داوران آثار بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۸
همزمان با برگزاری جشنواره چهل و یکم؛

داوران آثار بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند

در چهارمین روز از برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران داوران آثار بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ آثار بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد را هیاتی متشکل از مسعود مددی، احمدرضا معتمدی، مایا کاستا، شادیا خلید، آنتونی انتی، ای.‌آر.رحمان و اکاترینا یاکوولوا داوری می‌کنند.

مسعود مددی کارگردان و نویسنده، مدرس سینما در دانشگاه هنر و سوره، عضو دپارتمان فیلمسازی معاونت آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران، عضو شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، عضو کانون مدرسان خانه سینما، عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره شهر، عضو هیات انتخاب آثار داستانی و عضو هیات انتخاب و داوری اثار تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران در دوره‌های پیشین و… بوده است. ساخت چند فیلم‌کوتاه داستانی و مستند از جمله فیلم کوتاه «روی آسفالت داغ»، «حریم» و «صورتک»، نویسنده و کارگردان فیلم‌های بلند داستانی «فراموشی» و «گیتا» از جمله فعالیت‌های اوست.

احمدرضا معتمدی دارای دکترای فلسفه هنر دانشیار دانشگاه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینماست. او بنیان‌گذار فلسفه فیلم در ایران است و سابقه ۴۳ سال تدریس فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، فلسفه هنر، فلسفه فیلم، تاریخ سینما و نقد فیلم و تربیت صدها دانشجو و فیلمساز را در کارنامه علمی و سینمایی خود دارد. از جمله فیلم‌های بلند سینمایی او می‌توان به «سوءتفاهم»، «راه‌رفتن روی سیم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» و… اشاره کرد که علاوه‌بر نامزدی و کسب چند سیمرغ بلورین از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جوایز بین‌المللی متعدد و معتبری را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است.

ای.‌آر. رحمان هندوستانی یکی از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان و آهنگ‌سازان فیلم در جهان و برنده دو جایزه اسکار، دو جایزه گرمی، یک جایزه بفتا، یک گلدن گلوب و ده‌ها جوایز معتبر جهانی دیگر است. وی تاکنون برای بیش از ۱۵۰ فیلم به زبان‌های مختلف آهنگ‌سازی کرده است. فروش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های موسیقی او، رحمان را به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در جهان تبدیل کرده است. او در ساخت موسیقی متن فیلم «محمد رسول الله(ص)» با مجید مجیدی همکاری داشت و آهنگسازی فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» از مطرح‌ترین‌ تجربه‌های او محسوب می‌شود. «باج»، «پسرها»، «پله»، «راک استار» و… تعدادی دیگر از آثاری است که این هنرمند ساخت موسیقی آن‌ها را برعهده داشته است.

مایا کاستا فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی است. او در حال حاضر به‌عنوان سرپرست نویسندگان، مشغول طراحی و توسعه طرح فیلمنامه‌‌های سینمایی و تلویزیونی در پروژه‌های مختلف است. پروژه‌های در حال انجام او ژانرهای مختلفی را دربرمی‌گیرد، از جمله سریال تریلر سیاسی «مشاوران» برای ZDF در آلمان، فیلم سینمایی «پرونده ای.‌ای» بر اساس رمانی از اولگا توکارچوک برنده جایزه نوبل و سریال علمی-تخیلی «مانگاتا» بر اساس همان فیلم کوتاه است. در کنار فعالیت‌های فیلمسازی، کاستا از سال ۲۰۰۸ به‌عنوان عضو هیات داوران با جشنواره‌های بین‌المللی مختلف فیلم همکاری داشته است.

شادیا خلید منتقد فیلم، فیلمنامه‌نویس و محقق علوم سینمایی بنگلادشی با بیش از ۱۲ سال تجربه در صنعت فیلم است. در کنار نقد، شادیا به طور فعال به‌عنوان مشاور در توسعه فیلمنامه و فعالیت‌های آموزشی سینما مشغول است و با جشنواره‌های مهمی چون لوکارنو و داکا همکاری کرده و به عنوان داور فیپرشی در جشنواره‌های معتبری نظیر کن، داکا و کرالا حضور داشته است. او در برگزاری رویداد فیلمنامه‌نویسی «غرب با شرق» به‌عنوان بخشی از جشنواره بین‌المللی فیلم داکا، نقش محوری دارد. مشارکت در «مشاوره درهای باز جشنواره لوکارنو» و «سازندگان رسانه جهانی» در لس‌آنجلس، از همکاری‌های بین‌فرهنگی اوست.

آنتونی انتی فیلمساز غنایی، دانش‌آموخته رشته فیلم از دانشگاه بروکسل است. او با فیلم کوتاه «شب بخیر» در بیش از ۲۰۰ جشنواره جهانی حضور داشته است و این اثر او در فهرست اولیه اسکار ۹۳ قرار گرفت. این فیلم بیش از ۱۰۰ جایزه از جمله جایزه بزرگ جشنواره کلرمونت فراند ۲۰۲۰ را کسب کرده است. انتی تجربه کارگردانی سریال‌های تلویزیونی، تبلیغات و موزیک ویدیو را در کارنامه دارد. وی اکنون مشغول ساخت اولین فیلم بلند خود با عنوان «کارت‌پستال» و سریال «کلمانسو» است. «کارت‌پستال» جایزه دوم آکادمی فیلم سام اشپیگل را برد و «کلمانسو» در بخش سریال‌های تورینو برگزیده شد. در سال ۲۰۲۲، انتی به دلیل تأثیرگذاری در هنر و سینما، در لیست ۳۰ هنرمند نوظهور زیر ۳۰ سال فوربس اروپا قرار گرفت.

اکاترینا یاکوولوا فارغ‌التحصیل دانشکده فیلمنامه‌نویسی و مطالعات فیلم دانشگاه سینمایی مسکو (VGIK) است. تولید بیش از ۱۵۰۰ فیلم مستند به‌عنوان «مدیر شبکه مستند راشاتودی»، رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زمان قهرمانان ما» با نمایش فیلم‌های برگزیده در ۱۸ کشور جهان، عضو شورای کارشناسی وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه برای انتخاب پروژه‌های فیلم غیرداستانی ملی و کسب ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی از جشنواره‌های جهانی، از جمله فعالیت‌ها و افتخارات اوست.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰