نشست رسانه‌ای بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد/همدان مرکز تمدن | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
۶ روز مانده به جشنواره؛

نشست رسانه‌ای بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد/همدان مرکز تمدن

نشست رسانه‌ای بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تالار هنر تهران،با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی «حمید نیلی» ،شهردار استان همدان «سید مسعود حسینی» و «مسعود ویژه» مدیریت اداره ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا ،نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح روز یکشنبه ۶ آبان ماه در تالار هنر با حضور حمید نیلی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره، سید مسعود حسینی شهردار استان همدان ، مسعود ویژه مدیرکل اداره ارشاد استان همدان برگزار شد.

در ابتدای نشست مجری برنامه ضمن خوش آمدگویی شهادت ۴ تن از اعضای ارتش را تسلیت گفته و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کرد.

سپس حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی در این برنامه گفت: لازم می‌دانم یاد و خاطره شهدای مقاوت را زنده نگاه داشته و برای شادی روحشان صلوات بفرستیم. جشنواره بیست و‌نهم به ایستگاه نهایی نزدیک می‌شود ، حضور این جشنواره در شهر همدان تلاشی است از همه دوستانی که کمک کردند و این اتفاق در شهر جذاب و زیبای همدان در مرحله پایانی است، جا دارد از دکتر صوفی و‌ دکتر حاجی بابایی که شاید این جشنواره پا نمی‌گرفت، تلاش فراوانی کردند، تشکر ویژه داشته باشم.

او‌ ادامه‌ داد: حوزه تئاتر در حوزه کودک ابزاری برای آموزش و پرورش بوده و‌ در بطن آن نهادینه می‌شود، در ابتدای حضورم در عرصه نمایش جشنواره‌های این حوزه در شرف وقوع بود و بسیار خرسندم که کل هنرهای نمایشی با وجود اتفاق ناگوار (شهادت رییس جمهور و هیات همراهشان) توقف در کار جشنواره‌ها ایجاد نکردیم.

وی افزود: توجه به حوزه آموزش یکی از نکاتی است که در این جشنواره قابل ارائه است، کودک و‌نوجوان جزو مخاطبان در حوزه امید‌ محسوب می‌شود و با توجه به اینکه نگاه رهبر انقلاب نیز به امید افرینی است این جشنواره می‌تواند این نگاه را به ثمر برساند.

نیلی همچنین گفت: به نظر من حضور نهاد شهرداری برای جذابیت بیشتر جشنواره‌هاست ، ما در جشنواره‌های مختلف که در حوزه نمایشی داریم یکی از دغدغه ها که داشتیم این بود که باید در این زمینه به یک ساماندهی درست برسیم و یکی از نهادهایی که می‌‌تواند کمک شایانی کند شهرداری است. مجددا از کمک های شهردار که به تسریع بیشتر کارها کمک زیادی کردند تشکر می‌کنم، همچنین حضور اصحاب رسانه نیز به دیده شدن بیشتر جشنواره کمک شایانی خواهد کرد.

پس از سخنان مدیر کل هنرهای نمایشی،«سید مسعود حسینی» شهردار استان همدان به عنوان دومین سخنران گفت: در ابتدا عرض ادبی می‌کنیم از خطه‌ای که قرار است در آن بیست و نهمین دوره در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شود و بیست و دومین دوره‌ای که در میزبان این بزرگواران در این استان هستیم.

او‌ ادامه داد: ما همدان را به نمادهایش می‌شناسیم و نمادهای علمی چون بوعلی سینا و یا فرهنگی چون میرزاده عشقی و… ما در شهری تاریخی میزبان هنرمندان هستیم که پویایی لازم را داراست ، شهری که با قدمتی ثابت شده که این قدمت به ۳۰۰۰ سال می‌رسد،پایه تاریخ و تمدن همدان است،همدان مرکز علم،دین،جهاد،هنر و مرکز همه‌ی ارزش‌های جهان است. در برگزاری این جشنواره با اجرای برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان این فرهنگ از پایه‌ در کودکان و نوجوانان ما نمود می‌یابد، ما تلاش کردیم در عرصه‌ هنرهای نمایشی که جایگاه و ارزش ویژه‌ی خود را داراست هرآنچه از ما ساخته است را تقدیم کنیم.

وی افزود: مدیرکل ارشاد استان تلاش و‌ زحمات زیادی را متحمل شده تا دستگاه‌ها در خدمت جشنواره باشند، همچنین دبیرخانه دائمی جشنواره که در مجموعه‌ فرهنگی عین‌القضات واقع شده است ، امیدوارم جشنواره به بهترین شکل ممکن پیش برود و برگزار شود.

«مسعود ویژه» سومین سخنران برنامه و مدیر اداره کل ارشاد استان همدان نیز در این نشست گفت: سخنان مهم را دوستان بیان کردند،من به چند نکته‌ی کوتاه بسنده می‌کنم. وقتی که ما به یکی از متمدن‌ترین استان‌های ایران یعنی همدان می رسیم با مستنداتی روبه‌رو می‌شویم که حاکی از وجود آیین‌های نمایشی در چند صدسال پیش وجود داشته و این جزوه میراث کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود.

او‌ ادامه داد: به نظر این حقیر شاید اهمیت این فستیوال را بتوان در چند نکته خلاصه کرد، یکی از تمایزهای چشمگیر میزان درگیری افراد در جشنواره‌های دیگری هست که در مقایسه با دیگر برنامه‌ها می‌توان گفت به اندازه‌ جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان نبوده و با توجه به آمار ارائه شده در سال قبل حاکی نشان از درگیری بیش از ۱۰۰ هزارنفر در جریان جشنواره است، تمامی امکانات در نظر گرفته شده در جشنواره سبب شده است تا خیل بیشتری از افراد درگیر این جشنواره باشند.

امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره هم طی سخنانی کوتاه گفت: برگزاری جشنواره کار بسیار سختی است علی الخصوص در راستای بحث هماهنگی و جذب بودجه از نهادها و ارگان‌های مختلف برای مدیران جشنواره، امیدواریم که پس از جشنواره با انرژی خوبی که از کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود خستگی حاصل از جشنواره رفع شود.

او ادامه داد: با توجه به شعار جشنواره «تئاتر و گفتگوی بدون مرز» ، ما تلاش کردیم تا در راستای این شعار پیش برود.

ادامه نشست خبری به پرسش و‌‌ پاسخ خبرنگاران اختصاص پیدا کرد.

علی حیدری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰