دیوارنگاره؛ در جایگاه یک رسانه / «مخاطب خاص دیوارنگاره‌های میدان فلسطین؛ رژیم صهیونیستی است!» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۸
سعید مجدی نسب در گفت‌وگو با صبا:

دیوارنگاره؛ در جایگاه یک رسانه / «مخاطب خاص دیوارنگاره‌های میدان فلسطین؛ رژیم صهیونیستی است!»

سعید مجدی نسب، مسئول تبلیغات محیطی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مخاطب خاص دیوارنگاره میدان فلسطین، رژیم صهیونیستی است؛ به همین دلیل خیلی مواقع پیام ما به زبان عبری است که در پاسخ به عملیات روانی، عملکردها و تهدیدات آنها، دیوارنگاره طراحی می‌شود.

سعید مجدی نسب، مسئول تبلیغات محیطی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی صبا، درباره روند شکل‌گیری ایده‌های دیوارنگاره‌های میدان فلسطین و میدان انقلاب گفت: در دیوارنگاره‌های میدان فلسطین و میدان انقلاب علاوه بر مناسبت‌های مختلفی همچون محرم، اربعین، ماه رمضان، شب یلدا و… نسبت به اتفاقات روز حتما واکنش نشان می‌دهیم. برای مثال در حوادث منطقه و شهادت فرماندهان مقاومت و حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی واکنش سریع داشتیم و در عرض ۱۲ ساعت دیوارنگاره جدید طراحی و نصب و اکران شد.
وی با تاکید بر اینکه دیوارنگاره میدان فلسطین، دیوارنگاره تخصصی حوزه فلسطین و مقاومت است، خاطرنشان کرد: مخاطب خاص دیوارنگاره میدان فلسطین، رژیم صهیونیستی است، به همین دلیل خیلی مواقع پیام ما به زبان عبری است که در پاسخ به عملیات روانی، عملکردها و تهدیدات آنها، دیوارنگاره طراحی می شود و برای هر دیوارنگاره، ایده‌های طراحان و اتاق فکر سازمان تبلیغات اسلامی لحاظ می‌شود، ضمن اینکه اعضای این کارگروه از شهرهای مختلف ایران هستند و از ظرفیت نخبگان همه شهرها در زمینه تولید محتوا، گرافیک و اجرا استفاده می‌کنیم؛ برای مثال در دیوارنگاره‌ای که اخیرا رونمایی شد هنرمندان استان یزد، لرستان و قزوین و … با ما همکاری داشتند.
این هنرمند درباره این کارگروه گفت: این دیوارنگاره‌ها شامل یک اتاق فکر اصلی است که ایده و خط کلی را ارائه می‌دهد.
سعید مجدی نسب درباره محتوای دیوارنگاره میدان انقلاب گفت: دیوارنگاره میدان انقلاب علاوه بر موضوعات سیاسی، موضوعات اجتماعی، فرهنگی و انتقادی را نیز شامل می‌شود؛ مثلا برای موضوع خودرو، مسئولان را مورد خطاب قرار دادیم که چرا مانند صنعت موشکی، صنعت خودروسازیمان قوی نیست؟
مجدی‌نسب در ادامه افزود: در طراحی این دیوارنگاره‌ها گاهی ابتدا شعار مشخص می‌شود و دیوارنگاره بر اساس شعار طراحی می‌شود و گاه ابتدا طرح تولید می‌شود و بعد شعر یا شعار آن را انتخاب می‌کنیم.

نگاه ما به دیوارنگاره‌ها به مثابه یک رسانه است/ ایجاد موج در داخل و خارج/ مخاطبان منتظر پاسخ ما روی دیوارنگاره‌ها هستند

مجدی‌نسب افزود: نگاه ما به دیوارنگاره‌ها به مثابه یک رسانه است که در داخل یا خارج از کشور موج ایجاد می‌کند و مخاطبان آن منتظر پاسخ ما روی دیوارنگاره‌ها هستند.
وی درباره اینکه غالبا این دیوارنگاره‌ها از ایده تا اجرا چقدر زمان می‌برد؟ خاطر نشان کرد: یک دیوارنگاره به طور معمول از زمان تشکیل اتاق فکر برای تولید محتوا تا اجرای آن حدود ۲-۳ هفته زمان می‌برد ولی در واکنش‌های سریع، زمان برای ایده و اجرا بسیار کم بوده، به طوری که ما زمان کمتر از چهارده ساعت نیز داشته‌ایم.

او ادامه داد: برای مثال در دیوارنگاره میدان انقلاب رکورد شکسته شد و ساعت ۹ شب که خبر عملیات سپاه به اسرائیل پخش شد کار تولید دیوانگاره شروع شد و ساعت ۱۳ روز بعد دیوارنگاره اکران شد! این در حالی است که فقط برای چاپ دیوارنگاره‌ها حدود ۱۲ ساعت زمان لازم است، ولی همه مراحل این دیوارنگاره در ۱۴ ساعت اتفاق افتاد و دیوارنگاره میدان فلسطین در مدت سه ساعت نصب شد؛ یعنی از ساعت ۹ شب که خبر پخش شد، ساعت ۱۲ همان شب دیوارنگاره جدید نصب شد و این کار جز با همکاری صددرصدی هنرمندان و دست‌اندرکاران این امر امکان‌پذیر نیست و چون همه از اهمیت این دیوارنگاره‌ها مطلع هستند، با تمام توان در تولید این دیوارنگاره‌ها همکاری می‌کنند.

در دیوارنگاره‌ها با طراحان نخبه ایران کار کرده‌ایم

مجدی‌نسب درباره چشم انداز این دیوارنگاره‌ها در بعد طراحی گفت: ما در این دیوارنگاره‌ها با طراحان نخبه ایران کار کرده‌ایم و از تمام تکنیک‌های اجرایی نیز در طراحی این دیوانگاره‌ها استفاده کرده‌ایم؛ از تصویرسازی تا فتومونتاژ و تصویربرداری رئال و اجرای سه‌بعدی تا هوش مصنوعی در این دیوانگاره‌ها استفاده کردیم.
وی در پایان گفت: ما مشتاق به همکاری با همه نخبگان هستیم و همه افراد متخصص از ایده تا تولید محتوا می‌توانند به ما کمک کنند و در این مسیر، از حضور آنها استقبال می کنیم.

مهدیه مالکی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    86/444/224/500
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • زودپز
    ۵۴/۶۴۷/۰۶۱/۵۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • مفت بر
    20/561/320/600
  • ببعی قهرمان
    19/330/267/000
  • قلب رقه
    11/568/752/500
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    9/366/693/500
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۲۴۹/۲۵۷/۵۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۳۴/۵۰۵/۰۰۰