«ناخونک» به سکانس آخر رسید/ طنز ۹۰ قسمتی برای استان ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۶

«ناخونک» به سکانس آخر رسید/ طنز ۹۰ قسمتی برای استان ها

علی دارابی، معاون امور استان‌ها ضمن بازدید از پشت صحنه مجموعه طنز «ناخونک» از ادامه ساخت این مجموعه طنز خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با حضور در پشت صحنه سریال طنز «ناخونک» از روند تولید این برنامه بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید با اشاره به پخش طنز آیتم‌محور «ناخونک» از شبکه‌های استانی اظهار کرد: این نوع برنامه طنز در واقع سریال و مجموعه‌ای به هم پیوسته به شمار می‌رود.

دارابی افزود: سرعت عمل یکی از ویژگی‌های «ناخونک» به شمار می‌رود به طوری که اواخر اسفندماه سال گذشته، تولید آن شروع شد و حالا در تیرماه ۹۸ سکانس پایانی آن فیلمبرداری می‌شود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان این که مدت‌ها بود جای خالی یک برنامه طنز ۹۰ قسمتی شبانه در شبکه های استانی احساس می‌شد، گفت: «ناخونک» از محصولات مشترک مرکز صوتی و تصویری سروش و مرکز سیمای استان‌ها، توانست این خلأ را پر کند و مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون بنشاند.

وی ادامه داد: این نوید را می‌دهیم که ادامه ناخونک به زودی ساخته خواهد شد زیرا اقبال گسترده‌ای را هم از سوی مخاطبان شاهد بوده‌ایم.

دارابی با اشاره به همکاری ۴۰ نفر از نیروهای جوان و خوش‌فکر برای تولید این برنامه طنز تلویزیونی عنوان کرد: اینکه مردم عزیز کشورمان در اقصی نقاط کشور «ناخونک» را پسندیده‌اند، بهترین دستمزد برای معاونت استان‌ها و همه دست اندرکاران تولید «ناخونک» است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی یادآور شد: «ناخونک» دارای متن خوبی برای اجراست و تهیه‌کننده، نویسندگان و کارگردان، سعی کرده‌اند بهترین‌ها را برای تولید آن به کار بگیرند.

وی با بیان این که برنامه‌های طنز در شبکه های استانی کمتر به چشم می‌آیند، گفت: لازم است برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای را در راستای پُر کردن اوقات فراغت به بهترین وجه ممکن، تولید و روانه آنتن کنیم، در این راستا مقرر شده شبکه «شما» در ساعتی طلایی از نظر مخاطب، ناخونک را در کنداکتور پخش قرار دهد.

دارابی ادامه داد: استفاده از بازیگران با لهجه‌ها و گویش‌های متفاوت برای هنرآفرینی در برنامه‌های تلویزیونی، زمانی که در خدمت وحدت ملی قرار بگیرد، جزو عوامل مقوم کار به شمار می‌روند ولی مشکل آنجایی بروز می‌کند که از خرده‌فرهنگ‌ها برای تحقیر استفاده شود.

وی با بیان اینکه «ناخونک» کوشیده است با استفاده از زبان‌ها و گویش‌های مختلف، در راستای صیانت از خرده فرهنگ‌های ایرانی تلاش کند، گفت: نباید همه چیز را در تهران دید زیرا سرمایه‌های اجتماعی ما در همه کشور پراکنده هستند.

دارابی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه گامی مهم و جدی برای رونق بخشیدن به حوزه برنامه‌های طنز و مفرح تلویزیون باشد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: طنز یکی از ژانرهای اساسی برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌رود و در جامعه ایرانی هم که مردم اهل طنز و شوخی‌های کلامی هستند، ساخت این گونه برنامه‌ها هم دارای دشواری‌هایی است، البته تفاوت میان طنز با هزل را باید همان ابتدا مد نظر داشت به ویژه در فیلمنامه و نیز در ارائه بازی‌ها، به نظر من ناخونک توانسته است نوآوری‌های خوبی داشته باشد و از نخستین گام، طنز و هزل را از هم جدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: محدودیت‌هایی در تولید این گونه برنامه‌ها وجود دارد زیرا آستانه تحمل در هر صنف و قشری بالا نیست بنابراین باید فرهنگسازی لازم صورت بگیرد که این مساله در سیاست‌ها و راهبردهای شبکه‌محوری ابلاغ شده به مراکز استانی، در نظر گرفته شده است.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰