«علی حب النبی» خاطرات ملودی «السلام علیک یا رسول الله» را زنده کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶

«علی حب النبی» خاطرات ملودی «السلام علیک یا رسول الله» را زنده کرد

آهنگساز نماهنگ «علی حب النبی» گفت: این اثر یادآور خاطرات مردم از ملودی «السلام العیک یا رسول الله» بود و بازتاب بسیار خوبی هم در فضای داخل کشور داشت و هم مخاطبان ما در کشورهای عربی را سر ذوق آورد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، نماهنگ «علی حب النبی» با اجرای گروه سرود زهراییون محصول مجموعه ماوا، زیرمجموعه سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت محمد (ص) در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. آهنگساز این اثر علی اکبر فلاحی و تهیه کننده و کارگردان آن اسماعیل معنوی است. شعر عربی نماهنگ را ناصر آلبوعبید و شعر فارسی اثر را قاسم صرافان سروده است.

علی اکبر فلاحی در توضیح چگونگی ساخت و میزان اقبال داخلی و خارجی از این اثر گفت: دوستان ما در ماوا پیشنهاد دادند که کاری برای پیامبر اکرم (ص) ساخته شود و ما استقبال کردیم؛ داستان این گونه بود که ما این کار را چندین سال پیش ساخته بودیم اما در آن زمان تنظیم خوبی نداشت و صداهای بچه ها تغییر کرده بود و کار قدیمی بود و در نتیجه دیده نشده بود؛ وقتی پیشنهاد مطرح شد من این کار را ارائه دادم و دوستان ماوا موافقت کردند که این کار را با فرمتی جدید ساخته بسازیم. در نتیجه کار را انجام دادیم و شعر عربی آن را آقای ناصر البوعبید و شعر فارسی را آن را آقای قاسم صرفان سرودند.

وی ادامه داد: قسمت هایی از کار برگرفته از سرود ماهر زین خواننده مشهور عرب است که یادآور خاطرات مردم از آن ملودی «السلام علیک یا رسول الله» بود و بازتاب بسیار خوبی هم در فضای داخل کشور داشت و هم مخاطبان ما در کشورهای عربی را سر ذوق آورد؛ بسیار پیام تقدیر و تشکر از اهل سنت داشتیم که کار را دوست داشتند و آن را منتشر کرده بودند و الحمدلله نماهنگ سرانجام خوبی داشت.

فلاحی در پاسخ به این پرسش که چه میزان وقت صرف تولید این نماهنگ شده است گفت: دو هفته درگیر ساخت موسیقی این نماهنگ بودیم.

آهنگساز نماهنگ «علی حب النبی»  در مورد دلایل اقبال از این اثر هم اضافه کرد: ریتیمک و نوستالژیک بودن کار از دلایل مهم اقبال نسبت به آن بود. ضمن این که عربی بودن کار هم کمک کرد تا اثر برای بخشی از مسلمانان غیرایرانی که دوست دارند به مناسبت ولادت پیامبر کاری را گوش کنند مقبول واقع شود. در کل خود کار و برای پیامبر بودنش مطلوب واقع و دیده شد. گاهی برای کاری هزینه و زمان زیادی صرف می شود اما دیده نمی شود و گاهی کاری مانند کار ما از دل برمی آید و با حداقل ها دیده و شنیده می شود و از آن استقبال خوبی به عمل می آید.

این آهنگساز در مورد چالش های تولید این نماهنگ یادآور شد: بخش تصویر برداری نماهنگ اصلی ترین دشواری ما در تولید آن بود چرا که هوای اهواز بسیار گرم بود و روزی که بچه ها برای ضبط رفته بودند واقعا شرایط سختی بود و کم آورده بودند. شبی هم که ضبط داشتیم اهواز شرجی بود و بچه ها بسیار اذیت شدند اما کار برای پیامبر بود و ارزشش داشت.

فلاحی به عنوان سرپرست گروه سرود زهراییون در توضیح ماهیت و چگونگی تشکیل این گروه سرود موفق گفت: گروه سرود زهراییون از سال ۱۳۹۵ تشکیل شده است و به شکر خدا در جشنواره های متعددی حضور داشته و درخشیده است که آخرین آن گروه سرود فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که چند روز پیش در تهران اختتامیه داشت و مقام اول در بخش سرود را کسب کردند.

وی افزود: اینها بچه های محلات کوت عبدالله (مرکز شهرستان کارون) هستند. شهر دارای مشکلات زیرساختی، عمرانی و امنیتی بسیار و تنها دل خوشی این بچه ها یک مسجد و گروه سرود است که یاری خدا باعث شده از دل این مشکلات و به دلیل استعداد خدا دادی شان علاقه خودشان را در سرود بسیار نشان دهند و از خوانش آنان بسیار استقبال شده است.

فلاحی تاکید کرد: زهراییون گروه تمام عیاری هستند و اجرای نمایش و خوانش دارند و اجراهای خارج از کشور هم داشته ایم و در کشور عراق چندین بار در سمینارها و برنامه های مهم اجرا کرده ایم و حتی در سفارت ایران برنامه داشتیم و برای جبهه مقاومت تولید داشتیم و گروه شناخته شده ای هستیم.

وی در باره اولین جرقه شکل گیری این گروه تصریح کرد: سال ها قبل در مسجد جلساتی داشتیم و در آنجا برای بچه ها جلسات احکام و قرائت قرآن برگزار می کردیم؛ آن زمان یکی از بچه ها گفت که در مدرسه سرودی را یادشان داده اند. استقبال و تشویقشان کردم که این کار را با همدیگر اجرا کنند و همین بهانه ای شد که این بچه ها با هم سرود را تمرین کنند و قرار شد در مسجد در ایام دهه فجر بخوانند و پس از آن در ایام فاطمیه که ایامی بسیار مهم در اهواز، در مسجد اجرا کردند و از آن خاطره خوب و اجرایی کوچک در مسجد با حضور چند نفر به اجرای ۳ میلیون و نیم نفری به مناسبت ولادت امام زمان (عج) در مسجد جمکران رسیدیم.

فلاحی گفت: به یاری خدا در این سالهایی که گذشت بچه ها اجراهای متعددی داشته اند و هیچ جشنواره ای نبوده که این گروه دوم شود و در همه جشنواره ها، استانی و کشوری اول شدیم و حتی در بغداد هم در جشنواره ای که در باب محور مقاومت برگزار شد و ما حضور داشتیم بچه ها بسیار خوش درخشیده اند. ما هر چند وقت یکبار در شهر و منطقه خودمان فراخوان می گذاریم تا نسبت به کشف استعدادها و بچه هایی که علاقمند به سرود هستند اقدام کنیم و اکثر این بچه ها برای یک منطقه هستند.

سرپرست گروه زهراییون در پاسخ به این پرسش که دو نفر اصلی که تک خوانی شان در نماهنگ گل کرده است چه زمانی به این گروه پیوسته اند، گفت: آن دو نفر اصلی نماهنگ از سال ۱۳۹۸ به بعد آمده اند. فلاحی اظهار داشت: تا آسمان راهی نیست شعار زهراییون است.

وی در پاسخ به این پرسش که نماهنگ«علی حب النبی»  تا چه اندازه به هدفی که داشت رسیده است خاطرنشان کرد: به حالت مطلوب و ایده آلی که برای نماهنگ پیامبر می خواستیم رسیدیم چون حتی اگر بیننده ای نداشت کار برای پیامبر بود و ما ثوابش را برده بویدم ولی خداراشکر که کار خوب و فاخر بود و دیده شد و مردم بسیار استقبال کردند و این که اهل سنت هم مخاطب کارهایمان هستند و برای کلیپ منتشر شده پیام های مثبت می گذارند و نظر می دهند نشان می دهد که این کار مقبول افتاده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    234/372/429/900
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    84/241/125/200
  • پول و پارتی
    77/603/581/000
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    18/521/850/500
  • یادگار جنوب
    12/278/599/550
  • مفت بر
    11/937/030/000
  • ملاقات با جادوگر
    10/788/025/000
  • قلب رقه
    7/254/437/000
  • ساعت 6صبح
    6/686/226/250
  • شهرگربه‌ها۲
    6/037/105/000
  • در آغوش درخت
    4/993/931/500
  • شه‌سوار
    4/227/266/000
  • روزی روزگاری آبادان
    2/763/635/000
  • آغوش باز
    1/031/507/500
  • کارزار
    204/600/000
  • سودابه
    131/322/500
  • لختگی
    38/820/000