square enix با بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی به ریشه‌های خود بازمی‌گردد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ تیر ۱۴۰۴ ساعت ۲۳:۰۰

square enix با بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی به ریشه‌های خود بازمی‌گردد

احتمالاً همه شما با بازی کوچکی که امسال منتشر شد به‌نام Clair Obscur: Expedition 33 آشنا هستید. این بازی که توسط یک استودیوی جدید توسعه داده شد، آن‌قدر موفق بود که طرفداران در سراسر دنیا بی‌صبرانه منتظر پروژه بعدی این تیم هستند.

عرفان بیگی/صبا؛ نکته جالب اینجاست که این بازی دوباره سبک کلاسیک گیم‌پلی نقش‌آفرینی نوبتی را زنده کرد. موفقیتی در این حد بزرگ واکنش نمی‌ماند و اخیراً اسکوئر انیکس در این باره صحبت کرده است.

اسکوئر انیکس یکی از استودیوهایی است که سابقه‌ای چند دهه‌ای دارد. این استودیو با فرنچایزهای نمادینی مانند فاینال فانتزی ثابت کرده که می‌تواند یک تجربه نقش‌آفرینی قدرتمند ارائه دهد. اما طی سال‌های اخیر شاهد فاصله گرفتن این شرکت از مبارزات نوبتی و گرایش بیشتر به سبک نقش‌آفرینی اکشن بودیم. با این حال، به نظر می‌رسد دوباره تمایل به بازگشت به ریشه‌های این استودیو ایجاد شده است.با تشکر از کاربر Genki در شبکه اجتماعی X، متوجه شدیم که در جلسه سهام‌داران اسکوئر انیکس، یک خبرنگار به موفقیت بازی Clair Obscur: Expedition 33 و مبارزات نوبتی آن اشاره کرده است. در ادامه نیز علاقه خود را برای دیدن بازگشت فرنچایزهایی مانند Dragon Quest و Final Fantasy به این سبک و دوره ابراز کرده است.بر اساس گزارشی که Genki منتشر کرده، اسکوئر انیکس در پاسخ گفته است که آن‌ها از موفقیت Clair Obscur: Expedition 33 آگاه هستند و اعتقاد دارند بازی‌های نقش‌آفرینی فرمان‌محور بخشی از ریشه‌های این شرکت محسوب می‌شوند. آن‌ها تأکید کردند که این سبک همچنان برایشان ارزشمند است و برنامه دارند در آینده چنین بازی‌هایی را ادامه دهند.

البته این که چه بازی‌ها و چه فرنچایزهایی این سبک را دوباره تجربه خواهند کرد، مشخص نیست. فعلاً هیچ نشانه‌ای از تغییر سریع در مسیر فرنچایزهایی که خبرنگار به آن‌ها اشاره کرده وجود ندارد. اما حداقل به نظر می‌رسد که شاهد بازگشت نقش‌آفرینی‌های نوبتی از سوی اسکوئر انیکس خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین اخبار

پربازدیدها