تمرکز اصلی زین‌العابدین بر ارتقای کیفیت تولیدات فرهنگی بود/ ارتقا شاخصه‌های فرهنگی در سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶
شهرام گیل‌آبادی در گفتگو با صبا:

تمرکز اصلی زین‌العابدین بر ارتقای کیفیت تولیدات فرهنگی بود/ ارتقا شاخصه‌های فرهنگی در سینما

شهرام گیل‌آبادی، مجید زین‌العابدین را نسلی موفق از تلویزیون دانست که با تجربه، تخصص و ارتباطات قوی با سینما، شاخصه‌های فیلم فرهنگی را در سینما گسترش داد.

 

مهدیه مالکی/ روزنامه صبا: شهرام گیل آبادی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده درباره عملکرد مجید زین‌العابدین در بنیاد فارابی گفت: مدیران فرهنگی افرادی فاقد وابستگی جناحی و گروهی و دارای اندیشه‌های ملی و کشوری هستند که این اندیشه می‌تواند در ارتباطات و پیشبرد اهداف عالی کشور توسعه ایجاد کند به همین علت شخصیتی مانند مجید زین العابدین که دارای ادب، اخلاق و متانت و تخصص است، زمانی که وارد مجموعه‌هایی با وابستگی‌های گروهی می‌شوند، کارخودش را انجام می‌دهند و اهداف عالی کشور برای ایشان بر هر وابستگی گروهی ارجح است.

وی با اشاره به اینکه مجید زین‌العابدین به فرهنگی بودن شهره بود تصریح کرد: عملکرد ایشان براساس شاخصه‌های ملی بود، گرچه برای ارزیابی دوره مدیریت طی یک سال و نیم نمی‌توان به عملکرد روشنی دست یافت ولی می توان به شاخص‌هایی توجه کرد که آن فرد را از مدیریت‌های دیگر جدا می کند همچون مردم داری، تخصص گرایی که شاخصه‌های مدیران فرهنگی است که در مدیریت آقای زین العابدین نیز وجود دارد.

شهرام گیل‌آبادی تاکید کرد: تولید فیلم یک فرایند طولانی است ولی آقای زین‌العابدین درحد توان و با زمانی که داشتند برای استیلای فضای فرهنگی در تولید فیلم‌ها تلاش کردند و برنامه ریزی بلند مدتی که در این حوزه داشتند می‌توانست در چهره سینما تاثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه منتقد شرایط قبلی وزارت فرهنگ است، تاکید کرد: وزارت فرهنگی که با اندیشه دینی و اسلامی در راس کار قرار گرفت، دارای تولیدات شایسته و منطبق با این اندیشه نبود و به نوعی فیلم‌های سبک را ترویج کرد که این عملکرد به دلیل رویکرد تکثرگرایی و افزایش سطح فروش فیلم‌ها صورت گرفت و ساخت چنین فیلم‌های موجب شد سینمای فرهنگی جایگاه خود را از دست بدهد ولی مدیری همچون مجید زین‌العابدین با زاویه دید فرهنگی برای بقا، رشد و تعالی سینمای فرهنگی تلاش کرد تا بخشی از اکران به سینمای فرهنگی تعلق گیرد.

گیل آبادی با اشاره به اینکه مجید زین‌العابدین در جهت گیری فرهنگی سینما بسیار موثر بود گفت: توجه به سینمای ملی در دستور کاری ایشان بود و با توجه به گفت‌وگوها و نحوه مدیریت ایشان در تلویزیون امیدی بود برای تغییر روند حاکم بر سینما که سینمای فرهنگی را به محاق برده بود.

وی تصریح کرد: مجید زین‌العابدین از نسل موفق تلویزیون بودند که با تخصص، تجربه و ارتباطات خوبی که با اهالی سینما داشت و با شناخت هنر دراماتیک موجب اشاعه شاخصه‌های فیلم فرهنگی در سینما شد.

گیل‌آبادی تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های مهم هنر ایجاد شبکه ارتباطات هنری و انسانی است که مجید زین‌العابدین با توجه به مودت، دوستی، حلم و بردباری و ارزش گذاری به اهالی هنر، گفت‌وگوی سازنده‌ای بین اهالی سینما برقرار کرد و حیف است که ارزش‌های فرهنگی مدیران در فرایند سیاسی پیوند بزنیم و حیف است مدیرانی که سرمایه‌های انسانی کشور هستند با تغییر نگاه‌های قشری و سیاسی جابه جا کنیم. مجید زین‌العابدین با توجه به شایستگی‌هایش کار کرد جدی در سازمان مدیریت فرهنگی کشور دارد چون کشور برای چنین شایستگی‌های فردی سرمایه گذاری کرده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰