امیرمهدی نظری/صبا: با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی «MindsEye» که تنها چند روز دیگر است, کارگردان بازی, «لِزلی بنزیز» امروز به «IGN Live» مراجعه کرد تا درباره این بازی جدید اکشن ماجراجویی سوم شخص صحبت کند.
بازی «MindsEye» یک بازی جهان باز نیست و «بنزیز» اشاره کرد: «در یک جهان باز، اغلب دشوار است که داستان را منسجم نگه داشت». سپس به شوخی گفت: «ممکن است عجیب باشد که وقتی باید جهان را نجات دهید، دو روز به بولینگ بازی کردن بروید.» با این حال، او افزود که بازی شامل «سیستم جهان باز از طریق سیستم Build MindsEye» است.
«بنزیز» توضیح داد که یکی از اجزای حیاتی بازی برای او و باقی توسعه دهندگان این بازی، قابلیت افزودن محتوای ساخته کاربران است. او شرح داد: «هنگامی که در حال انجام هر ماموریتی هستید, اگر مکانی روی نقشه را ببینید و دوست داشته باشید، میتوانید بلافاصله شروع به خلق هر چیزی که میخواهید کنید.»
او اظهار داشت که آنها عمدا سیستمی ساده طراحی کرده اند. «ما میخواهیم این سیستم تا حد امکان ساده باشد… تا بتوانید در یک دقیقه و نیم چیزی نسبتا خوب بسازید. این کار قدرت ساخت را به دست بازیکنان میسپارد.» او افزود که رویکرد کلی به «MindsEye» شامل «هدایت آن به سمت افرادی است که میخواهند بازی بسازند.»وقتی از او پرسیدند که چگونه این ساختهها برای دیگر بازیکنان به بهترین شکل انتخاب و ارائه خواهند شد, او توضیح داد: «در زمان عرضه، ما بهترین ها را انتخاب کرده و در منو قرار خواهیم داد.» با این حال، او افزود: «در نهایت، ما میخواهیم بازیکنان خودشان انتخاب کنند که چه می خواهند. ما نمی خواهیم در نهایت نحوه کسب درآمد در بازی یا نحوه بازی کردن را دیکته کنیم.»
ابزار ساخت و سازی که بازیکنان از آن استفاده خواهند کرد، همان ابزاری است که توسط توسعه دهندگان بازی نیز به کار گرفته شده است. «بنزیز» اشاره کرد: «بسیاری از چیزهایی که اکنون میبینید, با استفاده از این ابزار ساخته شدهاند. بسیاری از فضای محیطی… هر چیزی که میتوانستیم با این ابزار بسازیم، ساختیم.» او همچنین اشاره کرد: «در بازی بعدی مان، بیشتر از آن استفاده خواهیم کرد.» در عین حال، او قول داد: «هر ابزاری که ما برای ساخت بازی استفاده میکنیم، به بازیکنان خواهیم داد تا آنها نیز بتوانند از آن استفاده کنند.»
بازی «MindsEye» یک عنوان اکشن ماجراجویی داستان محور با حال و هوای «سایبرپانک ۲۰۷۷» است که توسط استودیوی «Build A Rocket Boy» و به کارگردانی «لزلی بنزیز», تهیه کننده سابق سری «GTA»، در دست توسعه است. این بازی در شهری خیالی به نام «رِد راک» جریان دارد، جایی که هوش مصنوعی، فناوری پیشرفته و فساد بشری دنیا را به آستانه نابودی کشانده است. و شما در نقش «جیکوب دیاز», سرباز سابق با ایمپلنت عصبی مرموز «MindsEye», قرار میگیرد که برای کشف حقیقت خاطرات پراکنده اش وارد ماجراهای خطرناکی میشود. گیم پلی شامل تیراندازی سوم شخص, رانندگی, نبردهای فلشی با انفجارهای بسیار و استفاده از پهپاد برای اسکن و هک دشمنان است. داستان این بازی خطی است و حدود ۱۵ ساعت طول میکشد.