تصویر نوشابه از برنامه‌های صداوسیما حذف می‌شود/ تبلیغ نوشیدن شیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
معاون امور استان‌های صداوسیما خبر داد:

تصویر نوشابه از برنامه‌های صداوسیما حذف می‌شود/ تبلیغ نوشیدن شیر

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما از حذف تصویر نوشابه در همه برنامه‌های صداوسیما و جایگزینی آن با تبلیغ شیر و خوراکی های مفید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما ،مصرف بالای نوشابه را از آسیب‌های جدی در سبد تغذیه جامعه برشمرد و اعلام کرد: تصمیم گرفته شده است در فیلم‌ها و سریال‌ها و سایر برنامه‌های رسانه ملی، مصرف این ماده به طور کلی حذف و در عوض، استفاده از شیر و خوراکی‌های مفید تبلیغ شود.

معاون امور استان‌های صداوسیما در دیدار با مدیر عامل صنایع شیر کشور با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدات ملی و حمایت از اقتصاد کشور، اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نام گذاری شده به این معنا که تمام سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید در راستای رونق تولید ملی و حمایت از تولیدات داخلی تدوین و اجرایی شوند.

وی افزود: صنعت شیر و لبنیات یکی از مهمترین بخش‌ها در کشور به شمار می‌رود زیرا نه تنها به مبحث اقتصاد مربوط است بلکه سلامت جامعه نیز در گرو تغییر اساسی در مصرف لبنیات به خصوص شیر قرار دارد چرا که می‌دانیم سرانه مصرف این ماده ارزشمند در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی است به طوری که در عرصه‌ بین‌المللی، سرانه مصرف شیر به ۱۶۵ لیتر در سال رسیده ولی در کشور ما این رقم حدود ۷۰ لیتر است.

معاون امور استان‌ها با بیان اینکه برای حمایت از صنعت شیر و لبنیات در ایران و به منظور کمک به سلامت جامعه باید به سمت طرح‌های نوین مدیریت پروژه حرکت کنیم عنوان کرد: اصلاح سرانه مصرف شیر در ایران نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح به خصوص از طریق رسانه‌های جمعی است بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: مراکز استانی صدا و سیما پتانسیل بالایی در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه‌های گوناگون از جمله ارائه آموزش‌های لازم پیرامون تغذیه سالم دارند، بنابراین در جشنواره بعدی تولیدات مراکز، بخش ویژه‌ای با موضوع حمایت از صنعت شیر و لبنیات پیش‌بینی شده و تیم مشترکی با حضور کارشناسان رسانه و صنایع لبنی، آثار مرتبط با این موضوع را داوری خواهند کرد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: لازم است موارد تبلیغی و آموزشی برای اصلاح الگوی تغذیه‌ای بیش از گذشته در رسانه ملی تقویت شود.

وی در پایان به اصول اساسی سبک زندگی سالم اشاره کرد و گفت:  یکی از این اصول، تغذیه سالم است، زیرا جامعه‌ای که تک تک مردان و زنان آن جسمی سالم داشته باشند، زمینه پرورش و ارتقا روحی و روانی بیشتر هم خواهد داشت. بنابراین تبلیغات درباره مصرف شیر و لبنیات در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، گامی در راستای تحقق این هدف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۸/۴۰۱/۱۱۷/۰۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۲/۶۸۶/۲۸۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۳/۵۵۶/۱۷۳/۰۰۰
  • استاد
    ۸۸۸/۵۲۵/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۶/۴۵۲/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۲۴۳/۱۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۴۲/۷۲۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۱۸/۹۳۵/۰۰۰