معاون صدا اقدامات شبکه‌‌های رادیویی در نوروز ۹۹ را تشریح کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۲

معاون صدا اقدامات شبکه‌‌های رادیویی در نوروز ۹۹ را تشریح کرد

حمید شاه آبادی با تشریح اقدامات معاونت صدا در نوروز ۹۹، از تداوم برنامه ریزی ها برای همراهی با مردم و مسئولین در شرایط فعلی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی با تشریح اقدامات مهم معاونت صدا در نوروز ۹۹، از تداوم برنامه ریزی ها برای همراهی هرچه بیشتر با مردم و مسئولین در شرایط خاص فعلی کشور خبر داد.

حمید شاه آبادی، ضمن اشاره به متفاوت بودن شرایط نوروز ۹۹ نسبت به سالیان گذشته، گفت: با توجه به نام گذاری سال «جهش تولید» و شیوع ویروس کرونا، فضای متفاوتی در کشور ما وجود دارد. طعبیتاً این مسئله بر روی کنداکتور برنامه های رادیویی نیز تاثیر زیادی داشت و از اوایل اسفند تغییرات در برنامه ها را در دستور کار خود قرار دادیم. ماموریت ویژه ای را در شرایط فعلی تعریف کرده و با محوریت شبکه رادیویی سلامت، «ستاد کرونا» را در معاونت صدا ایجاد کردیم که در این راستا بیش از ۱۳۶۶ ساعت برنامه در همه شبکه های ملی و سراسری ما در بیش از ۳ هزار قسمت تولید و پخش شد.

وی افزود: ببرنامه «پاسخگو باشیم» از رادیو سلامت در خصوص شایعات ایجاد شده اقدام به شفاف سازی کرد و هم پیرامون پرسش های گوناگون مخاطبان اقدامات لازم را انجام داد. طنز «شب های قرنطینه» و یا سایر برنامه های موثر، همراهی با مردم در قالب برنامه های جذاب آموزشی در چارچوب حفظ آرامش و جلوگیری از نگرانی های مضاعف، ارتباط مستقیم با متولیان این حوزه، اخبار و اطلاع رسانی های در لحظه، حضور قدرتمند در فضای مجازی با عناوین کاملا مختلف از جمله هزاران قطعه صوتی و تصویری که خوشبختانه در آموزش نحوه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار مفید و موثر واقع شد، همه در دستور کار قرار گرفت و همچنان برنامه های جدی خودمان را در خصوص کرونا ادامه می دهیم تا فضای کشور به حالت عادی بازگردد.

توجه به ساختارهای مختلف در برنامه های نوروزی معاونت صدا

حمید شاه آبادی توجه به قالب های مختلف برنامه سازی را مهم دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور در عرصه برنامه سازی رادیو باید به ساختارها و قالب های مختلف توجه می کردیم و چیدمان برنامه ها را تغییر می دادیم و به گونه هایی مثل مسابقه که برای مردم جذاب تر است توجه بیشتری می کردیم و از طرفی هم به دلیل کاهش تردد ها، کمبود سفر و استفاده کمتر مردم از گیرنده های رادیویی در داخل اتومبیل، مخاطب در منزل را هدف قرار دادیم.

وی در ادامه گفت: تهیه ده ها نمایش رادیویی که با استقبال مردم همراه بود از اقدامات ویژه رادیو نمایش و اداره کل نمایش های رادیو بود. همچنین طنز در برنامه های رادیو به طور جدی مطرح شد به نحوی که همه شبکه ها در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دادند. به طور مثال در حوزه طنز با برنامه «دکه» از رادیو اقتصاد، برنامه «عید با شما» از رادیو ایران و «نوروز صبا» از رادیو صبا و برنامه های متعدد دیگر همراه مردم بودیم. در حوزه مسابقه نیز که با مخاطب در منزل ارتباط بهتری برقرار می شود تولیدات متنوعی داشتیم که از این جمله می توان به برنامه «یک دو صدا » از رادیو ایران و «حریر سخن» از رادیو فرهنگ اشاره کرد. از آرشیو موجود و تولیدات جدید، مجموعه «مستندهای روایی» همچون «روستاگرد» از رادیو تهران، فرزانگان فرهنگ از رادیو فرهنگ و برنامه پنجره از رادیو معارف پخش شد که ارمغانی بود برای هموطنان عزیزمان، همچنین برنامه های گفتگو محور و مجلات ترکیبی عملکرد بسیار خوبی داشتند که به عنوان مثال می توان به برنامه “فرش بنفشه» از رادیو ایران ، «پاسخگو» از رادیو سلامت، «بدون انقضاء» از رادیو گفت و گو اشاره کرد.

رادیویی ها در خط مقدم مبارزه با کرونا

معاون صدا با اشاره به شرایط خاص تولید برنامه در این ایام، تصریح کرد: بیش از ۱۹۸۰ ساعت برنامه ویژه نوروز در قالب ۲۳۶ عنوان برنامه و ۳۳۳۰ قسمت، طراحی نوروزی ما در مجموعه معاونت صدا بود که همکاران پر تلاش رادیو با وجود معضل همه گیری کرونا، توانستند به سرانجام برسانند. این در حالی است که استودیوها محل خوبی برای رشد کرونا است و به دلیل نحوه تهیه برنامه های رادیویی، امکان استفاده از ماسک و دستکش با محدودیت های بسیاری روبرو است. ولی همکاران ما در فضایی سخت کار خود را انجام دادند. «رادیو نوروز» نیز فعالیت خود را از بیست اسفند شروع کرد و به خاطر تمدید شرایط خاص حاصل از کرونا تمام شبکه های رادیویی و «رادیو نوروز» تا ۲۲ فروردین فعالیت خود را ادامه خواهند داد. اجرای موسیقی های زنده و موضوعات متنوع و متعدد مواردی بودند که از «رادیو نوروز» به سمع مخاطبان رسید و مورد اقبال عموم قرار گرفت.

حمید شاه آبادی با اشاره به دیگر اقدامات مهم و نو آورانه معاونت صدا، گفت: با توجه به تعطیلی کلاس های درس و غیر حضوری شدن کلاس ها پا به پای شبکه آموزش و شبکه ۴ سیما، شبکه های رادیویی «نوروز»، «جوان» ،«فرهنگ» و «قرآن» دروس علوم انسانی را آموزش دادند. همچنین با توجه به محدودیت هایی که برای راهیان نور در نظر گرفته شده بود، «راویان نور» را در فضای مجازی اجرا کردیم. در حوزه اطلاع رسانی نیز برنامه «قرارگاه» در شبکه جوان ارتباط خوبی را به ویژه با جوانان تلاشگری که با نگاه آتش به اختیار کار خودشان را شروع کردند برقرار کرد.

وی افزود: بیش از ۲۵۰۰ عنوان برنامه و روزانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر با میانگین ۳۷ دقیقه در روز مطالعه کتاب در بخش کتاب مجموعه ایرانصدا، وجود دارد که این آمار بسیار قابل قبول است.کتاب های ویژه ای همچون رمان های قدیمی و کتاب “«آب هرگز نمی میرد» از شهید سلگی که از سرداران شهید این ایام بود و از امروز پخش آن آغاز می شود از جمله اقدامات ایرانصدا است. همچنین با ویژه برنامه « ۱۰۰ ثانیه با کتاب» در شبکه های فرهنگ، تهران و پیام، کتاب های متنوعی را در ۱۰۰ ثانیه معرفی کردیم و مخاطبان می توانستند با ارسال پیامک کتاب مورد نظر را دریافت کنند.

ارتقا برنامه سازی تفسیر «جهش تولید» معاونت صدا

شاه آبادی انجام برنامه ریزی های راهبردی پیرامون شعار سال را مهم ارزیابی کرد و گفت: در خصوص شعار سال دو ماموریت برای رادیو قائل هستیم. ماموریت عمومی، بدین گونه است که همه مردم، مسئولین و دستگاه ها باید به آن توجه کنند و کار رادیو و رسانه ملی اطلاع رسانی از این اقدامات است. همچنین معرفی کار آفرینان برتر و بازگو کردن همه اقداماتی که مردم در راستای «جهش تولید» انجام می دهند در دستور کار قرار می گیرد . از جمله برنامه های نو آورانه برنامه «تابلوی واردات» است که از رادیو اقتصاد پخش می شود که در آن مردم از کالاهایی که وارد کشور شده است، مطلع می شوند و هر فردی که توانایی تولید آن کالا را داشته باشد، اعلام می کند و برنامه نیز فرد مورد نظر را معرفی می کند تا جلوی واردات آن محصول گرفته شود و دستگاه های مربوطه مانع از واردات آن محصول شوند.

وی در پایان یادآور شد: ماموریت تخصصی رادیو درخصوص شعار سال نیز بدین گونه است که در معاونت صدا ارتقا کیفیت برنامه های رادیویی به صورت جدی مد نظر قرار می گیرد و برای ارتقا کیفیت برنامه های رادیویی از حیث محتوا اقدامات لازم انجام می شود به نحوی که جدا از برنامه های گفتگو محور با تولید برنامه هایی با ساختارهای نوین، پادکست ها، برنامه های با کیفیت و مخاطب محور، ارائه برنامه های جذاب و آموزنده، منجر به رشد کیفی و فراگیر تمامی برنامه های شبکه های رادیویی شود. در حقیقت تفسیر ما از شعار سال «جهش تولید در رادیو » خواهد بود.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰