«جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» فرصتی کم‌نظیر برای معرفی ایران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵

«جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» فرصتی کم‌نظیر برای معرفی ایران است

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه و استان عنوان کرد.

به گزارش صبا، «جواد قارایی» عضو شورای سیاستگذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی درباره اهداف کلیدی جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: یادم است یکبار پیشنهادی به آقای دارابی دادم درباره اینکه بهتر است وقتی می خواهیم به افراد برگزیده هدیه ای بدهیم در کنار سکه، کمک هزینه مناسبی از همان استان را برایشان در نظر بگیریم که این کمک هزینه نقدی نباشد. برای مثال بگوییم هزینه تولید یک مستند از این استان با ما یا هزینه عکاسی از این استان با ما یا هزینه تولید پادکست و برنامه رادیویی به عهده ما و این جایزه را در کنار جایزه نقدی به آنها بدهیم که هم در آنها ایجاد انگیزه می کند و هم اینکه محتوایی تولید کردیم.

او در ادامه درباره اینکه این جشنواره چه تاثیری روی جامعه و مردم دارد؟ گفت: این موضوع باعث شناخت هر جه بیشتر جامعه و دیکر مناطق می شود. ما دو برنامه داریم اینکه در همان استان میزبان چقدر می توانیم تاثیر گذار باشیم و نکته بعدی این است که در مناطق دیگر چطور تاثیر گذاری داشتیم. چراکه از استان های دیگر تولیداتی خواهیم داشت و اینکه ما این ها را به نمایش گذاشته و درباره آنها اطلاع رسانی کنیم مردم بیشتری از دارایی های هر استانی باخبر می شوند.

این مستندساز در پاسخ به این سوال که نیازهای اصلی جشنواره برای موفقیت دوره های بعدی چیست؟ گفت: مهم ترین موضوع در جشنواره ها اعتبار آن جشنواره است. بخش مهمی از اعتبار جشنواره جایزه آن است و باید جایزه ها آنقدر خوب باشد که هنرمندان راغب باشند به شرکت در این جشنواره و به این فکر رقابت خوب و تنگاتنگ باشند. اما اگر جوایز کم باشد، هر چقدر هم اعتبار جشنواره خوب باشد و در پایان جشنواره باعث این نشود که اتفاق خوبی در زندگی حرفه ای شرکت کنندگان بیفتد، این جشنواره نمی تواند خیلی موفق باشد. از سویی هم همان نکته ای که قبل تر گفتم و آن هم اینکه حتما کمک هزینه خوب برای ایجاد انگیزه در هنرمندان لازم است.

قارایی درباره اینکه با توجه به میراث فرهنگی اصیل و قدمت تاریخی ایران چه اقداماتی برای حفظ اصالت آثار در این جشنواره انجام شده است؟ گفت: برای حفظ اصالت آثار هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است اما از المان های مهم ما این است که حتما به آثار تاریخی فرهنگی مردم شناسی و طبیعی کشورمان به صنعت گردشگری بپردازد و باعث شود که نگاه بینندگان و گوش شنوندگان و اندیشه اندیشمندانی که مخاطبین ما هستند توجهشان به سمت آن استان و جاذبه به خصوص جلب شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰