آماده‌سازی محتوای آموزشی برای مقابله با ویروس کرونا در صداوسیما | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱

آماده‌سازی محتوای آموزشی برای مقابله با ویروس کرونا در صداوسیما

تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا در دستور کار صداوسیما قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سیما، با افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی همگام با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دستور کار صداوسیما قرار گرفت و آموزش مهار و شکست این بیماری از طریق رعایت بهداشت فردی مهم ترین موضوعی است که در تمامی برنامه ها بر آن تاکید می شود.

محمدمهدی قاسمی رییس شورای سیاستگذاری سلامت با اشاره به آمادگی این شورا در زمینه بیماری های واگیردار بیان کرد: با توجه به تجربیات گذشته شورای سیاستگذاری در مقابله با انتشار بیماری های واگیردار همچون آنفولانزا در موج اول انتشار این ویروس در چین، تولید اینفوگرافی، موشن و گرافیک های آموزشی، محور برنامه سازی قرار گرفت. به مرور و با انتشار فیلم های کوتاه آموزشی در مراکز تحقیقاتی دنیا این فیلم ها دوبله و به زودی در اختیار شبکه های مختلف قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به دنبال اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود بیماری کرونا در ایران بیش از ده مورد اینفوگرافی، موشن و مجموعه کامل زیرنویس در اختیار شبکه های سیما قرار داده شد. این مطالب شامل راه های خودمراقبتی و ایمن سازی بدن و افزایش بهداشت فردی و اجتماعی است و اکنون از تمامی شبکه ها پخش می شود.

رییس شبکه سلامت سیما تولیدات شبکه سلامت را حاصل تلاش های تیمی مجرب از تامین برنامه شبکه دانست و گفت: همکاران ما بارها و بارها در مقاطع مختلف و پویش های متعدد وزارت بهداشت کارایی خود را به اثبات رسانده بودند. این دوستان همچنان آخرین مطالب آموزشی را به صورت اینفوگرافی و موشن برای پخش از شبکه های صدا و سیما تولید می کنند.

قاسمی همچنین از دوبله و آماده سازی ویدیو کلیپ هایی خبر داد و عنوان کرد: به دنبال شیوع کرونا در جهان مراکز معتبر جهانی انیمیشن های آموزشی تولید کرده اند، همکاران ما تعدادی از فیلم های معتبر را دوبله کرده تا در اختیار شبکه ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از جمله این فیلم ها و انیمیشن ها می توان به «۱۱ مورد غلط های رایج در بین مردم»، «آنچه باید در مورد ویروس کرونا بدانیم»، «علل و علائم، تشخیص و درمان و آسیب شناسی بیماری کرونا»، «چکار کنیم که به کرونا مبتلا نشویم» و «اگر در خانواده فردی دچار کرونا یا سرماخوردگی شد چه کار کنیم» اشاره کنیم.

مدیر شبکه سلامت در ادامه از برنامه های مختلف این شبکه نیز یاد کرد و گفت: با شیوع بیماری در کشور و اعلام وزارت بهداشت برنامه های زنده شبکه دست به کار شدند و به صورت مستمر به این موضوع پرداخته اند و خود شبکه سلامت نیز از روز پنج شنبه هفته گذشته پیشگام بود.

قاسمی از برنامه «مثبت سلامت» به عنوان ام سی شبکه سلامت نام برد و گفت: این برنامه در هر قسمت خود با یکی از مسئولان و پزشکان مجرب در رشته های گوناگون گفتگو می کند و ابعاد مختلف این بحران را از دیدگاه متخصصان امر بررسی می کند. به عنوان مثال در گفتگو با روانشناسان استرس و وحشت زدگی مردم را به بحث می گذارد و یا در تماس با متخصص تغذیه مطالب همرسانی شده در شبکه های اجتماعی را بررسی می کند.

وی از ارتباط پی در پی «مثبت سلامت» با مسئولان و مدیران وزارت بهداشت مطرح کرد: در این برنامه به تکرار با مدیر روابط عمومی و سایر مدیران ارشد این وزارت خانه در تماس بوده ایم و آخرین اطلاعات و آمار را جویا شدیم، همچنین به عنوان رسانه ملی مطالبات و سوالات مردم پیگیری می شود.

مدیر شبکه سلامت همچنین از انتشار اخبار، اطلاعات و آموزش های موثر در برنامه های دیگر همچون «ضربان»، «ایران فعال»، «صبح عالی» یاد کرد و گفت: «دوربین سلامت» نیز در گزارش‌های متعدد مطالبات مردم و شهروندان را پیگیری کرده و پاسخ مسئولان را به تصویر می کشد.

قاسمی با اعلام حمایت و تبلیغ پویش ملی «#کرونا را شکست_می دهیم» در رسانه ادامه داد: بخش های مختلف خبری تلویزیون، بسته های ویژه ای با همین عنوان طراحی شده است و به رسالت آگاهی بخشی، روشنگری و رفع نگرانی های مخاطبان می پردازد.

وی با اشاره به تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای سیاستگذاری سلامت با حضور نمایندگان بخش های مختلف سازمان صداوسیما تصریح کرد: با هدف ایجاد تمایل در مردم برای ماندن در منازل این شورا از شبکه ها خواسته است تا کنداکتوری متنوع طراحی و با پخش برنامه های سرگرم کننده و مفرح بازتولید فضایی شاد و دور از استرس را برای بینندگان فراهم کنند.

مدیر شبکه سلامت در پایان بر حفظ آرامش روانی جامعه و مقابله با استرس در این شرایط تاکید و اظهار کرد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف از مهمترین موضوعاتی است که صداوسیما بر آن پایبند بوده و تلاش می کند تا در تعامل نزدیک با وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد مربوطه با این بحران جهانی به شیوه ای صحیح برخورد کند. 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰