سایبرپانک ۲۰۷۷ روی سوییچ ۲ از فناوری DLSS بهره می‌برد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۷:۴۴

سایبرپانک ۲۰۷۷ روی سوییچ ۲ از فناوری DLSS بهره می‌برد

انویدیا از ابتدای ماه تأیید کرده بود که DLSS در سوییچ ۲ حضور دارد.

عرفان بیگی/ صبا؛ پس از هفته‌ها گمانه‌زنی، استودیوی CD Projekt RED بالاخره به‌طور رسمی چیزی را تایید کرد که بسیاری از بازیکنان آن را غیرممکن می‌دانستند.

به گزارش Digital Foundry برای یوروگیمر، این استودیو در پاسخ به سوالی درباره استفاده از DLSS در نسخه سوییچ ۲ بازی Cyberpunk 2077 چنین اظهار داشت:

«ما از نسخه‌ای از DLSS استفاده می‌کنیم که برای سخت‌افزار نینتندو سوییچ ۲ در دسترس است و با هسته‌های Tensor انویدیا کار می‌کند. بازی در هر چهار حالت ممکن از DLSS بهره می‌برد: هم در حالت دستی و هم داک‌شده، با دو حالت مختلف برای عملکرد و کیفیت در هرکدام.»

پس از معرفی سوییچ ۲، انویدیا به‌طور رسمی اعلام کرد که این کنسول از DLSS ، رهگیری پرتو یاRay Tracing و VRR حداقل در حالت دستی پشتیبانی می‌کند. با این حال، همچنان برخی رسانه‌ها و کاربران درباره توانایی سخت‌افزار این کنسول در استفاده از DLSS تردید داشتند.

در ابتدا گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد که نسخه سوییچ ۲ بازی Cyberpunk 2077 در پیش‌نمایش‌های اولیه از DLSS استفاده نمی‌کرد. اما Digital Foundry تأیید کرد که تصاویر رسمی منتشرشده توسط CD Projekt RED به‌وضوح استفاده از DLSS در این نسخه را نشان می‌دهند.

به‌نظر می‌رسد بخش بازاریابی نینتندو آمریکا نیز در ایجاد این سردرگمی بی‌تقصیر نبوده است. در کنار آن، موجی از اطلاعات نادرست درباره قابلیت‌های سوییچ ۲ منتشر شده که برخلاف اطلاعات رسمی اعلام‌شده از سوی نینتندو بوده‌اند.

این اطلاعات نادرست به قدری گسترش یافته‌اند که شاید ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا به‌طور کامل اصلاح شوند، تنها به این دلیل که نینتندو نتوانست از ابتدا با شفاف‌سازی کافی جلوی این موج را بگیرد. در چنین شرایطی، انتشار شایعه و گمانه‌زنی می‌تواند برای جذب مخاطبان مضر باشد، چرا که به‌راحتی می‌تواند به اطلاعات نادرست تبدیل شود.

از سوی دیگر، دلایل دیگری هم وجود دارد که باور کنیم Cyberpunk 2077 روی سوییچ ۲ عملکرد خوبی خواهد داشت. CD Projekt RED مدتی پیش موتور بازی را از RED Engine به Unreal تغییر داد. اپیک گیمز نیز اعلام کرده که سوییچ ۲ از هر دو نسخه Unreal Engine 4 و ۵ پشتیبانی خواهد کرد.

هرچند مشخص نیست که آیا CD Projekt RED صرفاً برای پورت بازی روی سوییچ ۲ اقدام به تعویض موتور کرده یا نه، اما با توجه به مشکلاتی که این استودیو در توسعه نسخه اصلی با RED Engine داشت، این تصمیم شاید منطقی‌ترین گزینه‌ی ممکن برای آن‌ها بوده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها