هنرمندان در روزهای قرنطینه با مردم همراه شدند/ نمایش آثار در فضای مجازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴

هنرمندان در روزهای قرنطینه با مردم همراه شدند/ نمایش آثار در فضای مجازی

آثار هنری متنوعی در روزهای قرنطینه به شکل مجازی منتشر شده و می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، در روزهایی که اجرای برنامه های هنری در سالن ها تعطیل شده است، برنامه‌هایی در زمینه موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و مد و لباس در فضای مجازی، مرتبط با شرایط قرنطینه و با هماهنگی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

کنسرت‌های آنلاین در ویژه برنامه «نوروزخانه» با مجوز دفتر موسیقی معاونت امور هنری از سوی شهرداری تهران و از ۸ فروردین ماه در برج میلاد آغاز شد که با استقبال علاقه‌مندان و مخاطبان مواجه شد. در این ویژه برنامه از ۸ تا ۲۰ فروردین ماه هر روز یک اجرای آنلاین پخش می‌شود.

همچنین نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران، قطعاتی را در پویش «در خانه می‌مانیم تا به زودی روی صحنه برویم» نواختند که در فضای مجازی منتشر می شود.

نمایش آثار خارجی و ایرانی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با معرفی کامل اثر در فضای مجازی، از برنامه‌های اداره کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری است که هر روز یک اثر گنجینه موزه در فضای مجازی منتشر و معرفی می شود.

جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «کرونا را شکست می‌دهیم» در فضای مجازی و با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و روایت فتح برگزار شده است که ۳ هزار اثر از ۷۷ کشور به جشنواره رسید و آثار این جشنواره در سایت ایران کارتون و فضای مجازی، به مرور منتشر می‌شود.

مجموعه انیمیشن «هفت خوان کرونایی» ساخته جمال رحمتی نیز از سوی اداره کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری برای روزهای قرنطینه تولید و پخش می‌شود که تاکنون چهار قسمت این انیمیشن به عنوان «خوان اول رستم و زکریا در کرونا» ، «خوان دوم عبور از بیابان خشک»، «خوان سوم سفر به وقت کرونا» و «خوان چهارم رستم دربند» منتشر شده است.

تولید پادکست‌ هنرهای تجسمی با عنوان «عصرانه هنر‌» به بررسی مسایل هنرهای تجسمی با نگاه تاریخی و بررسی و معرفی آثار هنرمندان از دیگر فعالیت‌های اداره کل هنرهای تجسمی در روزهای قرنطینه است که تاکنون ۱۰ شماره عصرانه هنر منتشر شده است.

پخش آنلاین تئاتر برنامه دیگری است که برای روزهای قرنطینه برنامه ریزی شده است. پخش آنلاین تئاتر از پردیس تئاتر تهران به مدت ۱۰ شب از ۱۷ فروردین و از طریق رسانه های نمایش نت، آنتن، پیشتاز movi و mp4.ir آغاز شده است.

جشنواره مجازی «نمایش‌خانه» با تمرکز بر سه محور «چگونه کرونا را شکست دهیم»، «نوروز را در خانه بمانیم» و «متل‌ها و قصه‌های قدیمی سرزمین مادری را احیا کنیم» رویدادی دیگر در هنرهای نمایشی است که فراخوان جشنواره، ۲۰ اسفندماه سال گذشته منتشر شد. جشنواره‌ای که با همراهی دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سازمان مردم‌نهاد «نیمدری سبز»، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر برگزار می شود و علاقه‌مندان به حضور در آن می‌توانند تا تاریخ ۱۹ فروردین ۹۹ آثارشان را با مدت زمان ۵ تا ۱۵ دقیقه با تلفن همراه ضبط و برای شماره اعلام شده ۰۹۳۶۹۷۴۰۲۴۶ ارسال کنند.

جشنواره مجازی «نوروزخانه»

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، فراخوان جشنواره مجازی و استانی نمایش با عنوان «نوروزخانه» را منتشر کرد.

این جشنواره در دو بخش عروسکی و استندآپ کمدی برگزار می‌شود، آثار ارسالی باید در راستای پویش «در خانه می‌مانیم» و موضوعات مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا باشد، مدت زمان آثار نباید بیش از ۳ دقیقه باشد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ فروردین است.

جشنواره مجازی آیین های سنتی آذربایجانی ایرانی نوروز

انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد شور و نشاط هنری در بین خانواده هنر استان و همچنین علاقه‌مندان عرصه نمایش قصد دارد با برگزاری جشنواره‌ای مجازی آیین‌های سنتی آذربایجانی، ایرانی نوروز را در روزگار خانه‌نشینی زنده نگه دارد.

فعالان حوزه مد و لباس نیز با هماهنگی کارگروه ساماندهی مد و لباس برای همراهی و مشارکت در شرایط شروع ویروس کرونا در تعطیلات نوروز و پس از آن در زمینه تولید ماسک، گان و شیلد پرداختند. ۲۲ برند لباس از مدتی پیش تولید ماسک، گان و شیلد را آغاز کردند و روزانه ۵۰ هزار ماسک و ۳۰ هزار گان تولید می‌کنند و تولیدات آنها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

تولید و انتشار قطعات موسیقی از جمله قطعه نوروز حیرانی به خوانندگی فاضل جمشیدی، موزیک ویدئوی کاشکی با صدای محمد معتمدی، پویش مشاهنر با مشارکت هنرمندان برای تولید و انتشار آثار هنری، پویش طراحان گرافیک با تولید آثار گرافیکی با عنوان در خانه می مانیم، تولید و انتشار آثار هنری در فضای مجازی و کنسرت های آنلاین نمونه های دیگری از مشارکت هنرمندان در همراهی با مردم در روزهای قرنطینه و قدردانی از پزشکان و پرستاران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰