سیاست‌های ۲۸ گانه رسانه‌ای به شبکه‌های استانی ابلاغ شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
برای مواجهه با بحران‌های طبیعی؛

سیاست‌های ۲۸ گانه رسانه‌ای به شبکه‌های استانی ابلاغ شد

علی دارابی با تاکید بر حفظ مرجعیت خبری صداوسیما در بحران‌های طبیعی از جمله سیل، موارد 28 گانه‌ای را به عنوان سیاست‌های کلی رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی صحیح و بی واسطه در این شرایط تبیین و به مراکز ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و بروز سیلاب در ماه‌های پیش رو و همچنین وقوع سیل در روزهای گذشته و وارد شدن خسارات سنگین به برخی مناطق کشور از جمله استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در دستورالعملی با اشاره به غیر قابل اجتناب بودن وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، بر ضرورت حفظ و تقویت مرجعیت خبری رسانه ملی در این شرایط تاکید کرد.

بر اساس این دستورالعمل معاون امور استان‌های صدا و سیما مجموعه‌ای از سیاست‌های رسانه‌ای را که موجب تحقق این هدف می‌شوند، در قالب راهبردهای برنامه‌سازی رسانه در بحران سیل در ۲۸ محور اصلی و ۱۷ بند فرعی تبیین و به مراکز استانی صدا و سیما ابلاغ کرد.

مجموعه این راهبردها با محور اطلاع‌رسانی سریع همراه با صحت و دقت به عنوان گام اول رسانه آغاز می‌شود و در ادامه به مواردی همچون حفظ و ارتقا مرجعیت رسانه در اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، آموزش و آرامش بخشی، همدردی با مشکلات مردم و زبان گویای جامعه بودن، همراهی و کمک به مسئولان و ارایه گزارش از خدمات و اقدامات آنان، آموزش مجریان، گزارشگران و برنامه‌سازان برای شرایط بحرانی، آرام‌سازی فضای عمومی جامعه، اهتمام بایسته برای وحدت و اتحاد همه نیروهای کشور در حوادث از سوی رسانه ملی پرداخته است.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در این ابلاغ به رادیو و نقش اصلی آن در مدیریت رسانه‌ای بحران‌ها پرداخته و بر اهمیت راه اندازی رادیو های اختصاصی با عنوان رادیو امید (نجات) با هدف اطلاع رسانی سریع از وضعیت آسیب دیدگان، کمک به حل مشکلات و ایجاد روحیه امید در مناطق آسیب دیده از سیل تاکید کرده است.

دارابی در این دستور العمل با بیان اینکه باید به مسایل پیرامون پسا سیل نیز توجه داشت، تصریح کرد: رسانه باید مدیریت همه جانبه داشته باشد و شرایط پس از اتمام سیل و حادثه طبیعی در کشور، ملاحظات و اقدامات لازم درباره این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما در پایان اظهار کرد: ایران عزیز ما به لحاظ سوق الجیشی و موقعیت اقلیم آب و هوایی در کانون حوادث و رخدادهای طبیعی است، صدا و سیمای مراکز استان‌ها در این حوادث در خط مقدم هستند و وظیفه خطیر رسانه‌ای خود را با تکیه بر تجارب ارزنده گذشته و نیز بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰