ابلاغ سیاست‌های کرونایی معاونت استان‌های صداوسیما در نوروز ۹۹ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

ابلاغ سیاست‌های کرونایی معاونت استان‌های صداوسیما در نوروز ۹۹

معاون امور استان‌های رسانه ملی، دستورالعمل ویژه نوروزی صدا و سیمای مراکز استان‌ها را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان های صدا وسیما در نامه‌ای به مدیران کل مراکز استانی دستورالعمل برنامه‌سازی و پخش ویژه نوروز ۹۹ را ابلاغ کرد.

وی در این نامه ضمن تشکر از زحمات و مجاهدت‌های مدیران، معاونان، تهیه‌کنندگان، برنامه‌سازان، مجریان، گزارشگران و نیز همه کارکنان حوزه‌های پیام، فنی، پشتیبانی و ستادی در مراکز بابت اقدامات و عملکرد سال ۹۸ آورده است: سالی که آخرین روزهای آن را پشت سر می‌گذاریم مملو از حوادث و رخدادهای مختلف بود، از سیل ویرانگر در فروردین ماه در بسیاری از نقاط کشور، زلزله، حوادث آبان ماه، شهادت سردار صلح، امنیت و مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهادت جمعی از تشییع کنندگان در کرمان و بالاخره شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه هواپیمای اوکراینی که در نهایت با «ویروس کرونا» در هفته‌های پایانی سال توأم شد و جمعی از هموطنان عزیزمان را مبتلاء و تعدادی نیز جان باختند البته روی دیگر این حوادث غم‌انگیز، اتفاقات و رخدادهای شیرین و بزرگی بود که ملت عزیز ایران افتخارآفرین آن بودند که از آن جمله می‌توان به حضور بی نظیر و چند ده میلیونی در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهیدان، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند ۹۸ اشاره کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان کرده است: صدا و سیما و بطور اخص مراکز و شبکه‌های استانی در همه این حوادث، تحولات و رخدادها که با اشک و لبخند و غم و شادی همراه بود در خط مقدم نقش آفرینی کردند و اینجانب بر این باورم که حجم مسئولیت‌ها، کارها و برنامه‌سازی‌هایی که در سال جاری شبکه‌های استانی برعهده داشته‌اند در طول سالیان اخیر کم نظیر بوده است و از این حیث مراتب قدردانی، تشکر و سپاس خود را به یکایک همکاران خدوم و پر تلاشم در سراسر کشور تقدیم می‌نمایم و از خداوند بزرگ برای همه شما گرامیان پاداش نیکو در دنیا و آخرت را خواهانم.

در ادامه نامه دارابی خطاب به مدیران کل مراکز صدا و سیمای استان‌ها آمده است: استحضار دارید ویروس کووید ۱۹ بیماری عالم‌گیر شده که تاکنون بیش از ۱۱۰ کشور دنیا از جمله ایران عزیز را در بر گرفته و بسیاری از استان‌های ما درگیر این بلیه منحوس هستند. که حتما با دعای خیر مومنین و عموم مردم، توکل به خدای بزرگ و توسل به وجود مقدس ائمه معصومین علیهم السلام و اهتمام و توجه بایسته به دستورات و مقررات بهداشتی امیدواریم که بزودی شاهد ریشه کن شدن آن باشیم، اما واقعیت آن است که این ویروس از یک سو اثرگذاری فراگیر و از سوی دیگر ماندگاری دارد. پذیرش همین واقعیت است که موجب تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، نمازهای جمعه و جماعات و سایر اجتماعات شده و در این زمینه رسالت تاریخی و خطیری بر عهده رسانه ملی و مراکز صدا و سیما قرار دارد از این حیث معاونت امور استان‌ها از نخستین ساعات اعلام رسمی ابتلاء به این بیماری در کشور، تمهیدات لازم برای ایفای رسالت رسانه‌ای خود اتخاذ کرد که اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، آموزش، آرام‌بخشی چهار راهبرد معاونت برای شبکه‌های استانی بود و در این بین، صدا و سیمای مراکز با درک درست این رخداد، با هوشیاری و اقدام حرفه‌ای رسانه‌ای به وظایف محوله همت گماشتند که دستورالعمل های ابلاغی و ارسالی در این زمینه گویای این امر است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از نامه خود به مدیران کل مراکز با اشاره به نزدیک بودن نوروز ۹۹ تصریح کرده است: اینک که در آستانه تعطیلات نوروز قرار داریم و سیاست‌ها و مقررات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم سفر و در خانه ماندن است، ضروری است شبکه‌های استانی موارد مهمی را در دستور کار قرار دهند؛ این دستورالعمل‌ها شامل  مراقبت و صیانت از همکاران برای مصون ماندن از ویروس بر اساس ابلاغیه‌های رسمی، تغییر اساسی جدول برنامه‌ها و پخش (کنداکتور) صدا و سیما متناسب با شرایط و اقتضائات جدید، اطلاع‌رسانی مستمر و مسئولانه توام با اجتناب از ایجاد ترس، نگرانی و بیم در میان مردم در عین حال برجسته‌سازی واقعیت فراگیری ویروس کرونا و طراحی کنداکتور برنامه‌ها با رویکرد طنز و نشاط، پر کردن اوقات فراغت، تفریحات و سرگرمی، آموزش و اطلاع‌رسانی در ایام نوروز است همچنین از آنجا که احتمال طولانی شدن دوره مهار، مقابله و کنترل ویروس وجود دارد شبکه‌های استانی برای ایام ماه مبارک رمضان و تابستان نیز برنامه‌ریزی لازم مبتنی بر نوآوری، جذابیت، تاثیرگذاری، تنوع و توجه به مخاطبان را مدنظر قرار دهند.

دارابی به بایسته‌ها و ملاحظات در برنامه‌سازی‌های دوره شبه قرنطینه اشاره و خاطرنشان کرده است: این بایسته‌ها شامل موارد متعددی هستند که از آن جمله باید رسانه زبان گویای مردم و مشکلات آنان باشد، رسانه تریبون خدمات و مجاهدات مسئولان و مدیران کشور در این عرصه باشد، وحدت، همبستگی و اتحاد ایرانیان را دنبال کند، سبک زندگی در خانه ماندن را با برنامه سازی به مردم آموزش دهد، از پویش‌های خیرین و نیکوکاران برای کمک به کسب و کارهایی که آسیب دیده‌اند حمایت کند و در نهایت در امر آموزش تحصیلی دانش‌آموزان کمک کار باشند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰