نویسنده Clair Obscur: Expedition 33 درباره‌ی آینده‌ی بازی و بازطراحی پروژه صحبت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۳۶

نویسنده Clair Obscur: Expedition 33 درباره‌ی آینده‌ی بازی و بازطراحی پروژه صحبت می‌کند

در گفت‌وگویی تازه با وب‌سایت The Gamer، جنیفر سوِدبرگ-ین، نویسنده‌ی اصلی بازی، اشاره کرده که برنامه‌هایی برای عرضه‌ی DLC در آینده وجود دارد

عرفان بیگی/ صبا؛ استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive با اولین بازی خود یعنی Clair Obscur: Expedition 33، توانست جایگاه قدرتمندی در میان توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی پیدا کند. این عنوان تک‌نفره با استقبال گسترده‌ی بازیکنان و منتقدان روبه‌رو شد و حالا پرسش مهم این است: آینده‌ی این مجموعه به کجا می‌رود؟

در گفت‌وگویی تازه با وب‌سایت The Gamer، جنیفر سوِدبرگ-ین، نویسنده‌ی اصلی بازی، اشاره کرده که برنامه‌هایی برای عرضه‌ی DLC در آینده وجود دارد، اما تمرکز تیم فعلاً بر روی رفع باگ‌ها و بهبود تجربه‌ی کاربری است.

«در حال حاضر واقعاً تمرکزمان بر روی رفع اشکالات فنی است. چنین استقبال قدرتمندی را پیش‌بینی نمی‌کردیم و می‌خواهیم این روند مثبت را ادامه دهیم. وقتی گرد و خاک بخوابد، به DLC فکر خواهیم کرد، اما تا آن زمان کمی فاصله داریم.»

به گفته‌ی او، دنیای بازی از نظر تاریخی بسیار غنی طراحی شده و محتوای بسیاری وجود دارد که می‌تواند دستمایه‌ی بسته‌های گسترش‌دهنده باشد. او اشاره می‌کند که پیش‌زمینه‌ای کامل برای شخصیت‌ها، از جمله گوستاو، نوشته شده و جزئیات چندین نسل از تاریخچه‌ی خانوادگی او نیز در طراحی بازی گنجانده شده است.

«تاریخچه‌ی کاملی از لومیر داریم، برای همه‌ی اکسپدیشن‌ها، دگرگونی‌های اجتماعی، کودتاهای نرم. از آن‌ها به عنوان ماده‌ی خام برای شکل‌دادن به عناصر مختلف جهان استفاده کردیم تا دنیای بازی زنده و شخصیت‌ها واقعی به‌نظر برسند.»

اما چیزی که شاید بسیاری از بازیکنان ندانند این است که Clair Obscur: Expedition 33 در ابتدای مسیر توسعه، پروژه‌ای کاملاً متفاوت بوده است. نسخه‌ی اولیه شامل زامبی، بیگانگان و فضای ویکتوریایی با حال و هوای استیم‌پانک بوده است. اما پس از مشورت با برخی سرمایه‌گذاران، تصمیم به بازطراحی کلی بازی گرفته شد.

«با چند سرمایه‌گذار صحبت کردیم که گفتند: می‌توانید بزرگ‌تر فکر کنید، خودتان را محدود نکنید. اگر هر کاری می‌توانستید انجام دهید، چه می‌نوشتید؟

همانجا بود که گیوم با من تماس گرفت و گفت: بازطراحی. از اول شروع می‌کنیم. و Expedition 33 متولد شد.»

نتیجه‌ی این بازطراحی حالا روبه‌روی ماست؛ بازی‌ای تحسین‌شده که برای بسیاری، نقطه‌ی عطفی در بازی‌های داستان‌محور تک‌نفره محسوب می‌شود. اگر هنوز این عنوان را تجربه نکرده‌اید، وقت آن است که وارد دنیای بی‌نظیر Clair Obscur: Expedition 33 شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها