به گزارش صبا، در این نشست که با حضور جمعی از خبرنگاران نوجوان برگزار شد لیلی مجتهدیراد گفت: برای تولید فیلم «رویای پفکی» از سه تکنیک، انسان، عروسک و انیمیشن استفاده شد و هدف از تولید این اثر به رخ کشیدن تکنیک اجرایی نبود بلکه ما تلاش خود را کردیم تا به بچهها بگوییم با امکانات محدود هم میتوان خلاق بود.
او درباره استفاده از تکنیک صحنه دیجیتال و سه بعدی صحنهای افزود: ما برای تولید عروسکهای این فیلم از تکنیک دستکشی و باتومی استفاده کردیم. همچنین برای ساخت سایر لوازم صحنه و دکور، از مواد بازیافتی بهره بردیم.
این کارگردان ادامه داد: ما پفک و چیپس را بهانهای قرار دادیم تا به کودکان و نوجوانان بگوییم با دست خالی هم میتوان خلاق بود.
مجتهدیراد در پاسخ به پرسش مطرح شده مبنی بر هدف خود از ساخت چنین اثری برای نسل دهه ۸۰ و ۹۰ که امروزه با انواع تکنولوژی و هوش مصنوعی در ارتباط هستند، اظهار داشت: ما خودمان پدر و مادر کودکی ۸ ساله هستیم. دغدغهها و توانمندیهای شما را درک میکنیم. اما در تولید این فیلم تلاش کردیم تا نقد کوچکی هم به آموزش و پرورش داشته باشیم و به آنها یادآور شویم که برای تربیت بچهها مقوله پرورش از آموزش مهمتر است زیرا با پرورش میتوانیم بچهها را برای زندگی و آینده آماده کنیم و شخصیت آنها را از کودکی شکل بدهیم.
همچنین مهدی رجبی دیگر کارگردان «رویای پفکی» در بخشی از سخنانش در این نشست گفت: برای تولید این اثر ما یک گروه چهار پنج نفره بودیم که هر کدام چند مسئولیت برعهده داشتیم و هدف ما از این اتفاق، تولید محتوا با حداقل امکانات موجود بود. از همین رو از جلوههای ویژهای که بچهها انتظار داشتند در این اثر ببینند خبری نبود.
در این نشست، صدیقه صحت تهیهکننده «رویای پفکی» گفت: این اولین فیلم این دو کارگردان جوان است که با امکانات محدود و در واقع پول قلک آنها تولید شده اما پیامهای ارزشمند و گرانقیمتی را برای کودکان نوجوانان و حتی والدین آنها به همراه دارد که نباید آنها را نادیده گرفت.
There are no comments yet