفرش اهدا شد.

 لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورتمشترک به حسین نادری برای نمایش «بی‌نهایت» ازتهران و مسعود کردیبرای نمایش «زمین پدری» از بروجرد داده شد.

در بخش طرح و ایده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغیکصد و پنجاه میلیون ریال به نرگس خاککار برای نمایش یه «لقمه حلال»از ملایر رسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به مجتبیخلیلی برای نمایش «سی و پنج میلی متر سوخته در دمای صفر درجه» ازتهران داده شد.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به آرشرضایی برای نمایش «جمعه تعطیل نیست» از ماهشهر اهدا شد.

در بخش کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغدویست میلیون ریال به مصطفی کولیوندی برای نمایش «اندر احوالاتاتقانِ کاری محمدتقی» از دهلران رسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهنرگس خاککار برای نمایش «یه لقمه حلال» از ملایر رسید.

 لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به مجتبیخلیلی برای نمایش «سی و پنج میلی متر سوخته در دمای صفر درجه»  ازتهران تقدیم شد.

 بخش تئاتر کوتاه صحنه‌ای:

در بخش‌های موسیقی، طراحی صحنه، طراحی لباس، بازیگری زن،بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی از برگزیدگان تقدیر به عملآمد.

در بخش موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال بهامیرکیهان سلطانزاده برای نمایش «فرار به سوی پیروزی» از تهران اهداشد.

در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیونریال به میثم شمسیان برای نمایش «فرار به سوی پیروزی» از تهرانرسید.

در بخش طراحی لباس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیونریال به جواد شادکام برای نمایش «یاد» از تهران اهدا شد.

در بخش بازیگری زن تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغیکصد و پنجاه میلیون ریال به آرزو جعفری برای نمایش «یاد» از تهراناهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به نرگسایزدی برای نمایش «ربان مشکی» از ملارد رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورتمشترک به کبری حسینی برای «نمایش فرار به سوی پیروزی» از تهران والناز ابراهیمی برای نمایش «باحالا» از پیشوا اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد هیأت داوران در این بخش هیچ اثری را شایستهکسب رتبه اول ندانست.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به سیامکزین‌الدین و صادق خداپناه برای نمایش «کاوش کارشکنی در یک شرکت»از تهران اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به صورتمشترک به علی حسینی برای نمایش «دهه شصت»ی از تهران و امیرقربانی برای نمایش «ربان مشکی» از ملارد رسید.

همچنین لوح تقدیر و جایزه ویژه بازیگری نوجوان به مبلغ بیست میلیونریال به هوراد حبیبی برای نمایش «یک اتفاق ساده» از ملایر تقدیم شد.

در بخش نمایشنامه نویسی، هیأت داوران در این بخش هیچ اثری راشایسته کسب رتبه اول ندانست.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به سیدهطاهره حسینی برای نمایش «فرار به سوی پیروزی» از تهران رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون به محمدکاظمیبرای نمایش «یاد» از تهران و علی بیگدلی برای نمایش «استنطاق میرزایشاه کش» در حضور از پردیس اهدا شد.

در بخش کارگردانی، هیأت داوران هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اولندانست.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهمیثم شمسیان برای نمایش «فرار به سوی پیروزی» و میثم نویریان براینمایش «یاد» از تهران اهدا شد و لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی بهمبلغ یکصد میلیون ریال به مهدی حبیبی برای نمایش «یک اتفاق ساده» ازملایر و کیانوش احمدی برای نمایش «کاوش کارشکنی در یک شرکت» ازتهران رسید.

 بخش طنز:

این بخش در سه حوزه شعر، نثر و استندآپ کمدی از شرکت کنندگانبرگزیده تقدیر به عمل آمد و با دعوت از هیأت داوران به روی صحنه، جوایزنفرات برتر به ترتیب تقدیم آنان شد؛

در بخش شعر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغدویست میلیون ریال به محمد قریشی برای اثر «پسرم! لازم است کارکنی» از فارس اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهامیرحسین خوش‌حال برای اثر «حسرت بزرگ» از خراسان رضوی رسید.

 لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال بدون الویتبه عباس احمدی برای اثر «کار هست» از قم و علی برزگری خانقاه برایاثر «پا به کار» از یزد تقدیم شد.

در بخش نثر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویستمیلیون ریال به بنیامین کلاچاهی ثابت برای اثر «تقدیرِ کارگر» از گیلانداده شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهبزرگمهر حیاتی برای اثر «خر است دیگر! گاهی دلش هوای کمربندمی‌کند» از خوزستان رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به فرهادناجی برای اثر «شجاعت در زیر آتش» از همدان اهدا شد.

در بخش استندآپ کمدی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهمبلغ دویست میلیون ریال به مهدی داودی برای اثر «کارآفرینی غیر مجاز»از تهران داده شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهناصر جوادی بگلر برای اثر «این کاری که میگم کار نیستاز خراسانرضوی رسید.

 لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به سیدمحسن هاشمی برای اثر دکترفشارکی «اسطوره‌یِ بی نظمی» از اصفهاناهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون الویت بهمرسانا برزگر برای اثر «تنبل خلاق» از خراسان رضوی و سیده ملیکاطاهر نیا برای اثر «وقت کار» از چهارمحال و بختیاری تقدیم شد.

بخش داستان:

در این بخش در در دو حوزه داستانک و داستان کوتاه با حضور هیأتداوران از شرکت کنندگان برتر تقدیر به عمل آمد.

در بخش داستانک، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغدویست میلیون ریال به مریم محمدی برای اثر «دست به دست» از تهراناهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهفرزانه فراهانی برای اثر «نان آور» از تهران رسید.

 لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به راضیهبابایی برای اثر «جان جهان» از تهران تقدیم شد.

در بخش، داستان کوتاه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهمبلغ دویست میلیون ریال به منا سهیلی برای اثر «سبزه‌ی غلیظ» از تهرانرسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهمریم کنف چیان برای اثر «هفت سانت بالاتر از زمین» از تهران اهدا شد.

و لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ هفتاد میلیون ریال بدون الویتبه محمد ایرانی برای اثر «جودانه» از قم و محمد تسلی بخش برای اثر«احد الناس» از البرز رسید.

بخش شعر:

 تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریالبه طیبه عباسی برای اثر «تقدیم به همه ی پدربزرگ» از گیلان رسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهشهاب مهری برای اثر «روز‌های کسادی بازار» از تهران اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به محمدرضارحیمی عنبران برای اثر «وجدان کاری عاقبت بخیری» از خراسان رضویتقدیم شد.

 بخش کارتون:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریالبه فرامرز کشتکار از تهران اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهطیبه خلیلی مهر برای اثر «منزلت و ارزش کار» از کرمانشاه رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به فخرالدیندوست محمد برای اثر «کار و احترام به حقوق سالمندان» از کرمانشاهاهدا شد.

بخش پوستر :

 تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریالبه محمدعلی شفیعی برای اثر «تعاون و کار گروهی» از کرمان رسید.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهاحمد یونسی از تهران رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به مهدیمصطفوی برای اثر کار بهار است از فارس رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون الویت به زینبربانی‌خواه  از اصفهان و محمدرضا میری از خراسان رضوی و آمنهحیدری برای اثر «توجه به حضور خدا در همه مراحل کار» از اصفهاناهدا گردید.

بخش تک عکس:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیونریال به امیرحسین یوسفی کیساری برای اثر «ماهیگیری» از گیلان اهداشد.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال به محمدعطایی محمدی از گلستان رسید.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ هفتاد میلیون ریال به پژمانمولایی برای اثر «آیت کارگر معدن در عمق ۳۴۰ متری» از خوزستان اهداشد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون الویت به معصومهعبدی برای اثر «پاکبان شهر از مرکزی» و سیدعلی حسینی‌فر برای اثر«گفتار درمانگر» از خراسان رضوی و یاسر محمد خانی برای اثر «به رنگسبز از مرکزی» رسید.

بخش مجموعه عکس :

هیأت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته کسب رتبه اول ندانست.

لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال بهسید حامد موسوی برای اثر با «دستان خالی» از خوزستان اهدا شد.

لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال اهدا بهسیدمتین هاشمی برای اثر «شجاعان» از آذربایجان شرقی رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بدون لویت اهدا به سیدمهرداد شریفی برای اثر «گندم مقدس» از مرکزی و علی حسن زاده برایاثر «سرزمین قنات» از یزد اهدا شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    240/280/427/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    ۸۵/۱۲۲/۴۴۴/۲۰۰
  • پول و پارتی
    81/460/252/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    22/148/523/000
  • مفت‌بر
    16/209/722/500
  • یادگار جنوب
    12/337/369/550
  • ملاقات با جادوگر
    11/150/975/000
  • قلب رقه
    9/030/229/500
  • شهر گربه‌ها
    7/162/207/500
  • شه‌سوار
    6/828/349/000
  • ببعی قهرمان
    5/851/018/000
  • آغوش باز
    1/736/845/000
  • کارزار
    225/330/000
  • لختگی
    82/120/000
  • نفرین آرتا
    15/800/000