کانون تهیه‌کنندگان پلی میان پلتفرم، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است/ ایجاد زمینه‌های همکاری با حضور در نمایشگاه رصتا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۴
مسلم آقاجان‌زاده در گفت‌وگو با صبا:

کانون تهیه‌کنندگان پلی میان پلتفرم، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است/ ایجاد زمینه‌های همکاری با حضور در نمایشگاه رصتا

رئیس کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری درباره تاثیر نمایشگاه رصتا گفت: این نمایشگاه به دلیل حضور رسانه‌های دیداری مختلف زمینه آشنایی سایر رسانه‌های دیداری و پلتفرم‌ها را با این کانون فراهم می‌کند تا زمینه همکاری با تهیه‌کنندگان در آثار حرفه‌ای شکل گیرد.

مسلم آقاجان زاده رئیس کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره کانون تهیه کنندگان گفت: کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری یک تشکیلات صنفی است متشکل از تهیه کنندگانی که در حوزه تلویزیون و نمایش خانگی کار می‌کنند. البته این کانون شامل تهیه کنندگان سینما نمی‌شود چون صنوف مختلفی در حوزه سینما وجود دارد ولی تهیه کنندگان قدیمی تلویزیون صنفی نداشتند و همین خلا موجب تشکیل این کانون برای تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری شد. در این کانون سعی شده است با همکاری و فعالیت‌های صنفی اهداف تهیه کنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله امور رفاهی و آموزشی تامین شود.

وی درباره اهداف تشکیل این کانون افزود: این کانون با هدف ارتقاء سطح آگاهی و مهارت‌های حرفه‌ای و امور رفاهی تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری تشکیل شده است.

آقاجان زاده در پاسخ به اینکه برای دستیابی به این اهداف تاکنون چه کارهای صورت گرفته است، تصریح کرد: کانون خدماتی را در حوزه مالیات و بیمه به اعضای خود ارائه می‌دهد که برای دستیابی به آن در شورای حل اختلاف در امور مالیاتی نماینده داریم و در امور بیمه نیز از طریق ارتباطی که با صندوق اعتباری بیمه هنر داریم همکارانی که فاقد بیمه بودند، بیمه شدند. از دیگر فعالیت‌های این کانون، انتشار نشریه «دیدارنو» است که ماهیانه منتشر می‌شود. در حوزه آموزشی نیز ورکشاپ‌های مختلفی در حوزه فیمنامه نویسی، بازاریابی و همه حوزه‌هایی که برای یک تهیه کننده لازم است برگزار می‌شود.

رئیس کانون رسانه‌های دیداری با اشاره به اینکه این کانون طی سه سالی که تشکیل شده، ۵۰۰ عضو گرفته است درباره چگونگی عضویت در این کانون خاطرنشان کرد: در کانون، یک کمیته ارزیابی وجود دارد که سوابق متقاضیان را بررسی می‌کند و بر اساس مصوبه کمیته عضویت که اعضای آن از تهیه‌کنندگان قدیمی سازمان هستند، تعیین صلاحیت با بررسی امتیاز متقاضیان انجام می‌شود. همچنین در کانون اعضا به ۲ دسته رسمی( دائمی) و غیر دائمی تقسیم می‌شوند و متقاضانی که سوابق آن‌ها کافی نیست عضویت غیر دائمی می‌گیرند تا سوابق‌شان بیشتر شود و بتوانند عضو دائم این کانون شوند، مدیران تولید نیز در صورتی که سوابق کافی را داشته باشند، می‌توانند عضو این کانون شوند.

وی در پاسخ به اینکه نمایشگاه رصتا چه تاثیری در دستیابی این کانون به اهدافش دارد، گفت: این نمایشگاه به دلیل حضور رسانه‌های دیداری مختلف زمینه آشنایی سایر رسانه‌های دیداری و پلتفرم‌ها را با این کانون فراهم می‌کند تا زمینه همکاری با تهیه‌کنندگان در آثار حرفه‌ای شکل گیرد.

وی افزود: این کانون ابتدا امور صنفی تهیه کنندگان را پیگیری می‌کند و مرحله بعدی بازاریابی و گسترش فعالیت‌های تهیه کنندگان است و برای دستیابی به این هدف تلاش داریم پلی میان پلتفرم، سرمایه‌گذار و تهیه کنندگان باشیم.

آقاجان زاده در پاسخ به اینکه تاکنون کانون با تهیه کنندگان برخوردی داشته است، گفت: خوشبتختانه تاکنون چنین موردی اتفاق نیفتاده است چون اعضای این کانون از تهیه‌کنندگان شناخته شده و با تجربه هستند ولی اگر شکایتی از سوی عوامل فیلم نسبت به تهیه کننده مطرح شود، کمیته داوری کانون، دفاعیات تهیه کننده را می‌شنود و از طریق حقوقدانان کانون به آن شکایت رسیدگی می‌کند.

وی درباره دیگر برنامه‌های کانون تهیه کنندگان دیداری تصریح کرد: در کانون یک باشگاه رفاهی برای اعضا وجود دارد که تهیه‌کنندگان می‌توانند از این خدمات رفاهی بهره‌مند شوند.

آقاجان زاده خاطرنشان کرد: کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری یک تشکل صنفی حرفه‌ای برای دفاع از حرفه تهیه‌کنندگی به عنوان یک شغل خطیر و حساس است چون بر خلاف سینما که تهیه کننده بیشتر وجهه تامین سرمایه را برعهده دارد، در تلویزیون تهیه کننده صاحب فکر و اثر و یک شخصیت فرهنگی- هنری است. رسالت اصلی کانون ما معرفی این شغل به عنوان یک عنصر فرهنگی- هنری است که نمی‌توان آن را حذف بلکه باید تقویت کرد، رمز موفقیت برای برگرداندن مخاطب به تلویزیون اهمیت دادن به تهیه‌کننده است چون وقتی تهیه کننده حرفه.ای باشد خروجی آثار نیز حرفه‌ای خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: کانون برای جذب مخاطب تلویزیون پیشنهاداتی به مسئولان مربوطه داده است که از تهیه‌کنندگان حرفه‌ای استفاده کنند، برعکس سینما که کارگردان حلقه اصلی شناخته می‌شود، در تلویزیون حلقه اصلی و گمشده تهیه کننده است که مدیران جدید متاسفانه این حلقه را فراموش کرده‌اند؛ حلقه گمشده استفاده از تهیه‌کنندگان حرفه‌ای و باسابقه و آموزش تهیه‌کنندگان جدید تازه نفس است. کانون می‌توانند افراد علاقه‌مند به شغل تهیه کنندگی را از طریق آموزش و انتقال تجربه به این حوزه معرفی کند.

مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000