سینمای ما به فیلم‌هایی از جنس «آغوش باز» نیاز دارد/ بهروز شعیبی؛ یک کارگردان سخت‌گیر و باهوش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
احترام برومند در گفت‌وگو با صبا:

سینمای ما به فیلم‌هایی از جنس «آغوش باز» نیاز دارد/ بهروز شعیبی؛ یک کارگردان سخت‌گیر و باهوش

احترام برومند بازیگر «آغوش باز» گفت: سینمای ما به این سبک از فیلم‌های خانوادگی نیاز دارد. البته این به معنی نفی فیلم‌های درام، کمدی و... نیست. حرف من این است که وقتی خانواده رکن اصلی جامعه ما را تشکیل می‌دهد، سینمای ما هم نیازمند تولید و نمایش فیلم‌های اخلاق مدار در حوزه خانواده است، البته به گونه‌ای که برای مخاطب جذاب و دلنشین باشد و او از حضور در سالن سینما سرخورده نشود.

احترام برومند در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره بازی در نقش مهوش در فیلم سینمایی «آغوش باز» که این روزها روی پرده سینماهاست، گفت: قبل از این که پیشنهاد بازی در این فیلم به من برسد، من بیشتر فیلم‌های بهروز شعیبی را دیده بودم و فیلم‌هایش (خصوصا فیلم سینمایی «دهلیز») را بسیار دوست داشتم.

او ادامه داد: وقتی فیلمنامه «آغوش باز» را مطالعه کردم، آن را خیلی دوست داشتم. دلیلش هم خانوادگی بودن این فیلم است. در واقع ما با یک مضمون اجتماعی، خانوادگی- عاشقانه طرف هستیم، گرچه شاید در تیزرها، بیشتر روی جنبه کمدی‌اش تاکید شده اما ۸۰ درصد این فیلم اجتماعی و خانوادگی است و در اساس، تبلور عشق در خانواده محور اصلی آن است.

احترام برومند درباره عشق مهوش و دکتر که یکی از روابط عاشقانه در این فیلم است، گفت: این عشق دست نیافتنی نیست بلکه در واقعیت هم وجود دارد و من خود شاهد بروز چنین احساسات و عشق‌هایی در خانواده‌ها بوده‌ام.

وی درباره بازی درباره نقش مهوش و یک اجرای باورپذیر از بیماری که او با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: پرداختن به بیماری آلزایمر در خانواده‌ها، خیلی پیچیده است و به آسانی نمی‌توان در فیلم‌ها آن را نشان داد به طوری که شاید تنها گوشه‌ای از این بیماری در فیلم‌ها نمود داشته باشد. از سویی نشان دادن آلزایمر به گونه‌ای که برای مخاطب باورپذیر باشد کار آسانی نیست. البته من نمی‌توانم بگویم که این نقش را باورپذیر بازی کرده‌ام یا نه و مخاطبی که فیلم را دیده، باید در این مورد نظر بدهد. بهروز شعیبی به‌زیبایی، به این بیماری پرداخته و آن را به گونه‌ای نشان داده که موجب رقت قلب مخاطب نشود بلکه بیشتر با جنبه عاشقانه آن همراه شود. این نشان دهنده هوش و ذکاوت آقای شعیبی در فیلمسازی است و همین امر، برای من بسیار جذاب و دلنشین بود… عشقی که به پسر خانواده هم سرایت کرده بود گرچه به خاطر مشغله کاری ازآن غافل شده بود. شعیبی به زیبایی عشق نهفته میان زن و شوهر را به تصویر کشیده است، ضمن اینکه در این فیلم متزلزل بودن روابط و چگونگی از بین رفتن عشق‌های توخالی هم به خوبی نشان داده شده است.

این بازیگر و مجری قدیمی افزود: به نظر من سینمای ما به این سبک از فیلم‌های خانوادگی نیاز دارد. البته این به معنی نفی فیلم‌های درام، کمدی و… نیست. حرف من این است که وقتی خانواده رکن اصلی جامعه ما را تشکیل می‌دهد، سینمای ما هم نیازمند تولید و نمایش فیلم‌های اخلاق مدار در حوزه خانواده است، البته به گونه‌ای که برای مخاطب جذاب و دلنشین باشد و او از حضور در سالن سینما سرخورده نشود.

احترام برومند درباره شکل همکاری با کارگردان «آغوش باز» گفت: من از کار کردن با آقای شعیبی و تیمش بسیار خوشحال هستم. آقای شعیبی بسیار سخت‌گیر است و حتما باید آنچه در ذهن دارد، به تصویر کشیده شود. ویژگی دیگر او این است که با تمرین و گفت‌وگو به آنچه می‌خواهد می‌رسد، ضمن آن که او، فضایی را ایجاد کرده بود که بازیگران و فیلمبردار و مابقی عوامل نظرات‌شان را به راحتی به او انتقال می‌دادند و کار با تفاهم به انجام می‌رسید. این فضا بسیار دلنشین بود و نتیجه خوبی هم داشت.

وی در پاسخ به اینکه کدام قسمت از داستان مهوش و همسرش برای شما جذاب بود، تصریح کرد: از داستان مهوش، می‌توانم قسمت‌های قشنگ زیادی را مثال بزنم. مثلا بخشی که مهوش با صدای قلب همسرش خاطرات را به یاد می‌آورد یا تدبیر همسرش برای ورزش کردن مهوش، خیلی دلنشین بود.

احترام برومند درباره اولین همکاری با مهدی هاشمی در یک فیلم سینمایی گفت: من تاکنون با آقای هاشمی کار نکرده بودم، ولی ایشان را از سال ۱۳۴۷ می‌شناسم چون با همسرم زنده‌یاد داود رشیدی کار کرده بود و از گذشته‌های دور با ایشان دوستی خانوادگی داشتیم. آقای هاشمی بسیار خوش‌اخلاق و خوش رفتار است و به من هم در این فیلم، بسیار کمک کرد و این همکاری برایم خوشایند بود، ضمن اینکه در مدت فیلمبرداری، درباره خاطرات گذشته با هم خیلی صحبت کردیم و در کل، همکاری خیلی خوبی بود.

وی درباره اینکه بازی در این فیلم، چه تاثیری در روند کاری شما در آینده خواهد داشت تصریح کرد: حتما تاثیر خوب و مثبتی خواهد داشت، چون در سن و سال ما چنین نقشی خیلی کم پیش می‌آید که به یک بازیگر پیشنهاد شود… من «آغوش باز» را نقطه مثبتی در زندگی حرفه‌ای‌ام می‌دانم.

این بازیگر همچنین درباره فعالیت‌های آتی خود گفت: هم‌اکنون مشغول ایفای نقش در سریال شبکه نمایش خانگی ازازیل (حسن فتحی) هستم و همین روزها کار من تمام می‌شود. یکی دو تا سناریو هم به من پیشنهاد شده که در حال خواندن آنها هستم.

حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی و با حضور هنرمندانه: مهدی هاشمی، احترام برومند و حسن معجونی. بازیگران کودک: هاتف شعیبی و نفس‌ نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سه‌ قصه از سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی که فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند…

تهیه‌کنندگی «آغوش باز» را علی سرتیپی به عهده دارد و فیلمنامه آن را مهرداد کوروش‌نیا و محمدسجاد نجفی به‌طور مشترک نوشته‌اند.

مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰