توضیحی درباره‌ی زبان بازاریابی عجیب نینتندو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۸:۰۶

توضیحی درباره‌ی زبان بازاریابی عجیب نینتندو

نینتندو نمی‌خواهد به سرنوشت پودر لباس‌شویی تاید دچار شود!

یونس بهرامی/صبا؛ وب‌سایت گیم‌اسپات اخیرا در گزارشی با نینتندو درباره‌ی زبان خاصی که این شرکت در تبلیغ محصولاتش استفاده می‌کند صحبت کرده است. منظور از این زبان «عجیب» یعنی کلمات حشوی که نینتندو برعکس سایر شرکت‌ها مدام تکرار می‌کند. مثلا چرا می‌گوید «بازی ماریو» عوض اینکه بگوید «ماریو»؟ چرا «سیستم نینتندو سوییچ ۲» به‌جای «سوییچ ۲»؟

نویسنده‌ی گیم‌اسپات تصور نمی‌کرد نینتندو در این خصوص جوابی بدهد اما بعد از یک هفته مدیر سابق روابط عمومی نینتندو کریستا یانگ که میزبان شویی تحت‌وب به همین نام خودش است درباره‌ی این قضیه توضیح جالبی داد.

او از طریق ایمیل گفت «برای نینتندو الزام قانونی وجود دارد که همیشه درست محصولاتش را نام ببرد. تیم حقوقی و ناظران مالکیت معنوی نینتندو به‌شدت روی این قضیه سخت‌گیرند.»

دلیل دیگرش این است که نینتندو نمی‌خواهد نام محصولاتش بخاطر استعمال بیش‌ازحد دمده شوند: «تیم حقوقی مثلا از Bandaid/بندد مثال می‌زند که نام یک برند است اما اینقدر وارد مکالمه‌ی روزمره شد که مردم این روزها به هر بانداجی می‌گویند بندد. نینتندو دوست ندارد همین بلا سر محصولات خودش هم بیاید برای همین همیشه بادقت نام محصولاتش را تلفظ می‌کند.»

این اولین بار نیست که متوجه سیاست‌های عجیب‌وغریب نینتندو می‌شویم، خصوصا برخوردهای خیلی سختگیرانه‌ای که با هکرها دارد و آنها را از کپی‌خورکردن و ساخت شبیه‌ساز کنسول‌هایشان دور نگه می‌دارد. بااین‌حال، از هر پنج‌ کنسول پرفروش چهارتایش متعلق به محصولات نینتندو است و با اینکه از رقابت‌های داغ روز بر سر نرخ فریم و رزولوشن بازی‌ها به‌نظر به‌دور است اما در این صنعت بسیار موفق بوده. گویا آن وکلا هم خوب از پس کارشان برآمده‌اند و امروز همه حواس‌مان هست اسامی محصولات نینتندو را از همدیگر تفکیک کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


آخرین اخبار

پربازدیدها