سومین نمایشگاه ملی رصتا؛ مردمی‌تر از پیش/ حضور مخاطبان پلتفرم‌ها تعیین‌کننده بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
از صف‌های شلوغ تا طرح گلایه‌ها و شکایات مردمی

سومین نمایشگاه ملی رصتا؛ مردمی‌تر از پیش/ حضور مخاطبان پلتفرم‌ها تعیین‌کننده بود

سومین دوره نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران روز گذشته در حالی به کار خود پایان داد که در طول مدت برگزاری شاهد استقبال کم‌نظیر و گسترده مردم و مخاطبان سکوها بود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، طی چهار روز برپایی سومین نمایشگاه رصتا در مصلای تهران، مخاطبان این رویداد بسیار بیشتر از دو دوره گذشته بود.
گرچه هنوز آمار رسمی این استقبال اعلام نشده، اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد دوره سوم رصتا از دوره نخست این رویداد که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و دوره دوم که مصلای تهران میزبان این رویداد بود، بسیار پرشورتر برگزار شده است.
تعداد مراجعه مخاطبان به غرفه پلتفرم‌ها، درخواست‌های اشتراک، بهره‌گیری از بن تخفیف نمایشگاه برای ارتباط با سکوهای مختلف همه و همه نشان می‌دهد بخشی از جمعیت مخاطب سکوها، حضوری فعال در این دوره نمایشگاه داشته‌اند و درگفت‌وگوی خبرنگار صبا با صاحبان غرفه‌های کم‌تر شناخته شده ویژه خانواده‌ها و نوجوانان، این شور و حال تایید شده است‌.
طی این روزها استفاده از برنامه‌های جانبی نمایشگاه همچون اکران فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های مختلف نیز بر مردمی‌تر شدن رصتای سوم افزوده بود‌.
نکته دیگر استقبال فراتر از همیشه از غرفه سکوهایی چون ایران صدا و غرفه‌های مربوط به دوبله زنده آثار کودک و نوجوان بود چنانکه تا آخرین لحظات برپایی نمایشگاه و همزمان با اختتامیه این رویداد از صف علاقمندان به صداپیشگی در این غرفه‌ها کاسته نشد و هر لحظه به این صفوف اضافه هم می‌شد، ضمن آن که غرفه کانون مجریان رسانه‌های دیداری هم فرصتی برای برقراری ارتباط نزدیک مردم با مجریان محبوب خود بود.
تالار هوش مصنوعی نمایشگاه با کلاس‌های ویژه نیز در این مدت با استقبال علاقمندان و متخصصان از طیف‌های مختلف روبه‌رو شد. جریانی که در نمایشگاه رصتا نشان داد پتانسیل زیادی برای مردمی‌تر شدن دارد.

در این دوره، فرصت جالب‌توجهی برای طرح مشکلات از سوی مخاطبان پلتفرم‌ها به وجود آمده بود و تحلیل‌گران نمایشگاه، در زمینه طرح گلایه‌ها، نقطه‌نظرات و شکایات از سوی مخاطبان این رویداد، طی ۴ روز برپایی این رویداد، حجم قابل‌توجهی از داده را گردآوری کردند.

روز گذشته‌ پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه اختتامیه این نمایشگاه در مصلای تهران برگزار شد و از غرفه‌های برتر سومین نمایشگاه ملی رصتا و سکوهای برگزیده دومین جشنواره رصتا قدردانی شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000